Már Budapesten is elérhető a SHARE NOW autómegosztó hálózat

A térbeli szabadságot a kilométermegkötés elhagyásán és az autópályahasználaton túl az növeli, hogy a korábbi 13 helyett immár 16 nagyvárosban érhető el a világon a szolgáltatás egyetlen applikáció használatával. Az időbeli megkötés a napi díjas csomagok megjelenésével csökken, továbbá a korábbi első 15 perc helyett 20 percig lehet ingyenesen lefoglalni az autókat. A hozzáférés nagyobb szabadságát pedig a bővülő autóflotta, valamint az biztosítja, hogy az ügyfelek mindent el fognak tudni intézni az applikáción belül, az adatmódosítástól a kárbejelentésig.

„A közlekedés szabadsága nem azt jelenti, hogy súlyos költségek árán fenntartunk leginkább garázsban álló, jelentős részben erősen használt, 10-15 éves, így a környezetre is káros autókat, hanem hogy minden esetben kiválaszthatjuk a számunkra legkényelmesebb, leggyorsabb és fenntartható közlekedési lehetőséget. Egy ilyen mobilitási ökoszisztéma, amelyben a közösségi autó immár nélkülözhetetlen elem, mindannyiunk számára értéket teremt az egyén és a közösség szintjén egyaránt” – tette hozzá előadásában Fischer Péter.

Ilyen lehetőségek mellett pedig egyre inkább kérdésessé válik a saját autó létjogosultsága a városban, derült ki a SHARE NOW által 11 városban, közel 11 ezer fő bevonásával készített kutatásból. Koppenhágában a felhasználók 16 százaléka állt el az autóvásárlás gondolatától a szolgáltatás miatt, míg Rómában az ügyfelek 14,4 százaléka döntött ugyanígy. A legalacsonyabb értéket Bécsben mérték, itt 7,8 százalék volt. Iparági kutatásokból továbbá az is látszik, hogy egyetlen közösségi autó 4-6 parkolóhelyet szabadít fel a nagyvárásokban, elsősorban az autók folyamatos mozgásának köszönhetően. Berlinben például a szakértők számítása szerint nem kevesebb mint 12 ezer parkolóhely szabadult fel a szolgáltatás elindítása óta.

„A közlekedési lehetőségeket nem érdemes önállóan vizsgálnunk, az egyetlen kérdés, hogyan tudunk egy városban A-ból B-be gyorsan, kényelmesen, kedvező áron eljutni, ráadásul úgy, hogy az utazás valódi élmény is legyen. Az ilyen, jól működő mobilitási rendszerek a városi közlekedésszervezés digitalizálódásávalpárhuzamosan a folyamatos adatelemzésre épülnek. Látni kell, hogy a közlekedők milyen eszközöket milyen módokon használnak, ebben pedig a közösségi autózás fejlett digitális technológiái nélkülözhetetlen szerepet játszanak” – mutatott rá Fischer Péter. Ennélfogva a közösségi szolgáltatók és a városvezetés együttműködése nélkülözhetetlen: az előbbi a városi autózás mély ismeretével, az utóbbi egy a mobilitási rendszer minden elemét támogató intézkedéssel, továbbá a szakmai együttműködéssel kapcsolatos nyitottsággal tehet a városi közlekedés fejlesztéséért.

A korábban regisztrált felhasználók egy linkkel találkozhatnak a DriveNow alkalmazásban, ahonnan egyszerűen tölthetik le a SHARE NOW appot, és költségmentesen menthetik át az adataikat. Így a felhasználók a régi adataikkal be tudnak lépni az új alkalmazásba, új regisztráció nem szükséges. A meglévő üzleti és magán kredit automatikusan elérhetőaz új appban.