Magabiztosan vezeti az európai eladásokat a Peugeot 208

Magabiztosan vezeti az európai eladásokat a Peugeot 208. A francia kisautó a második negyedévben végig a ranglista élén teljesített, és a féléves eredményei is messze a legjobbak az egész piacon.

Továbbra sem dübörög az újautó piac Európában: a JATO Dynamics adatai szerint 2022 első félévében 14 százalékkal kevesebb (5 537 670 db) új autót adtak el a kontinens 27 országában, mint egy évvel korábban. A 2020-as mélyponttól eltekintve az elmúlt húsz évben megközelítőleg sem volt ennyire lassú a piac, mint most.

Még a húzóágazatnak számító szabadidőjárművek forgalma is visszaesést mutatott 2021 első félévéhez képest: összességében 4%-kal kevesebb, mintegy 2,74 millió SUV fogyott ugyan, a szegmens részesedése így is elérte a 49,5 százalékot.

Európa legnépszerűbb járműkategóriái a kompakt szabadidőjárművek (22,8%), a városi szabadidőjárművek (18,8%), valamint a városi kisautók (17,3%). Az egyetlen szegmens, ahol érdemi növekedést regisztráltak, a darabszámok tekintetében amúgy nem jelentős nagy szabadidőjárműveké: itt 19 százalékkal több, 292 ezer autó fogyott, mint 2021 első félévében.

A személyautók versenyében magasan vezet a Peugeot 208. A kisautó, amely 2022 áprilisában és májusában egyaránt az eladási rangsor élén végzett, júniusban is megismételte a bravúrt. 110 252 eladott autóval a Peugeot 208 a teljes európai piac 2%-át tudhatja magáénak!

A sikerben komoly szerepet játszott a tisztán elektromos modellváltozat, a Peugeot e-208 népszerűsége: minden ötödik Peugeot 208 villanymotorral talált gazdára Európában, a típus 22 899 darabos forgalmával a piac negyedik legkeresettebb villanyautójának bizonyult.

Az e-208 modellcsaládon belüli részesedése egyébként összecseng a villanyautók iránt a teljes piacon mutatott, 20% körüli kereslettel.

A francia márka eladásaiban a Peugeot 208-ast annak nagytestvére, a Peugeot 2008 (73 371 db), majd a kompakt szabadidőjármű Peugeot 3008 (64 350 db) követte. A legnagyobb növekedést a márkarangsor negyedik helyére emelkedő, új generációs Peugeot 308 (43 854 db) érte el, éves szinten 28 százalékkal tudta növelni forgalmát az alsó-középkategóriás modell.

Ezek a típusok saját szegmensükben is kiemelkedő eredményeket mutathattak fel: a Peugeot 2008 és a Peugeot 3008 egyaránt méretosztályuk harmadik legkeresettebb tagja, míg a Peugeot 308 az egyetlen olyan kompakt modell a Top 5-ben, amely növekedéssel zárta a félévet, így az év hátralevő részében jó eséllyel még előrébb tud majd lépni a rangsorban.

Mindent összevetve 332 516 eladott autóval az év első hat hónapjában a Peugeot 6%-os piaci részesedéssel Európa harmadik legnagyobb autómárkája volt a két globális óriás: a Volkswagen (557 726 db, 10,07%) és a Toyota (368 410 db, 6,65%) mögött; a Peugeot-t mindössze 0,65 százalékpont választotta el az ezüstéremtől.

ILLUSZTRÁCIÓK: JATO, Wheelsage.org