Megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmány
A BMW márka modellpalettáján 2020-ban debütál az első, sorozatgyártásban kínált, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt négykerekű, amelyet a bajor prémiumgyártó az egyik legnépszerűbb Sports Activity Vehicle (SAV) modell műszaki alapjaira épít fel. Az új korszak hírnökeként bemutatkozó BMW Concept iX3 tanulmányautó első ízben Pekingben, az április 25. és május 4. között nyitva álló 2018-as Kínai Autószalonon gurul ki a nagyközönség elé.
A BMW Group elektromos mobilitásra koncentráló vállalati stratégiájában hamarosan, az első tisztán elektromos meghajtású BMW márkájú modell kifejlesztésével új fejezet veszi kezdetét. A 2018-as Kínai Autószalonon bemutatkozó BMW Concept iX3 tanulmányautó a bajor prémiumgyártó modellpalettájának eme új irányba mutató bővítésébe enged idő előtti betekintést. A BMW márka első, sorozatgyártásban kínált, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt négykerekűje egy teljes értékű Sports Activity Vehicle (SAV) modell lesz – a funkcionalitás és a kényelem terén egyaránt minden kompromisszumtól mentesen.
A BMW Concept iX3 tanulmányautó pekingi világpremierjével a BMW Group tovább erősíti iránymutató piacvezetőként betöltött pozícióját a hálózatról tölthető modellek szegmensében. Azáltal, hogy „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája égisze alatt szisztematikusan formálja a személyes mobilitás jövőképét, a Münchenben székelő vállalatcsoport az automatizált járművezetésre képes, teljes mértékben hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású, intelligens szolgáltatásokkal támogatott mobilitás kifejlesztése terén központi tényezőként tekint a zéró emissziójú modellpaletta módszeres bővítésére.
A BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának alappilléreit a károsanyag-kibocsátástól mentes modellportfólió, az automatizált járművezetés technológiai háttere, a professzionális járműkapcsolati hálózat és az újabbnál újabb digitális szolgáltatások adják, amelyek kifejlesztésével és úttörő megvalósításával a vállalatcsoport intenzíven alakítja a személyes mobilitás jövőképét. A BMW Group automatizált járművezetésre képes, tisztán elektromos meghajtású, tökéletesen hálózatba kapcsolt csúcsmodellje 2021-ben, BMW iNEXT néven ünnepli világpremierjét, amelyhez a BMW Concept iX3 tanulmányautó iránymutató műszaki innovációkkal járul hozzá.
A BMW Concept iX3 tanulmányautó egyik legjelentősebb innovációja a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának premierje. A forradalmian új megoldás az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló, elektromos meghajtású házban egyesíti, amely kompakt méretei okán nem csupán egyszerűbben beépíthető, de a korábban alkalmazott három önálló alkatrészhez képest jelentős mértékben könnyebb is lesz. Az ötödik generációs hajtáslánc energiaellátásáról ráadásul vadonatúj, minden korábbinál kitartóbb akkumulátorok gondoskodnak. Az átfogó járműtechnológiai innovációk nem csupán a menetteljesítmény és a hatótávolság terén, de a beépíthetőség tekintetében is jelentős fejlődést garantálnak – elsőként egy tisztán elektromos meghajtású SAV modellben.
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának kifejlesztésében meghatározó szerepet játszott a BMW i divízió páratlan járműtechnológiai szaktudása, amely újabb ékes bizonyítékként szolgál arra, hogy a hosszú távon fenntartható mobilitás középpontjában továbbra is a Münchenben székelő vállalatcsoport jövőbe mutató részlege áll. Azáltal, hogy az elkövetkező években a BMW Group szisztematikusan átörökíti legfőbb modellpalettája képviselőibe a BMW i modellekhez kifejlesztett hajtáslánc-technológiákat, a BMW márka sikertörténetében új fejezet veszi kezdetét.
A BMW márka tisztán elektromos meghajtású modelljei a BMW i divízió jellegzetes márkalogóját is megöröklik, amely a BMW Concept iX3 tanulmányautón kétoldalt és a csomagtérajtón is feltűnik. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia a hálózatról tölthető BMW iPerformance modellek és a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell meghajtásában is kulcsfontosságú szerepet játszik. A BMW Concept iX3 tanulmányautóban már eme innovatív technológia továbbfejlesztett változata dolgozik, amely egyben a 2020-ban érkező, tömegtermelésben kínált, tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) modell műszaki alapjait is adja, megágyazva ezzel a 2021-ben debütáló BMW iNEXT modellnek.
Rugalmasan alakítható járműstruktúrák a hosszú távon fenntartható mobilitás érdekében
A BMW Concept iX3 tanulmányautó világpremierjével a BMW Group új fejezetet nyit hálózatról tölthető vállalati stratégiájában. A vállalatcsoport rugalmasan alakítható járműstruktúráinak és moduláris modellépítési szisztémájának köszönhetően a jövőben a BMW Group elsőkerék-meghajtású, összkerékhajtású és hátsókerék-meghajtású platformjainak bármelyike hálózatról tölthető hajtáslánccal is felszerelhető lesz, amely azt jelenti, hogy az elkövetkező években a bajor prémiumgyártó a piaci igények alakulásával párhuzamosan bármelyik modelljét tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal is elláthatja.
Az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia alkatrészei könnyű önsúlyuknak, végtelenül kompakt méretüknek és eltérő teljesítményszintjüknek köszönhetően minden korábbinál egyszerűbben építhetők be a különböző járműstruktúrákba, amelyet a moduláris modellépítési szisztéma rugalmas megoldásai még tovább könnyítenek. A BMW Group a jövőben így szinte bármelyik modelljébe képes lesz beépíteni a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját.
Hogy kihasználják eme rendkívüli lehetőséget, a BMW Group márkái már most olyan járműstruktúrákat terveznek és küldenek sorozatgyártásba, amelyek adott esetben belsőégésű erőforrásra épülő, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtáslánccal is felszerelhetők lesznek. A Münchenben székelő vállalatcsoport így a jövőben a károsanyag-kibocsátástól mentes modellek szegmensében is villámgyorsan tud majd alkalmazkodni a folyamatosan változó piaci igényekhez, a hálózatról tölthető modellek iránt mutatkozó egyre intenzívebb keresletre pedig újabbnál újabb modellváltozatokkal reagálhat. A BMW modellpalettáján a BMW Concept iX3 tanulmányautó műszaki alapjait adó, új BMW X3 az egyik első olyan négykerekű, amelynek járműstruktúráját már eme moduláris hajtáslánc-fejlesztési szisztéma szerint tervezték meg a mérnökök. Sőt mi több, a BMW Concept iX3 tanulmányautó speciális futómű-beépítési megoldásokat, hátsó tengelye pedig egyedi segédvázat is kapott.
Eltérő teljesítményszintű alkatrészek és rugalmas gyártósorok
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának egyik legjelentősebb újítása a rendkívül kompakt kialakítás. Az elektromos motor, a váltó és a vezérlőelektronika egy különálló, elektromos meghajtású házban kapott helyet, amelynek köszönhetően az egység minden korábbinál egyszerűbben integrálható a különböző járműstruktúrákba. A moduláris felépítés ráadásul azt is lehetővé teszi, hogy a mérnökök a hajtáslánc teljesítményszintjét az adott modell karakteréhez hangolják, az egyes alkatrészek elrendezését pedig a rendelkezésre álló hely függvényében módosítsák. Az ötödik generációs hajtáslánc másik legnagyobb előnye, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé.
Eme moduláris felépítést a mérnökök a nagyfeszültségű akkumulátorok következő generációjának kifejlesztésekor még tovább optimalizálták. A BMW i modellek megtervezésével és az energiatárolás területén felhalmozott évtizedes szakmai tapasztalattal a BMW a menetteljesítmény, az energiafelhasználás, a járműtöltési képesség és az akkumulátor-kitartás területén is jelentős fejlődést ért el. Az akkumulátor-prototípusok legyártásával ráadásul a vállalatcsoport a teljes értékláncot előre felmérheti, amelynek ismeretében a speciális igényekre is jó előre felkészítheti potenciális beszállítóit.
És miként járműstruktúráit és BMW eDrive hajtáslánc-technológiáját, a BMW Group úgy nemzetközi gyártási hálózatát is a magas szintű rugalmasság szempontjai szerint fejleszti tovább – többek között a tisztán elektromos meghajtás iránt mutatkozó, egyre intenzívebb ügyféligények maradéktalan kiszolgálása érdekében. A BMW Group hálózatról tölthető modelljei jelenleg világszerte tíz létesítményben látnak napvilágot, amelyekhez a németországi Dingolfingban, a kínai Senjangban és az egyesült államokbeli Spartanburgban működő gyárak állítják elő a megfelelő BMW eDrive alkatrészeket. A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának középpontja e téren a dingolfingi létesítmény, amely a vállalatcsoport elektromos mobilitásra szakosodott fejlesztési és termelési ágazatának szakérő központja is egyben.
A BMW Concept iX3 tanulmányautó sorozatgyártásban kínált változata a kínai Senjang városában, a BMW Brilliance Automotive üzemében készül majd.
Bemutatkozik a BMW Concept iX3 tanulmányautó, 200 kW / 270 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorral és több mint 400 kilométeres* hatótávolsággal
Miközben a BMW Concept iX3 tanulmányautó újabb meghatározó mérföldkőként debütál a BMW Group zéró emissziójú vezetést célzó, elektromos mobilitásra koncentráló vállalati stratégiájában, a bajor prémiumgyártó egyik legnépszerűbb Sports Activity Vehicle (SAV) modellje a márka által fémjelzett vezetési élmény újfajta oldalát is előrevetíti. A BMW márka első, sorozatgyártásban kínált plug-in hibrid modellje, a BMW X5 xDrive40e iPerformance (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,3 – 3,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 15,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 77 – 78 gramm / km) 2015-ben ünnepelte világpremierjét, miután 2009-ben a gyártó a BMW ActiveHybrid X6 modell képében a világ első, teljes értékű hibrid hajtáslánccal felszerelt Sports Activity Coupé (SAC) modelljével örvendeztette meg rajongóit.
A BMW Concept iX3 tanulmányautó a BMW X modellcsaládra jellemző, sokoldalú vezetési élmény és a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás egyedülálló kombinációjának előfutára. A pekingi világpremierre a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei a forradalmi SAV modell karakteréhez hangolták a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját, amelynek elektromos motorja így 200 kW / 270 lóerő maximális teljesítményre képes. Az ugyancsak típus-specifikus, nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása 70 kWh, amelynek köszönhetően a tisztán elektromos meghajtású BMW Concept iX3 tanulmányautó a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 400 kilométer megtételére képes.
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjához kifejlesztett nagyfeszültségű akkumulátor másik kimagasló innovációja a még tovább optimalizált töltési képesség. Az energiatároló rendszer működését egy vadonatúj fejlesztésű töltésvezérlő egység szabályozza, amely azt is lehetővé teszi, hogy a BMW ügyfele akár 150 kW teljesítményű gyorstöltőhöz is csatlakoztassa járművét. A nagyfeszültségű akkumulátor maximális töltöttségi szintje ez esetben mindössze 30 perc alatt elérhető.
A tisztán elektromos meghajtás egyedi karosszériajegyek mögött érkezik
A BMW Concept iX3 tanulmányautó frontrészén a jellegzetes „hűtőrács” és a BMW i divízió márkalogója utal a tisztán elektromos meghajtásra. Az összefüggő kék keretbe foglalt, teljesen zárt „hűtőrács” a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott BMW i Vision Dynamics tanulmányautó klasszikus stílusjegyét idézi. A „hűtőrács-pár” lezárásával a mérnökök jelentős mértékben csökkentették a modell légellenállását, amely a menetteljesítményre és a hajtáslánc hatékonyságára is jótékony hatást gyakorol.
A 2018-as Kínai Autószalonon debütáló tanulmányautó egyedi karosszériajegyeit a BMW i divízió kék árnyalata szegélyezi, így a zárt „hűtőrács” kerete mellett a márkalogó körvonala, a két oldalsó küszöbtoldat és a hátsó lökhárító diffúzorbetétje is ebben a színben pompázik. A messziről felismerhető karosszériajegyek kiválóan harmonizálnak a BMW Concept iX3 tanulmányautó Moonstone Silver árnyalatú matt karosszéria-fényezésével. A modell alatt mindemellett aerodinamikailag optimalizált könnyűfém keréktárcsák gurulnak.
A BMW Concept iX3 tanulmányautó világpremierje mellett a bajor prémiumgyártó a BMW i Vision Dynamics tanulmányautót is színpadra gurítja Pekingben, miközben most először a BMW márka és a BMW i divízió termékei közötti eltérő dizájn-különbségekre is reflektorfény vetül. A BMW i Vision Dynamics tanulmányautót a BMW i modellek számára kifejlesztett hamisítatlan, iránymutató dizájnnyelvezet járja át, amelynek innovációit a közeljövőben a BMW i divízió négykerekűi is megöröklik majd. Az első tisztán elektromos meghajtású BMW márkájú modell tanulmányát eközben egyértelműen a műszaki alapot adó Sports Activity Vehicle (SAV) egyszerre masszív, magabiztos és kifinomult karaktere jellemzi, amely a lemezek alatt megbúvó forradalmi hajtáslánccal felszerelve végtelenül exkluzív, magával ragadó, úttörő párosítást garantál.
A BMW márka első, sorozatgyártásban kínált, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt négykerekűjét a BMW i divízió fentiekben részletezett, egyedi karosszériajegyei emelik majd a forgalom többi résztvevője fölé.
A BMW i divízióról
BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellel, a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval és a BMW iPerformance modellekkel a világ 54 országában van jelen.
A BMW i almárka új célcsoportokkal ismerteti meg a vállalatcsoport termékeit, miközben nem csupán házon belül, de iparágon belül is innovációs iránymutatóként szolgál. A BMW i modellekben bemutatott úttörő járműtechnológiákat a bajor prémiumgyártó összes modellje megörökli.
A BMW i divízió égisze alatt egyesül továbbá számos kiegészítő mobilitási szolgáltatás, így a DriveNow és a ReachNow autómegosztó szolgáltatások, a ChargeNow nemzetközi járműtöltési hálózat, a parkolóhely-keresést, -foglalást és –fizetési opciót is kínáló ParkNow parkolási segédlet, a nagyvárosok mobilitását forradalmasító megoldások felkarolására létrehozott BMW i Ventures társaság, az elektromos mobilitást támogató szolgáltatások háttérintézményeként tevékenykedő BMW Energy Services, valamint a kormányzati és közösségi szaktanácsadásra megalapított BMW i Urban Mobility szakértői központ.
*A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint.