Megduplázta magyarországi utasforgalmát a FlixBus

Németországban vonatot, Franciaországban villanybuszt közlekedtet a vállalat

Országosan kétszeresére, Győrött több mint háromszorosára, Szegeden csaknem négyszeresére nőtt a FlixBus az utasforgalma. Tavaly kétötödével, azaz 250 ezerről 350 ezerre nőtt a napi összeköttetések száma a FlixBus hálózatában. Az autóbuszos személyszállító megújítja a mobilitási piacot: tavaly elindult az első, menetrend szerinti elektromos távolsági busz Franciaországban és a FlixTrain Németországban. 

Tavaly megkettőzte utasforgalmát Magyarországon a FlixBus, Győrött és Szegeden is többszörösére nőtt az utasok száma. Hálózatának kiterjedését tekintve a FlixBus a világ legnagyobb buszszolgáltatójává lépett elő.

Ismét nőtt a Magyarországról elérhető célállomások száma, miáltal tavaly már Európa-szerte 17 ország több mint 100 városába kínált Budapestről közvetlen utazási lehetőséget zöld távolsági buszokat közlekedtető társaság. Egy sor ország és térség vált a helyi kínálat részévé, és már meglévő összeköttetéseket is fejlesztett a FlixBus. Magyarországról elérhető új úti célként iktatták a hálózatba a többi között Szófiát, Dél-Csehország városait (például a meseszép Český Krumlovot), illetve Németország északnyugati részét. Látványosan sűrűsödött a járatszám Bécs irányába, a nyári főidény egyes napjain 28 busz indult Budapestről az osztrák fővárosba. Hasznos tudnivaló: a bécsi nemzetközi buszpályaudvar és a schwechati nemzetközi repülőtéren kívül tavaly ősztől már a Bécstől nem messzi pándorfalui/parndorfi outletbe is szállított utasokat Magyarországról a FlixBus. Horvátország irányába is bővítette úti céljait a cég: Zágrábba akár napi 6 indulás közül választhattak az utasok, és a nyáron a horvát tengerpartra is naponta indult közvetlen járat.

Győrött és Szegeden az országos átlagnál nagyobb volt a növekedés: a kisalföldi megyeszékhelyen több mint háromszorosára, Szegeden pedig kis híján négyszeresére nőtt az utasforgalom a múlt évben; mindkét nagyvárosból kereken 30 európai célállomás volt elérhető átszállás nélkül.

A FlixBus máris 29 országban van jelen, Európában és az USA-ban (!) a tavalyi 40 százalékos növekedést követően napi 350 000 összeköttetésről gondoskodik.

André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója elmondta, hogy cége tavaly a tengerentúlra exportálta szolgáltatásait, Németországban elindította az első FlixTrain-vonatot, és a világon elsőként menetrend szerinti szolgáltatásba kezdett elektromos buszokkal (bal oldali kép) francia- és németországi távolsági útvonalakon. Országos hálózatot alakított ki Lengyel- és Svédországban, belföldi összeköttetéseket kezdett kínálni Belgiumban és Svájcban.

A FlixMobility tavaly megkezdte együttműködését az Apple Play-jel, a Google Play-jel, a Google Assistensszel, illetve fedélzeti szolgáltatásként virtuálisvalóság-megoldás próbájába kezdett az amerikai Las Vegasba tartó buszain. Megvalósult a többi között az ülőhelyfoglalás és működik a „Hol a buszom?”-funkció, a buszok valós idejű követése.

A FlixMobility gyors terjeszkedése nagyrészt annak köszönhető, hogy világszerte növeli munkavállalóinak számát. Napjainkban máris 1200-an dolgoznak a FlixBus és FlixTrain 14 országban telepített 16 irodájában. Azáltal, hogy a FlixBus helyi munkaerőt alkalmaz, folyamatosan hozzáalakíthatja szolgáltatását az egyes piacokhoz és az ügyféligényekhez. A FlixMobility kereken 300 partnerrel és 7000 autóbusz-, illetve mozdonyvezetővel dolgozik együtt. A közös munkának köszönhetően már több mint 100 millió embert juttatott célba a FlixBus csapata az alapítása, a németországi piacra lépése óta eltelt öt évben.