Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
A NAGY FRANCIA LUXUS DIVATHÁZAK ÁLTAL IHLETETT BELSŐ KIALAKÍTÁS
Az anyagok kiválasztásánál az volt a cél, hogy a kiválóság, az innováció és a tartósság jellemezze az autó kivitelét.
A bőrök, különösen az Art Leather patinás kivitelű nappabőr, az Alcantara® és az olyan részletek, mint a agyöngyszemöltéses díszvarrás vagy a „Clous de Paris” mintázat, mind hozzájárulnak a DS Automobiles gépkocsik utasterének egyediségéhez. A részletekre való odafigyelés, amely mélyen gyökerezik a márka DNS-ében, az új DS 3 utasterében is megfigyelhető, és az autó egyik fontos megkülönböztető jegye.
A vezetőhely egy új kormánykerékkel van kialakítva, amelyen a vezetést segítő, valamint az információs és szórakoztató rendszerek vezérlőgombjai kaptak helyet, valamint az automata sebességváltót működtető léptetőkarok is itt találhatók. Az új 10,3”-os nagy felbontású középső képernyő a DS IRIS SYSTEM, új információs rendszer integrálásával mostantól a szériafelszereltség része.
Az új DS 3 üléseinek kialakítása és technológiai megoldásai a tetszetős megjelenés mellett a kényelmet szolgálják. A kagylóülések innovatív, nagy sűrűségű habszivacsból készültek, hogy a legjobb üléskomfortot biztosítsák a piacon. Az első ülések fűthetőek, deréktáji masszázsfunkcióval rendelkezhetnek és elektromosan állíthatók (üléstávolság, magasság, dőlésszög és állítható deréktámasz).
A kínálat csúcsát jelentő OPERA kivitel bazaltfekete nappabőr belső kialakítása óraszíj mintázatú ülésekkel kényezteti az utasokat, ahol elmerülhetnek a karakteres és modern kreatív luxus világában.
A RIVOLI kiviteli szint új bazaltfekete szemcsés bőrüléseket kínál pikkelyszerű mintázatú bazaltfekete díszítőelemekkel. Kavicsszürke nappabőr-szövet kárpitozás is rendelhető.
A PERFORMANCE Line és PERFORMANCE Line + kiviteli szinteken az ülések, a műszerfal párna és az ajtóbetétek4/7 Alcantara® kárpittal készülnek.
„MULTIENERGIA” MOTORKÍNÁLAT, AMELYET EGY ÚJ, 100%-BAN ELEKTROMOS E-TENSE VÁLTOZAT KORONÁZ MEG
A 2020 óta Európában a legalacsonyabb CO2-kibocsátást biztosító „multienergia” márka, a DS Automobiles háromféle motorral kínálja új DS 3 modelljét: elektromos, benzin- és dízelmotorral.
A Formula-E bajnokságon a Csapatok és Versenyzők versenyében megszerzett két bajnoki címmel, valamint a második generációs együléses autóval elért győzelmek, pole-pozíciók és dobogós helyezések rekordszámával a DS Automobiles a versenyben elért kiválóságot kihasználva egy új elektromos technológiát mutat be.
Az új DS 3 E-TENSE egy vadonatúj, Trémery-Metzben összeszerelt villanymotorral, egy Valenciennes-ben gyártott sebességváltóval és egy Poissy-ban összeszerelt új akkumulátorral van felszerelve a teljesítmény és a hatótávolság növelése érdekében.
Az új hibrid szinkronmotor (HSM) a Formula-E-ben szerzett szakértelmet kamatoztatja a nagy hatékonyság elérése érdekében. 115 kW (156 LE) teljesítményt és 260 Nm nyomatékot biztosít 400 V feszültség mellett. Az új 54 kWh-s (50,8 hasznos kWh) akkumulátor egy folyadékkeringető hőszabályozóval és egy hőszivattyúval rendelkezik, amelyek gyors töltést, nagyobb hatótávolságot és a hosszabb élettartamot biztosítanak. A szériatartozékok közé tartozó fedélzeti töltő 100 kW DC (25 perc alatt tölt fel 0-ról 80%-ra) és 11 kW AC (5 óra alatt tölt fel 0-ról 100%-ra) teljesítményű.
Optimalizált felépítésű. A megnövelt energiasűrűségnek köszönhetően az akkumulátor nagyon kompakt, az első és hátsó ülések, valamint a kardánalagút alatt helyezkedik el. A helykínálat és a vezetési pozíció pontosan ugyanakkora, mint a többi motor esetében, az ütésállóság tekintetében pedig meghaladja a legszigorúbb követelményeket.
Az új DS 3 E-TENSE a WLTP vegyes ciklus szerint mérve (12,6 kWh/100 km) akár 402 km-es hatótávolságot is elérhet, városi körülmények között pedig több mint 500 km-t, köszönhetően a villanymotor hatékonyságának és energia- visszanyerő képességének, a kiegészítő felszereléseknek, mint például a hőszivattyú, a termikus előkondicionálás, vagy az új LED-es fényszórók, valamint az orr-rész és a kerekek aerodinamikai optimalizálásának, továbbá a hasmagasság 10 mm-es csökkentésének a 17 és 18 colos keréktárcsákkal és Tall & Narrow gumiabroncsokkal szerelt változatoknál. A felsorolt tényezőknek köszönhetően akár 7,6%-os javulás is elérhető az SCx együtthatónál.
Az új DS 3 kétféle benzinmotorral is rendelhető: PureTech 100 hatfokozatú mechanikus sebességváltóval és PureTech 130 nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A katalógusban egy BlueHDi 130 dízelmotor is szerepel, amelyhez egy nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Ezek a motorok megfelelnek a legújabb környezetvédelmi előírásoknak.
TELE FEDÉLZETI TECHNOLÓGIÁVAL
Az új DS 3 új információs és szórakoztató rendszert kapott, amely egy újratervezett, fényes fekete kerettel ellátott 10,3”-os nagyméretű, nagy felbontású középső képernyőn érhető el. Az online navigációt és az intelligens hangfelismerő funkciót a DS IRIS SYSTEM biztosítja. A rendszer sajátossága, hogy a vezető személyre szabhatja a középső képernyőt és a műszercsoport 7”-os kijelzőjét. Ezeket a head-up display rendszer egészít ki, amely a vezető elé vetíti ki a legfontosabb információkat. A középső képernyő 12 mezőre van felosztva, és különböző méretű widgetek helyezhetők el rajta. A műszercsport kijelzője két külön zónára van osztva, amelyek szintén testre szabhatók. A funkciók egy fejlett hangfelismerő rendszerrel vagy a középső kezelőpanelen található érintőkapcsolókkal is vezérelhetők. Az ergonómiajavítása és a DS IRIS SYSTEM sajátosságainak integrálása érdekében a tervezők újragondolták a különböző funkciók kapcsolóinak elhelyezését. A tükrözési funkció mostantól vezeték nélkül is elérhető.
Az új DS 3 által kínált vezetést segítő rendszerek sorát bővíti a nagyméretű középső képernyőn látható VISIO PARK 2. Ez a rendszer új, nagy felbontású 360 fokos kamerákkal segíti a parkolást.
A szériában szerelt, szélvédő mögött elhelyezett kamerával az új DS 3 magas színvonalú vezetést segítő rendszereket kínál 0szériafelszereltségként: aktív sávtartó rendszer, sebességkorlátozó jelzőtábla-felismerő rendszer a5/7 műszercsoport kijelzőjén megjelenő információkkal, 85 km/h sebességig aktív automata vészfékező rendszer.
A DS DRIVE ASSIST az első lökhárító mögött található radarral és kiegészítő érzékelőkkel pásztázza az autó környezetét, valamint a sávtartást segítő rendszerrel kombinálja a Stop and Go funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatikát a kettes szintű fél-önvezető autózás érdekében. A DS DRIVE ASSIST az útburkolati jelek segítségével a vezető kívánságának megfelelően pozícionálja az autót. Ez a funkció kiküszöböli az ismételt megállások és elindulások miatti aggodalmakat, miközben az autó pontosan tartja az irányt. A funkció az aktív biztonsági fékrendszerrel van kombinálva. Az automata vészfékező rendszer, amely még gyenge fényviszonyok mellett is képes érzékelni a többi járművet, valamint a kerékpárosokat és a gyalogosokat 5-140 km/h között, elemzi az ütközés kockázatát, és képes önállóan maximális fékezést kezdeményezni az ütközés elkerülése vagy következményeinek mérséklése érdekében.
Az opcióként rendelhető kibővített táblafelismerő rendszer a sebességkorlátozó táblák mellett más közlekedési táblákat is képes érzékelni (Stop tábla, Behajtani tilos tábla, Előzni tilos tábla és Előzési tilalom vége tábla).
A teljes kínálatban LED-es fényszórókkal felszerelt új DS 3 megújult orr-részt kapott. A három, vízszintesen elhelyezett, négyszögletes modulra épülő, elegáns szaténfényű díszítéssel kiemelt új design merészebb megjelenést kölcsönöz az autó orr-részének. Ezzel nő a világítás teljesítménye, miközben csökken az energiafogyasztás a nagyobb hatótávolság (100%-ban elektromos E-TENSE), illetve az alacsonyabb CO2-kibocsátás (belső égésű motorok) érdekében.
A DS MATRIX LED VISION opcióként rendelhető. A rendszer olyan fénynyalábot bocsát ki, amely automatikusan igazodik a környezethez. Ennek köszönhetően folyamatosan bekapcsolt fényszórókkal haladhat, anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A DS MATRIX LED VISION rendszer 3 LED modullal működik, amelyek a „tompított fény”
funkciót szolgálják, ezen kívül egy 15 világító szegmenre osztott egység található mindegyik fényszóróban. Az egységben található LED-ek szegmensről szegmensre fokozatosan kapcsolnak be és ki, a szélvédő tetején elhelyezett kamera által érzékelt vezetési körülményeknek megfelelően. A DS MATRIX LED VISION messzire, széles sávban bevilágítja az utat, anélkül, hogy elvakítaná az előttünk haladó vagy a szemből érkező jármű vezetőjét. Ez a rendszer igazi kényelmet és mindenekelőtt nagyobb biztonságot nyújt, különösen az éjszakai vezetésnél.
EGYSZERŰSÍTETT VÁLASZTÉK
Az új DS 3 választéka az új DS 7 által bevezetett elvet követi. Az új OPERA kivitel a legexkluzívabb kiviteli szint. Az újragondolt felszereltségi szintek megkönnyítik a választást. Az opciók számát utólagos felszereléssel vagy opciócsomagok létrehozásával csökkentettük, ami áttekinthetőbb kínálatot eredményezett. Az új DS 3 kezdő listaára 10 090 000 Ft, PureTech 100 motorral, manuális sebességváltóval és BASTILLE kivitelben.
A BASTILLE kivitelű E-TENSE (elektromos) változat alapára 16 390 000 Ft