Ötszörös diadal az ötszázadik DTM-futamon – Már konstruktőri bajnok az Audi

Villámgyors DTM-bajnoki cím a TFSI-technika erejével: az Audi a Lausitzringen már jó előre bebiztosította a népszerű túraautó-versenysorozat konstruktőri bajnoki címét, s ezzel az új turbó-korszak első bajnoka. Négy versenyhétvégével a szezon vége előtt a négykarikás márka már behozhatatlan előnnyel áll az élen.


Szombati hármas sikerét követően vasárnap az Audi már ötszörös diadalt aratott a DTM ötszázadik futamán, miközben mind a nyolc Audi RS5 DTM versenygép az első kilenc között ért célba. A négykarikás márka ezzel már második alkalommal gyűjtötte be a lehető legtöbb konstruktőri pontot az idény során, emellett az első gyártó, amely már az új turbó-korszakban a maga javára döntötte el egy versenyhétvége mindkét futamát.

„Az Audi ezzel hármat megszerzett a DTM legutóbbi négy konstruktőri bajnoki címéből” – hangsúlyozta Dieter Gass, az Audi versenyigazgatója. „Ez valóban kiváló teljesítmény, s jól mutatja, milyen magas színvonalon dolgozik teljes gárdánk immár évek óta, egyaránt beleértve pilótáinkat, csapatainkat, partnereinket és mindenkit, aki a DTM-projekt részese. Ilyen korán megnyerni és ekkora előnnyel vezetni a konstruktőri bajnokságot nem kevesebbet jelent, mint hogy eddig egyszerűen mega-sikeres szezont tudhatunk magunk mögött. Úgy gondolom, már négy versenyhétvégével a szezon vége előtt is kijelenthetjük, hogy idén az Audi RS5 DTM jár az élen, s hogy extrém erős és gazdaságos erőforrást sikerült építenünk. A tény pedig, hogy e motorkoncepció világszerte az Audi számos sorozatgyártású modelljében is megtalálható, még értékesebbé teszi e bajnoki címet. A konstruktőri bajnoki trófea az Audi minden dolgozójáé, akik nap mint nap szívvel-lélekkel dolgoznak márkánkért.”

Továbbra is nyitott azonban a pilóta-, illetve a csapatbajnoki cím. Szombati kiesését követően a pontversenyben élen álló, az Audi Sport Team Rosberg színeiben induló René Rast vasárnap a negyedik helyről rajtolva aratott magabiztos győzelmet. „A DTM ötszázadik futamán győzni egészen különleges dolog” – kommentálta René Rast. „Különös köszönet jár a fiúknak a boxban, akik egészen kora reggelig dolgozva biztosítottak ismét tökéletes autót számomra. Az is nagyszerű, hogy kivételes teljesítményével az Audi már ilyen korán megnyerte a konstruktőri bajnokságot – az idén a miénk a legerősebb összeállítás.”

Ötödik idei győzelmével René Rast húsz pontra növelte előnyét a tabella második helyén álló Nico Müller, az Audi Sport Team Abt Sportsline versenyzője előtt. A svájci pilóta az időmérőn ugyan még gyorsabbnak bizonyult Rastnál, a rajtnál azonban a tizedik helyre esett vissza. „Már tegnap is adódott némi problémánk a tengelykapcsolóval” – nyilatkozta Nico Müller. „Örülök, hogy az agresszív stratégiával és a korai boxkiállással egészen a második helyig fel tudtam jönni és végső soron jól alakultak a dolgok.”

Akárcsak az előző nap, a harmadik helyet Mike Rockenfeller, az Audi Sport Team Phoenix pilótája szerezte meg, így vasárnap mindhárom gyári Audi-csapat egy-egy pilótája felállhatott a dobogóra. „A tizedik rajtkockából indulva igencsak elégedett lehetek a harmadik hellyel” – vélte „Rocky”.

Jamie Green negyedikként épp csak lemaradt a dobogóról, miután a brit pilóta az időmérőn közel két év után szerzett ismét pole pozíciót. Robin Frijns küzdelmes versenyen végzett ötödikként, míg Loïc Duval egy lassúra sikerült boxkiállást követően a nyolcadik helyre jött fel, így szintén pontszerzőként zárt.

Ismét kiváló teljesítményt nyújtott a WRT Team Audi Sport ügyfélcsapat: Jonathan Aberdein az idén már harmadszor indulhatott az első sorból, s hetedikként éppúgy pontszerzőként végzett, mint csapattársa, a kilencedik Pietro Fittipaldi.

A csapatbajnokságban az Audi Sport Team Abt Sportsline megőrizte szűk előnyét az Audi Sport Team Rosberg előtt, az Audi Sport Team Phoenix gárdájának pedig hét pont hiányzik a tabella harmadik helyéhez a Nürburgringen szeptember 14-15-én sorra kerülő „hazai” versenye előtt.