Magyarázkodik a BKK-vezérigazgatója

“Sajnálom, ha félreérthetően fogalmaztam, nem állt szándékomban senkit sem bántani”

    A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója pénteken közleményben fejezte ki sajnálatát egy korábbi kijelentése miatt; Walter Katalin azt írta, hogy nem állt szándékában senkit sem bántani.

    A 24.hu csütörtökön azt írta, hogy Walter Katalin egy háttérbeszélgetésen azt mondta: az utasokat a járatritkításról szóló társadalmi egyeztetésbe nehéz lett volna bevonni, mert “az olyan, mintha hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele”.


    A BKK által az MTI-hez pénteken eljuttatott nyilatkozatában Walter Katalin azt írta, hogy három éve vezeti a vállalatot, és ez idő alatt minden döntését a Budapestért és az utasokért érzett felelősség vezérelte.


    “Szándékaink ellenére a BKK egy politikai kampány részese lett. Szakmai alapú döntéseinket, amelyeket több évtizedes tapasztalattal rendelkező kollégáim készítettek elő, kiragadott adatokat bemutató vagy éppen manipulatív fotókkal illusztrált Facebook-posztokban, és azok nyomán féligazságokat tartalmazó újságcikkekben kérdőjelezték meg” – fogalmazott Walter Katalin.


    A vezérigazgató azt írta: nem tévedhetetlen, de az elhivatottsága, az utasok és a kollégái iránt érzett felelőssége megkérdőjelezhetetlen.


    “Ezért is különösen fájdalmas számomra, hogy egy kontextusából kiragadott mondat az említett politikai kampányban olyan értelmezést kapott, amellyel pont azokat sértheti meg, akikért nap mint nap odaadással dolgozom. Egy eredetiben, angol nyelven sokkal árnyaltabb jelentéssel bíró mondás leegyszerűsítő értelmezése nyomán úgy tűnhet, mintha nem lenne fontos számomra az utasok véleménye” – jegyezte meg.


    “Holott azt az eseményt, amelyen a szerencsétlen mondat elhangzott (és amelyet sok-sok másik újságíró is hallott, mégsem értett félre), pont azért szerveztük, hogy még teljesebb tájékoztatást adjunk arról, mit miért teszünk, mit miért fogunk tenni a következő hónapokban és miben számítunk az utasok visszajelzéseire. Mert fontos számunkra, hogy ne elszenvedjék, hanem értsék és értékeljék az utasaink a változásokat” – fűzte hozzá a vezérigazgató.


    “Sajnálom, ha félreérthetően fogalmaztam, nem állt szándékomban senkit sem bántani, elnézést kérek azoktól, akik mégis így érzik. Azt remélem, hogy az elmúlt években a BKK-nak a vezetésem alatt, az utasok érdekében elvégzett fejlesztései – köztük a BudapestGO elindítása, a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása – hívebben mutatják a hozzáállásomat a munkámhoz, az utasokhoz, mint egy hosszú eseményen elhangzó egyetlen, rosszul megfogalmazott mondat” – írta nyilatkozatában Walter Katalin.