Megérkezett a Venza hibrid is

Alapkivitelben kínált hibrid hajtáslánccal mutatkozott be a Toyota két új, fontos típusa. A Sienna és a Venza egyelőre csak az észak-amerikai piacon lesznek elérhetők, de modern műszaki alapjaiknak köszönhetően globális forgalmazásuk sem kizárt.

Egy nagy múltú buszlimuzin töretlen evolúciós folyamatának új képviselője, valamint egy egykor sikeres, ám átmenetileg feledésbe merült crossover hagyatékának modern felfogásban visszatérő örököse lépett színre május 18-án, a Toyota kettős modellbemutatóján. Az előbbi mindig is a célszerűség mintapéldánya volt, és most ismét a kategória élére áll a praktikum, a sokoldalúság és a környezetvédelem terén, míg a másik életmód-kombiból avanzsált kifejezetten igényes, karakteres, hiánypótló prémium szabadidőjárművé. Ami összeköti a két modellt, az a modern TNGA-K padlólemez, annak minden járulékos műszaki előnyével – mindenekelőtt a világszínvonalú hibrid hajtáslánccal – együtt.

Prémium crossover
Kényeztetés terén a Venza is tökéletesen felkészült. Nem csoda, hiszen a korábban bemutatott japán belpiacos luxus-szabadidőjármű, a Harrier exportpiacokra optimalizált, azzal közös gyártósoron, a japán Takaoka üzemben készülő változatáról van szó, így maradéktalanul érvényesülnek annak sportos és elegáns megoldásai. Lekerekített padlókonzol, igényes anyagválasztás és elegáns színkombinációk teremtenek emelkedett hangulatot, a kényelemről dinamikus kialakítású, szellőztetett első ülések, valamint a Lexustól kölcsönzött S-Flow klímavezérlő rendszer gondoskodnak – utóbbi automatikusan azokhoz az ülésekhez irányítja a befúvott levegőt, amelyeken utasok ülnek, így nemcsak hatékonyabb, de energiatakarékosabb is a rendszer működése. A zajszigetelés kiemelkedő színvonalat képvisel, az elektrokróm kivitelű, rögzített panoráma üvegtető pedig egyetlen gombnyomással elsötétíthető, így vakító napsütésben is komfortosan utazhatunk alatta.

Tanulékony, összkerékhajtású hibrid
Később minden bizonnyal benzinmotoros hajtásláncot is kapnak, ám jelenleg kizárólag a Camry-ből, illetve a RAV4-ből már ismert, 2.5 literes benzinmotorra épülő öntöltő hibrid hajtáslánc szerepel a Sienna, illetve a Venza palettáján. Mindkét modell rendelhető elektromos összkerékhajtással – a rendszervezérlés a pillanatnyilag leadott forgatónyomaték akár 80 százalékát képes a hátsó tengelyre összpontosítani –, ami különösen a Sienna esetében jelent egyedülálló előnyt a szegmensben.

A buszlimuzin hajtásláncát 243, a crossoverét 219 lóerőre hangolták a mérnökök. Ez 7,1, illetve 5,9 liter/100 km átlagfogyasztással jár együtt – az észak-amerikai norma szerint mért, előzetes értékek nem fordíthatók át minden további nélkül európai mércére, de az támpontot adhat, hogy a Venza fogyasztása összevethető a vele műszakilag rendkívül szoros rokonságot mutató RAV4 Hybrid-ével.

A Sienna és a Venza hibrid hajtáslánca ráadásul képes megtanulni a gyakran használt utakat, és ennek alapján felismeri, ha hamarosan lassításra vagy megállásra számíthat. Ilyenkor a gázadás intelligens szabályozásával csökkenti a felesleges energiafelhasználást, illetve átmenetileg megnöveli a fékenergia-visszanyerést – ennek hatása különösen érezhető dimbes-dombos útszakaszon, illetve lakott területen közlekedve.