Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

„A masszív és megbízható tehergépkocsik jelentik a mindent”

Posted on 2017.09.25. By AztaCARom

Úgy találták a Tommy Transport cégnél az új generációs Scania építőipari tehergépkocsi hosszú távú tesztelése során, hogy néhány fuvarfeladatra egy kisebb motorral ellátott, könnyebb teherautó is megfelelne.
„Egy tapasztalt és megértő partnerre van szükségünk ahhoz, hogy eleget tehessünk ügyfeleink elvárásainak, és ez a Scania” – mondta Niklas Marklund, az észak-svédországi Skellefteå városában működő Tommy Transport fuvarozócég gépkocsivezetője és kavicsszállító teherautóinak irányítója.
A Tommy Transport másfél évig vett részt a Scania új generációs építőipari teherautóinak üzemeltetői tesztelésében. Az új generációs G-fülke és az új, az építőipari alkalmazásban megszokottnál jelentősen kisebb üzemanyag-fogyasztású, 13 literes, 376 lóerős motor a két fő részegység, amelyek fejlesztésébe bevonták a fuvarozócéget. Manapság az építőiparban a rakománytömeg az egyik legfontosabb szempont; ugyanis az iparág gazdasági tényezői megkövetelik, hogy a lehető legtöbbet rakodják a járművekre. Ezáltal egyre fontosabb szempont az árutonnákat szállító járművek saját tömege.

„Ez a tehergépkocsi könnyebb”
„Mi alapvetően V8-asokat használunk, és majdnem az egész flottánk nagy, erős Scania motorral hajtott tehergépkocsikból áll” – mondta Marklund.
„Azonban most egy sokkal kisebb és könnyebb motort tesztelünk, és azt tapasztaljuk, hogy még ez is nagyon jól teljesít nehéz kavicsrakományok szállításakor. Ez a teherautó könnyebb, nagyobb a hasznos teherbírása, valamint számottevően kisebb az üzemanyag-fogyasztása és a környezeti hatása, mint amihez hozzászoktunk ebben az üzletágban. Bebizonyosodott, hogy nincs mindig szükség nagy motorokra. Persze bizonyos fuvarfeladatokhoz a V8-as tehergépkocsik a kitűnőek” – tette hozzá.
Marklund a Scania üzemeltetői tesztjárművének vezetése mellett a Tommy Transport összes kavicsszállító tehergépkocsijának irányítójaként is dolgozik. Elsődleges feladata biztosítani, hogy a járművek mindig dolgozzanak – és bevételt termeljenek – egy szűk árrésekkel jellemzett iparágban.
„Nekünk a masszív és megbízható tehergépkocsik jelentik a mindent” – mondta. „Ugyanakkor a járművek tökéletes és folyamatos működéséhez elengedhetetlen, hogy jó és szoros kapcsolatunk legyen a gépkocsik gyártójával, illetve annak szervizhálózatával.” „A Scania ezen a téren is megteremti számunkra a kellő biztonságot” – folytatta.
„A Scaniánál egyértelműen megértették, hogy ha az ügyfeleink elégedettek velünk és visszatérnek hozzánk, akkor mi is elégedettek leszünk a Scania márkával, és kitartunk mellette. Szoros partneri viszonyban állunk egymással. A tehergépkocsimnak be kell indulnia, és rögtön munkaképes állapotban kell lennie”
Milyen igényeket támaszt Ön építőipari gépkocsivezetőként?
„Amikor megkezdem a munkámat, nagyon korán reggel, a tehergépkocsimnak be kell indulnia, és rögtön munkaképes állapotban kell lennie” – mondta Marklund.
„Mindig, még akkor is, ha mínusz 30 Celsius-fok van, és méteres hó borít mindent. Majd pedig meg kell tudnom bízni a járművemben, hogy végig is tudja dolgozni a napot. Ez az egész a jármű üzemidejéről szól.”
Mi mást tart még fontosnak egy építőipari járműben?
„Ha az ember az építőiparban dolgozik, akkor kulcsfontosságú a biztonság” – mondta.
„Mindig sok ember szaladgál a járműveink körül, akik végzik a munkájukat, miközben mi is a magunkét. Ilyen esetekben nagyon fontos a jó kilátás a fülkéből. Ebben az új generációs Scania építőipari tehergépkocsiban kiváló a kilátás az alacsonyabb műszerfalnak és a keskenyebb A-oszlopoknak köszönhetően.”
„Olykor igencsak stresszes építőipari gépkocsivezetőként dolgozni. Gyors a ritmus, és számos különböző dologra kell állandóan figyelni. Ezért fontos, hogy a fülkében praktikus és kényelmes a munkakörnyezet.” Marklund kifejtette, hogy sokkal jobbnak érzi az új építőipari tehergépkocsi kezelhetőségét – jobb a fordulékonysága, a kormányérzete és a fokozatváltása. „Ez egy más világ” „Az új teherautó a korábbiakhoz hasonlítva egy más világ” – mondta.
„Az elektronikus kormányzású hátsó segédtengellyel ellátott új jármű jelentősen jobbá és egyszerűbbé tette a munkámat. Ez a megoldás kisebb fordulási sugarat biztosít a tehergépkocsinak, így gyorsabban és pontosabban tudok kanyarodni.”
Úgy érzi, hogy az új fülke is jobb a korábbiaknál?
„Sokszor irodának is használom a fülkét vezetés közben” – magyarázta Marklund.
„A fülke új belsőtere jó irányban lépett előre, és a jövőben még inkább irodaszerű fülkebelsőket szeretnék látni, írótáblákkal és kifejezetten mobiltelefonoknak, napszemüvegeknek, ceruzáknak és hasonló holmiknak tervezett tárolóhelyekkel.”
A Scania üzemeltetői tesztmérnöke, Max Nensén felelős a Skellefteå környékén tesztelt új építőipari járművekért.
„Azért végezzük ezeket az üzemeltetői teszteket, hogy az ügyfelek valós üzemeltetési körülményei között is kipróbáljuk az új, fejlett járműveinket, mielőtt bevezetjük ezeket a piacra” – mondta Nensén.
„Akárhány házon belüli tesztet végezhetünk, soha sem érhetünk el olyan szintű teszteredményeket, mint amikor az ügyfeleink valós időben használják a gépkocsikat.”
„Az észak-svédországi teszteléskor a legnagyobb kihívást a rendkívül hideg időjárás jelenti” – folytatta.
„Akár mínusz 35 Celsius-fok is lehet a hőmérséklet. Ekkora fagyban még az acél is rideggé válhat, és eltörhet az, ami egyébként csak összetapadna.” „A második legnagyobb kihívást a nagy terhelés és a Svédország itteni részén található sok nagy hegy kombinációja jelenti. Egy olyan kisebb teljesítményű motornak, mint ez, nagyon keményen kell dolgoznia. De pontosan ez a célunk – abszolút csúcsra járatni a motort.
Összességében tehát ezek a járművek és a részegységeik nagyon nagy igénybevételnek vannak kitéve a tesztek során.”

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:kamion, munkagép, Scania, teherautó, vontató

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Autóra zuhant a KLM repülőgépének egy burkolatdarabja Oszakában
Next Post: Felmentette az elszabadult szegedi villamos vezetőjét a bíróság

Kapcsolódó cikkek

  • Minden, amit tudni kell a 2018-as Honda CB300R-ről Hírek
  • Még nagyobb lendületben a Volkswagen elektromos offenzívája Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotók érkeztek a Letenyén történt tragikus balesetről Hírek
  • Egy legendás V8-as ereje – Végre egy Ford erőforrás, ami nem akar eco-nak látszani Bemutató
  • Újra népszerűek a MÁV-START nemzetközi járatai Ctrl+C - Ctrl+V
  • Hallottad már az exkluzív DS 7 Crossback E-Tense podcastunkat? Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Székely Bertalan lovának csontváza is megtekinthető lesz a Múzeumok Éjszakáján, a Magyar Képzőművészeti Egyetemen
  • FLASH: A villám is bemutatkozott
  • Fókuszban a biztonság
  • Ipari méreteket öltött a telefonok feltörése
  • A 60 éve meggyilkolt John F. Kennedyről jelent meg könyv
  • Van képünk hozzá (23.06.08.) –  Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition
  • Kibővített kapacitás és minőségi szolgáltatások a nyári szezonban
  • Van képünk hozzá (23.06.07.) –  Megújul a Toyota Yaris
  • A nyaralás mindig a repülőtéren kezdődik
  • Van képünk hozzá (23.06.06.) –  Toyota Tacoma Trailhunter
  • A dokkban végzett tesztek után folytatódik a kínai szállodahajó építése
  • Dróntaxikat teszteltek Izraelben
  • Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek
  • Versenykörülmények között teszteli folyékony hidrogén hajtású technológiáját a Toyota
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • Országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • A SPAR szupermarketek mától több mint 1200, az INTERSPAR hipermarketek több mint 1100 akciós ajánlattal várják vásárlóikat
  • A 4. az Anyukám Mondta
  • Idén a nyári emlékek ihletik a Debrecziner Gourmet Fesztivál fogásait
  • Szigorúan ellenőrzi a magyar hatóság az ukrán gabonát
  • Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT