Még karakteresebbek, még markánsabbak lettek
Különleges sorozatból az alapprogramba: a hátsókerék-hajtású Audi R8 V10 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1 – 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 299 – 293) a modellpaletta állandó tagjává lép elő, amely során külső dizájnja még markánsabbá válik, s ugyanazon fejlesztéseket kapja, mint az R8 V10 quattro változatok**. Az itt 397 kW (540 LE) teljesítményű, V10-es középmotor, valamint a hátsókerék-hajtás a vezetés színtiszta élvezetét kínálja. Ezzel párhuzamosan érkezik a szériaközeli, ugyancsak hátsókerék-hajtású Audi R8 LMS GT4 versenyautó, mégpedig szintén új dizájnnal és jól érzékelhető menetdinamikai fejlesztésekkel. A nemzetközi GT4-kategória ügyfélsport-versenygépe a jövőben még finomabb hangolási lehetőségeket kínál a privát pilóták számára.
„2018 elején korlátozott darabszámú sorozatként mutattuk be Audi R8 V10 RWS** modellünket” – hangsúlyozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Az R8 LMS versenyautóból származó hátsókerék-hajtásával és különleges dinamikájával egy csapásra meghódította ügyfeleinket, s most R8 V10 RWD** változatként az R8-család önálló tagjává vált, amivel ugyanazon karakteres külsőt is megkapja, mint az új R8 quattro modellek. A sorozatgyártású modellel egyidejűleg az R8 LMS GT4 versenyautó megjelenése is megújul.”
A sorozatgyártású modell – az Audi R8 V10 RWD
Az R8 V10 RWD dizájnja
Új dizájnelemei tökéletesen kifejezésre juttatják a Coupé és Spyder kivitelben egyaránt kapható Audi R8 V10 RWD** dinamikáját. Singleframe hűtőrácsa még szélesebbé és alacsonyabbá vált, a motorházfedelének pereme előtt sorakozó nyílások pedig a márka Audi Sport quattro ikonját idézik.
A légbeömlő nyílások, az első légterelőelem (splitter) és mindenekelőtt a hátsó légkilépő nyílás rácsozata szélesebb lett, a két ovális kipufogóvégcső által közrefogott diffúzor pedig még magasabbra nyúlik. A motortérben a levegőszűrő új fedél alatt helyezkedik el, amely igény szerint műanyagból vagy szénszálerősítésű műanyagból (karbon) készülhet.
Az Audi R8 V10 RWD** oldalsó pengemotívumai (Sideblade) e modell különleges voltára utalnak, a felső ugyanis fényes Mítoszfekete árnyalatban, míg az alsó a karosszéria színében tűnik fel. Az első pengeelem (blade), az oldalküszöbök betétjei és a diffúzor alapkivitelben egyaránt fényes fekete bevonatot kap, alternatívaként pedig a szénszálerősítésű műanyag (karbon) elemek optikai csomagja, illetve a fekete elemek a Spyder számára összeállított, bővített optikai csomagja szolgál. Új árnyalatként a Kemora-szürke bővíti a színpalettát, s kívánságra az Audi-karikák és -feliratok fényes feketében is megrendelhetők. A beltérben a vezető és utasa bőr- és Alcantara-bevonatú sportülésben foglalhat helyet, az utas előtt pedig „RWD” feliratú plakett tűnik fel.
A nagyteljesítményű sportautó szíve – az 5.2 FSI aggregát
Az Audi R8 V10 RWD** nagyteljesítményű sportautó szíve az utascella mögött dobog. Az atmoszférikus V10-es erőforrás színtiszta vonzerő – semmi mással össze nem téveszthető hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és különösen pörgős karakterével. Az 5.2 FSI aggregát teljesítménye 397 kW (540 LE) és 6500-as percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, amit hétfokozatú S tronic sebességváltón és mechanikusan zárható hátsó differenciálművön keresztül juttat a hátsó kerekekre.
Az R8 V10 RWD Coupé (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 – 294) álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, s a gyorsítás csupán 320 kilométer/óránál ér véget. A Spyder (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 – 299) megfelelő értékei 3,8 másodperc, illetve 318 kilométer/óra.
Extrém menetdinamika ínyenceknek
Az R8 V10 RWD** hátsókerék-hajtása a vezetés élvezetének egészen különleges formáját kínálja. Az elektronikus menetstabilizáló rendszerben (ESC) a sport-üzemmód aktiválásakor a futóműhangolás és a szabályzórendszerek a kontrollált driftre is lehetőséget kínálnak, miközben a szervokormány intenzív kapcsolatot biztosít az útfelülettel. Alapkivitelében az Audi R8 V10 RWD** 19 col peremátmérőjű, fekete, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt, elöl 245/35, hátul 295/35 méretű gumiabroncsokon gördül. Emellett 20 colos keréktárcsák éppúgy rendelhetők, mint sport-gumiabroncsok, amelyek nagy terhelések és igénybevétel mellett még kedvezőbb dinamikai, tapadási és lassulási tulajdonságokat kínálnak.
A tengelyterhelés-eloszlás 40:60 arányú, s a Coupé tömege (üresen, vezető nélkül) mindössze 1595 kilogramm. A kardántengely, a quattro összkerékhajtás lamellás tengelykapcsolója és az első differenciálmű elhagyása nyomán az R8 V10 RWD** mintegy 65 kilogrammal könnyebb, mint az R8 quattro, míg az R8 Spyder V10 RWD** 1695 kilogrammos tömege 55 kilogrammal marad az R8 Spyder V10 quattro** modellé alatt. Mint minden R8 változaté, a karosszéria ez esetben is az Audi Space Frame (ASF) technológiával alumíniumból és jelentős részben szénszálerősítésű műanyagból (CFRP) épül fel.
Az R8 V10 RWD** túlnyomórészt kézi munkával az Audi neckarsulmi termelési helyszínén, a Böllinger Höfe területén működő manufaktúrában készül. A hátsókerék-hajtású, nagyteljesítményű sportautó 2020 elején érkezik az európai piacokra, a Coupé alapára várhatóan …, míg a Spyder változaté … alakul.