Megérkezett a Toyota Highlander elegánsabb alternatívája

Váratlan csavarral Japán helyett az Egyesült Államokban mutatkozott be a Toyota Crown modellcsalád negyedik tagja. Ráadásul Észak-Amerikában nem Estate, hanem Signia lesz a neve – talán azért, hogy véletlenül se gondolják holmi mezei kombinak.

A japán autóipar sok egyéb mellett a kombik szeretetét is megörökölte az amerikai autós kultúrából – és ahogy szinte mindent, ezt is magasabb szintre emelte. A felkelő nap országában rangot adtak a kombinak. A Toyota zászlóshajója, a Crown például a kezdetektől fogva elérhető volt ezzel a karosszériaváltozattal, amely csak az 1995-ben bevezetett, tizedik generációs modellnél tűnt el a kínálatból (hogy aztán 1999 és 2003 között rövid időre visszatérjen.) Ma persze, amikor a szedánok iránt is csökken a kereslet, nem sok értelme volna nagy kombit gyártani, a Toyota ezért szabadidőjárműként értelmezte újra a sziluettet, amikor elkészítette a Crown Estate modellt…

Amerikában már nem voltak ilyen szentimentálisak a Toyota marketingesei. Ők annak látták a Crown család utolsó tagját, ami: egy átlagosnál kecsesebb vonalvezetésű, de alapvetően hagyományos szabadidőjárműnek. Ezért (tegyük hozzá: észszerűen) elvetették a félrevezető japán elnevezést, és Crown Signia néven mutatták be a modellt. Az újonc tengelytávja megegyezik a Toyota Highlander szabadidőjárművel, a teljes hosszúság azonban kettő, a magasság pedig tizenegy centiméterrel csökkent: ez dinamikusabb, elegánsabb megjelenést kölcsönöz a Crown Signiának, amit a márka friss arculatához igazodó orrkialakítás is megerősít. Lehet, hogy mégis van valami ebben a kombiságban…?

A csomagtér kialakítása legalábbis szintén ezt a képzetet erősíti. A hátsó üléseket a hátsó ajtónyílásból egy mozdulattal előre döntve teljesen sík padlót kapunk, amelyen akár 198 centiméteres tárgyakat is elhelyezhetünk. Viszonylag alacsony tetővonalával is elhatárolódik a szabadidőjárművektől a Crown Signia, amely nyitható helyett a fejteret kevésé csorbító, fix panoráma-üvegtetőt kínál opcióként.

A 12,3 colos digitális műszeregységgel és ugyanekkora multimédiás érintőképernyővel szerelt óriás egyetlen hajtáslánccal elérhető – ezen a téren konzervatívabb családtagjainál. A 2,5 literes szívómotorra épülő, a hátsó tengelyt külön villanymotorral hajtó AWD rendszert alkalmazó öntöltő hibrid konfiguráció 246 lóerős rendszerteljesítményt biztosít.

Az első tengely mindig hajtott, a vezérlés a teljes hajtóerő 0-80 százalékát tudja a hátsó tengelyre juttatni, ami nem csak kedvezőtlen időjárási körülmények között hasznos, hanem például vontatáskor is – ugyanakkor a Crown Signia 1,2 tonnás maximális vontatóképessége megint csak arról tanúskodik, hogy nem keményvonalas SUV-ként, hanem az átlagosnál magasabb építésű, tágasabb személyautóként azonosítja magát.

A modell észak-amerikai értékesítése 2024 nyarán veszi kezdetét; ekkorra Japánban már jó ideje kapható lesz a Crown Estate – Európa pedig, úgy tűnik, továbbra is a síró harmadik marad a Crown-modellek allokálásában.

Fotók: Toyota