Már előrendelhetők a DS E-TENSE modelljei

DS 3 CROSSBACK E-TENSE: zajtalan működés és dinamikus, 100%-ban elektromos meghajtás

A DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első teljesen elektromos B kategóriás prémium SUV a piacon. A DS módra kifinomult jármű kiváló teljesítményt és felvillanyozó élményt ígér.

A DS 3 CROSSBACK E-TENSE elektromos hajtáslánca egy 100 kW-os (136 LE), 260 Nm nyomaték leadására képes villanymotorból, egy 50 kWh-s lítium-ion akkumulátorból és egy a lassításkor, illetve fékezéskor működésbe lépő energia-visszanyerő rendszerből áll. A jármű hatótávolsága 320 km (WLTP ciklus), ami a NEDC rendszerben 430 km-nek felel meg. Teljesítménye egyenesen forradalmasítja a vezetést: mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsul fel 50 km/h sebességre. 

A gördülési zajok kiváló szűrésének és a motorvibráció teljes hiányának köszönhetően a kényelem terén a DS 3 CROSSBACK E-TENSE új viszonyítási pontot jelent. A menettulajdonságok szempontjából fontos előrelépés, hogy a kompakt akkumulátor a gépjármű középső részén, a padló alatt került elhelyezésre. Az akkumulátor tömegét részben kompenzálja, hogy egyes elemek módosításának köszönhetően a belső égésű változathoz képest az autó 50 kg-mal könnyebb.

A modellen háromféle vezetési üzemmód áll rendelkezésre: maximális hatótávolságot biztosító ECO, NORMÁL és extra nyomatékkal szolgáló SPORT. A vezető ráadásul kétféle, a Formula E-ből átvett energia-visszanyerési megoldás közül is választhat: a NORMÁL a belső égésű motorok viselkedését utánozza, a BRAKE pedig 1,2 m/s2 lassulást produkál.

A hatótávolságot növeli az utastéri hőmérséklet előzetes beállítására szolgáló funkció és a kiváló teljesítményű hőszivattyú.

A 100 kW-os gyorstöltésnek köszönhetően percenként kb. 9 km-t lehet nyerni, és 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el. Az akkumulátor otthoni töltéséhez a márka a DS Smart Wallbox falitöltőt ajánlja, melynek háromfázisú változatával mindössze 5 órára van szükség a teljes töltöttségi szint eléréséhez. A másik egyfázisú változattal 8 óra alatt lehet teljesen feltölteni az akkumulátort. A helyszínen szakember ellenőrzi a villamos berendezéseket és segít megtalálni a legjobb megoldást.

A DS 3 CROSSBACK elektromos változatának különleges ismertetőjegyei a selyemfényű krómelemek és az E-TENSE feliratok. Mivel a kipufogócsövekre már nincs szükség, a hátsó lökhárító is megújult. További egyedi jegyek a 18’’ KYOTO keréktárcsák és a Cristal Pearl fényezés.

A rendelések megnyitásával egy időben a DS Automobiles egy a bevezetésre készült, limitált kiadást is bemutat. A DS 3 CROSSBACK E-TENSE La Première speciális Rivoli inspirációt, világos kormányt és egyedi tetődíszítést kapott. A limitált kiadást szintén le lehet foglalni online, és ingyenes DS Delivery Valet házhoz szállítási szolgáltatás is elérhető hozzá.

Franciaországban a DS 3 CROSSBACK E-TENSE teljes tulajdonlási költsége ugyanannyi, mint egy hasonló, automata váltós, PureTech 130 LE motorral szerelt DS 3 CROSSBACK modellé.  

Franciaországban a DS 3 CROSSBACK E-TENSE So Chic kivitelben 39 100 eurós áron lesz kapható.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4: a DS Automobiles nagy teljesítményű hibridje

A csúcstechnológiás DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 az első olyan hibrid technológiájú, prémium kompakt SUV, mely tisztán elektromos üzemmódban – a 13,2 kWh-s akkumulátornak és a lassításkor, illetve fékezéskor fellépő energia-visszatermelésnek köszönhetően – akár 50 km (WLTP) megtételére is képes.

A 200 lóerős benzinmotor és a két villanymotor társítása következtében a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 300 lóerő összteljesítményt, 450 Nm nyomatékot, valamint négykerék-meghajtást nyújt.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 karizmatikus stílusát a különleges 19” keréktárcsák és az új Cristal Pearl karosszériaárnyalat csak még inkább kiemelik. A legapróbb részletekre is kiterjedő figyelem jó példája a dombornyomott „E” betű a sebességválasztó karon. Ehhez a hálózatról tölthető hibrid modellhez kötődik az új „Galet szürke” árnyalatú DS RIVOLI belső inspiráció bevezetése is.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 négyféle üzemmódot kínál. Az alapértelmezett „ELECTRIC” üzemmódban 50 km-t (WLTP) lehet megtenni tisztán villanyhajtással, nulla CO2-kibocsátás mellett, akár 135 km/h végsebességet is elérve. A „SPORT” üzemmód a teljesítményt és a vezetési élményt helyezi előtérbe, a „HYBRIDE” üzemmód pedig automatikusan optimalizálja a teljesítményt és a fogyasztást. Az átlagos CO2-kibocsátás 49 g/km (WLTP), az üzemanyag-fogyasztás pedig 2,2 l/100 km (WLTP). A „4WD” üzemmód lehetővé teszi az összkerékhajtást.

Az « E-SAVE » névre keresztelt funkció lehetővé teszi, hogy a vezető bármikor tölteni tudja az akkumulátort a belső égésű motor segítségével, így ELECTRIC üzemmódra válthat egy adott útszakaszon.

A Formula-E bajnokságon szerzett tapasztalatokat kamatoztatva a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 a „BRAKE” funkció segítségével fékezéskor és lassításkor energia-visszatermelést végez, és ezzel nő a gépjármű hatótávolsága. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 nagyméretű érintőképernyőjén megjelenő térkép valós időben tájékoztat az elektromos üzemmódban még megtehető kilométerekről és az elérhető töltőállomásokról.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 akkumulátora DS Wallbox használata esetén 1 óra 45 perc alatt feltölthető.

Franciaországban a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 So Chic kivitelben 54 300 eurós áron kapható. DS OPERA belső inspirációval és olyan extrákkal, mint a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelt felfüggesztés és DS CONNECTED PILOT kettes szintű autonóm vezetési rendszer, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 ára eléri a 74 200 eurót.

A DS E-TENSE modellek 2019 végén érkeznek meg Magyarországra.