Még karakteresebbek, még markánsabbak lettek

A versenyautó – az Audi R8 LMS GT4

A nagyjából 60 százalékban közös alkatrészekkel közvetlenül a sorozatgyártású modellből kialakított, s ugyancsak Neckarsulmban, a Böllinger Höfe területén működő Audi-manufaktúrában készülő GT4-versenyautót kizárólag a privát pilóták számára fejlesztették ki. Az elődmodell 2018 óta máris 17 versenysport-címet gyűjtött be világszerte, s most megérkezett a továbbfejlesztett változat. A megjelenésében közvetlenül a sorozatgyártású modellt idéző, új versenyautót még kedvezőbb menetdinamikai képességek jellemzik, s hajtásáról hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón keresztül a versenyszabályoktól függően akár 364 kW (495 LE) teljesítményű, 5,2 literes V10-es aggregát gondoskodik.

Két újdonság is segíti a pilótát, hogy nehéz körülmények között is sikerrel küzdhessen a pontokért és trófeákért. Első ízben kínál finomszabályzást a blokkolásgátlóval (ABS) ellátott fékrendszer és a kipörgésgátló (TC). A program-karakterisztikák egyaránt nyolc különböző, a vezető által egyénileg kapcsolható beállítást tesznek lehetővé, például az időjárás, a pálya jellemzői és a gumiabroncs tapadása versenyüzemi alakulása függvényében. Az Audi R8 LMS GT4 ehhez a GT2-es versenyváltozat kormánykerekét kapta meg. A blokkolásgátló (ABS) és a kipörgésgátló (TC) egy-egy forgatókapcsolója közvetlenül a vezető látómezejében, a kormánykerék közepén kapott helyet, így anélkül reagálhat azonnal az új kihívásokra és konfigurálhatja a két rendszerben személyes hangolását, hogy tekintetét le kellene vennie a pályáról. Mivel a legtöbb GT4-versenysorozat pilótacserét is előír, az egyéni preferenciák a boxkiállás előtt és után egyaránt könnyen és hibamentesen hívhatók le. Mindezen kibővített hangolási lehetőségekkel az Audi R8 LMS GT4 pilótái még versenyképesebbé válhatnak. Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában, Európában és Dél-Afrikában jelenleg összesen 27 versenyzési lehetőség kínálkozik, többségében teljes szezonos bajnokságok formájában, de olyan önálló rendezvényeken is, mint a Nürburgring vagy Dubai 24-órás futama. Az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup Európában, míg az Audi Sport R8 LMS Cup ázsiai és ausztrál futamokon kínál lehetőséget a résztvevőknek, hogy azonos autókkal mérkőzzenek meg egymással. A további versenyeken az Audi R8 LMS GT4 más gyártók akár tizenegy modelljében találhat vetélytársra, s a GT4-versenyzésben akár negyven vagy még több induló sem számít ritkaságnak.

További információ:

A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!

* A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek, illetve gazdaságossági besorolások az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.

** Az összes említett és a német piacon elérhető modell összegyűjtött üzemanyag-fogyasztási értékei a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg. 

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási adatai

(A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek, illetve gazdaságossági besorolások az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.)

Audi R8 Coupé V10 RWD:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 – 294

Audi R8 Spyder V10 RWD:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 – 299

Audi R8 Coupé V10 performance quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297

Audi R8 Spyder V10 performance quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,3
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 301

Audi R8 Coupé V10 quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293

Audi R8 Spyder V10 quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,0
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297