Már egymillió Skoda készült idén
Jó úton az újabb rekord felé: a ŠKODA AUTO termelési partnereivel közösen világszerte már egymillió gépkocsit gyártott az idén. Ezzel sorozatban immár a negyedik alkalommal gördült le éves szinten e bűvös határ feletti számú jármű a szerelőszalagokról. Eddig még sohasem sikerült e mérföldkövet már a naptári év októberében elérni. A legnagyobb részben a ŠKODA OCTAVIA, FABIA és SUPERB sorozatai járultak hozzá a sikerhez, de a KODIAQ nagyméretű SUV-modell is további növekedést ígér 2017-re, s a ŠKODA KAROQ is újabb lendületet adhat. Utóbbi kompakt SUV-modell piaci bevezetése a márka SUV-offenzíváját folytatva jelenleg zajlik.
„Az egymillió legyártott gépkocsi fontos mérföldkő számunkra az idén” – hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagja. „Ez a máris elért jelentős volumen termelési helyszíneink teljesítőképességét, illetve kollektívánk magas szintű szakmai kompetenciáját igazolja. Az idén újabb termelési rekordot veszünk célba” – folytatta Michael Oeljeklaus.
A ŠKODA AUTO globális termelési partnereivel közösen sorozatban immár a negyedik alkalommal produkált egymillió darabos termelési volument az üzleti éven belül. A nagy múltra visszatekintő Mladá Boleslav-i vállalat ez alkalommal minden eddiginél korábban érte el e mérföldkőnek számító mennyiséget. A nagy keresletnek örvendő „bestseller”, a ŠKODA OCTAVIA, valamint a FABIA és a SUPERB sorozatok mellett a ŠKODA KODIAQ sikeres piaci fogadtatása is nagyban hozzájárult a termelési volumen növeléséhez. A nagyméretű SUV-modell idén februári piaci bevezetésével vette kezdetét a „Stratégia 2025” program keretében a ŠKODA AUTO SUV-offenzívája. Jelenleg zajlik a ŠKODA-család legifjabb tagja, a ŠKODA KAROQ kompakt SUV-modell piaci bevezetése.
Az október végén elért egymilliós termelési darabszám ismét a ŠKODA – különösen az utóbbi negyedszázad során elért – fejlődését igazolja. A Volkswagen-csoporthoz történt 1991-es csatlakozása óta az autógyártó meghétszerezte termelését, miközben regionális gyártóból stabil volumenmárkává lépett elő. Míg akkoriban egyetlen modellsorozat tagjai gördültek le a szerelőszalagról, ma hét sorozat összesen több mint 40 modellváltozata készül.
Növekedési pályáján haladva a vállalat nagykapacitású nemzetközi termelési hálózatot épített ki. Hazájában, Csehországban, a márka a székhelyén, Mladá Boleslavban működő gyára mellett Kvasinyban és Vrchlabíban is termel. A ŠKODA autói mindezeken túl a Volkswagen-csoport gyáraiban vagy helyi partnerekkel közösen Kínában, Indiában, Oroszországban, Kazahsztánban, Ukrajnában, Algériában és Szlovákiában is készülnek.
A ŠKODA AUTO a 2017-es éven túl is megnyitotta az utat hosszú távú növekedése előtt. Menetrendként „Stratégia 2025” programja szolgál, amellyel a cseh gyártó az autóipar előtt álló kihívásokra kíván felkészülni. Jövőre szóló stratégiája központi témái közé tartozik egyebek mellett az elektromos mobilitás, a vállalat digitalizációja, nemzetközi jelenlétének bővítése, illetve új mobilitási szolgáltatásai. A ŠKODA AUTO két dimenzióban is növekedni kíván: egyfelől járművei értékesítési volumenét kívánja tovább emelni, másfelől új üzleti területek – mint például a digitális mobilitási szolgáltatások – szolgálnának növekedési pályája még szélesebb bázisául.