Magyarországra is megérkezett a Hyundai NEXO
A jövő szabadidőjárműve, a Hyundaitól
- A vadonatúj Hyundai NEXO megerősíti a Hyundai Motor tisztább jövő iránti elkötelezettségét
- Az ix35 Fuel Cell szabadidőjármű bevezetésével a Hyundai Motor annak idején az autóiparban elsőként kínált sorozatgyártásban hidrogén technológiát: a márka több üzemanyagcellás gépkocsit üzemeltetett Európa útjain, mint a világ összes többi autógyártója együttvéve
- A Hyundai Motor most ismét az élre tör az üzemanyagcellás járművek terén, amint a létező legfejlettebb technológiát bocsátja piacra, autonóm mobilitási képességekkel, valamint a szegmens legnagyobb teljesítményű hajtásláncával felvértezve
- Az új generációs üzemanyagcellás gépkocsi tökéletesen szemlélteti az autóvezetés távlatait, amint olyan autonóm mobilitási és egyéb innovatív kényelmi és praktikus funkciókkal enged bepillantást az ügyfeleknek a jövőbe, mint a távvezérelt parkolás vagy a holttérfigyelő monitor
- A 666 kilométeres (WLTP norma szerinti) becsült hatótávolságú NEXO ügyfelei a jelenleg hidrogénnel elérhető legnagyobb – belső égésű motorral szerelt járművekhez mérhető – hatótávolságnak örvendhetnek
- A vadonatúj NEXO letisztult, nyugalmat sugárzó formaterve aerodinamikailag optimalizált részletekkel javítja a légáramlást és csökkenti a légellenállást
- Ultramodern kapcsolódási szolgáltatások és 12,3 colos színes képernyős navigációs rendszer közös LCD üvegpanel mögött, magas használati értéket eredményező, osztott képernyős funkcionalitás
A Hyundai Motor második generációs sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás járművének, a vadonatúj Hyundai NEXO-nak a bemutatásával a vállalat újfent vezető szerepet vállal a szegmensben, bemutatva a világ első kifejezetten hidrogén üzemre tervezett szabadidőjárművét. Az új generációs hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi autonóm mobilitási képességeivel, intelligens vezetőtámogató rendszereivel, valamint a szegmens legnagyobb teljesítményű hajtásláncával a létező legfejlettebb technológiát kínálja.
A NEXO a Hyundai folyamatosan növekvő ökojármű-flottájának technológiai zászlóshajója, amely egy frissen kifejlesztett, kifejezetten erre a célra tervezett járműplatformon nyugszik. A házon belül jövőbeli szabadidőjármű platform (FUV) néven emlegetett architektúra a szabadidőjárművek praktikumát fejlett villamosított technológiával, széles körű vezetőtámogató funkcionalitással, valamint innovatív, tetszetős formai megoldásokkal társítja. Az új NEXO a legjobb hatótávolsággal büszkélkedhet az üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos járművek között: a 666 km (WLTP) / 756 km (NEDC) érték a belső égésű motorral szerelt járművekéhez mérhető, és lehetővé teszi nagy távolságok megtételét.
A vadonatúj NEXO megerősíti a Hyundai Motor vezető szerepét az üzemanyagcellás technológia terén.
A Hyundai Motor jelentős erőforrásokat fordít a jövőbeli, emissziómentes mobilitás megvalósítására, és ezzel összhangban már most is az iparág legszélesebb spektrumú alternatív hajtáslánc-kínálatával rendelkezik. Az új üzemanyagcellás rendszer bemutatásával a Hyundai még tovább fejlesztette az elődmodell eleve széles körű technológiai tartalmát. A vállalat az eddigi legfejlettebb környezetbarát hajtáslánc bemutatásával minden eddiginél kisebb, könnyebb és erősebb üzemanyagcellás rendszert valósított meg. Az új generációs üzemanyagcellás jármű továbbfejlesztett légszállító rendszerrel rendelkezik, valamint az eddigieknél is gyorsabban tölthető fel hidrogénnel. Üzemanyag-takarékossága és hatásfoka minden versenytársa fölé emelik a NEXO-t.
Az ix35 Fuel Cell bemutatásával a Hyundai Motor a világon elsőként mutatott be sorozatgyártású üzemanyagcellás járművet. Az európai piacon 2018-ban bemutatkozott NEXO a következő típus a Hyundai azon környezetvédelmi stratégiájában, amelynek keretében a vállalat 2025-ig nem kevesebb mint 18 környezetbarát gépkocsit vezet be világszerte, felgyorsítandó a csekély és zéró szénkibocsátású mobilitás elterjedését.
Jövőbe tekintő formavilág
A vadonatúj NEXO letisztult, nyugalmat sugárzó formatervét a természet ihlette. Áramvonalas sziluettje és lebegő tetővonala révén a külső formatere zökkenőmentesen egyesíti magában a funkcionalitást és a dizájnt. A belső térben az ultramodern technológia a purizmussal alkot harmóniát. A NEXO hatékony aerodinamikai technikákat alkalmazó formaterve mérsékli a jármű légellenállását. A jármű jellegzetesen purista természetét a belső felületeknél alkalmazott, UL (Underwriters Laboratories) által tanúsított bio-anyagok fokozzák. Ezek 20 százalékkal javítják a NEXO általános CO2-egyenlegét.
Kategóriaelső 666 km hatótávolság
A NEXO üzemanyagcellás hajtáslánca tartósabb, nagyobb teljesítményű és kisebb tömegű. A NEXO álló helyzetből 9,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára; végsebessége kategóriaelső 179 km/óra. A környezetbarát üzemanyagcellás hajtáslánc a korábbinál jobb hatásfokon hasznosítja a hidrogént, ami az egyes komponensek járulékosan kedvező hatásfokával együtt a világ legjobb: 60 százalékos rendszerszintű hatásfokát eredményezi, 0,95 kg / 100 km üzemanyag-fogyasztás mellett. A vadonatúj NEXO az üzemanyagcellás járművek között a legkiválóbb hatótávolsággal (666 km WLTP, 756 km NEDC) rendelkezik. A NEXO rendkívül tartós membrán elektróda katalizátorára és új hajtásvezérlő technológiájára kiemelkedő, soha nem látott mértékű: legalább 10 éves és 160 000 kilométeres élettartamot ígér. Ezen túlmenően a NEXO üzemanyagcellás járműként egyáltalán nem bocsát ki koromrészecskéket, sőt, használat közben megszűri és tisztítja a levegőt.
Autonóm menetfunkciók, automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer
A NEXO autonóm mobilitási funkciókkal rendelkezik. Ilyen például az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA), amely lehetővé teszi, hogy a jármű önállóan leparkoljon vagy kiálljon a parkolóhelyről, akár vezetővel, akár anélkül.
Biztonsági és kapcsolódási funkciók
A Hyundai a szívén viseli ügyfelei sorsát. A legszigorúbb európai biztonsági normákhoz igazodva a vadonatúj NEXO a kategória egyik legteljesebb körű biztonsági csomagját kínálja, az iparágban elsőként alkalmazott biztonsági funkciókkal megtámogatva. Ezen funkciók mind a Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató technológiák alá tartoznak. Az utasok biztonságáról olyan ütközésmegelőző funkciók gondoskodnak, mint a sávkövető asszisztens, a holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer vagy a hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer.
A két nagyméretű LCD képernyő – a 12,3 colos navigációs kijelző és a 7 colos LCD műszeregység – magas fokú kapcsolódást tesznek lehetővé, és futurisztikus megjelenést kölcsönöznek a belső térnek. A 7 colos kijelző digitális műszeregységként megjeleníti a sebességet, az üzemanyag-szintet, valamint egyéb alapvető menetadatokat. A navigációs érintőképernyő új osztott képernyős megjelenítésre képes; a navigációs, online kapcsolódási és infotainment funkciók új nyitóképernyőt kaptak.