Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n

Posted on 2023.03.22.2023.03.22. By AztaCARom

A rendezvény történetében először képviseltette magát a Toyota és a Lexus a Tokio Outdoor Show kiállításon, ahol két átalakított SUV modellel és egy homokfutónak tűnő, terepre szánt, hidrogénmotoros játékszerrel mutatkoztak be.

A Toyota és a Lexus környezetvédelmi céljaival tökéletes összhangban áll az a kezdeményezés, amelynek nyomán a két márka úgy döntött, hogy autókat állít ki a Tokio Outdoor Show-n. A teljes karbonsemlegességre törekvő gyártó ugyanis a terepjárókat és összességében a szabadba tervezett járműveket kiváló lehetőségnek tartja, hogy az emberek közelebb kerüljenek a természethez, majd ezen az élményen keresztül értsék meg, hogy miért kell megvédeni azt.

Az Overtrail Project névre hallgató kezdeményezés éppen ezért rengeteg szórakoztató, terepre tervezett autóval és még több élménnyel szolgál majd a vásárlóknak. A modelleket úgy építik át, hogy bárhová eljussanak és megfelelő eszközökkel szolgáljanak a különböző kültéri tevékenységekhez, mint például a piknikezés, kempingezés, túrázás, hegymászás, vagy épp a hegyvidékektől a sivatagokig bármilyen terep korlátok nélküli bejárása, felfedezése.

Az első kiállított jármű a Lexus RX 450h+ alapjaira épülő RX Outdoor Concept, amely a 2022 novemberében bemutatott szabadidő-autó alapjain a természetben töltött idő egy kényelmes, modern oldalát hozza el az utasoknak.  A 4,89 méter hosszú és 1,92 méter széles SUV tökéletes alap egy ilyen terepjárónak, ezen a téren nem változtak a méretei, ám az eredetileg kereken 1,7 méteres magassága a megemelt futómű miatt 2 centivel nőtt. Ebben azonban még nincs benne a leglátványosabb elem, a Feldon Shelter Hawk Nest tetősátor, amelyet összecsukva 1,93 méter magas az autó, kinyitva pedig 3,31 méteresre növekszik.

A motortérben a Lexus 2,5 literes, A25A-FXS kódú, soros, négyhengeres benzinmotorjára épülő, konnektoros hibrid hajtáslánc kapott helyet. A 185 lóerős benzinest két villanymotor egészíti ki, így a rendszerteljesítmény 309 lóerő. Az E-Four összkerékhajtással ennek egy részét a hátsó kerekek viszik le az aszfaltra: a kisebbik villanymotor kizárólag itt hajt. Az RX ezen változata ráadásul a 18,1 kilowattórás akkucsomagjával a benzinmotor beindítása nélkül is tud közlekedni, így helyi emisszió nélkül is járhatjuk vele a természetet akár 65-69 kilométeren át.

Bár a hajtáslánc gyári, az autó többi része nem az. A feketére festett hűtőrácsok alatt megerősített lökhárítókat és alumínium védőlemezeket kapunk, ugyancsak feketére festett a lökhárítók alsó része, több extra LED reflektor segíti az éjszakai felfedezést, a 265/60R18 méretű terepgumikat pedig 18 colos RAYS FDXF7S felnikre szerelték.

Valamelyest radikálisabb megfelelője ugyanennek az elképzelésnek az Észak-Amerikában és a Közel-Keleten kínált Lexus GX 460 átalakított változata, a GX Outdoor Concept, amely a legkeményebb helyzetekben is helyt tud állni.

A GX esetében a 4,88 méteres hosszúság és az 1,89 méteres szélesség mellett a szintén 1,89 méteres magasság is megmaradt, persze a Yakima tetősátor nélkül mérve. Ezzel csukott állapotában 2,4 méterre, nyitva pedig 3,26 méterre változik a modell magassága. Extra emelés helyett állítható Old Man Emu futóművet kapott a GX Outdoor Concept, így szükség esetén akár 7,5 centi plusz magasság nyerhető egyetlen gombnyomásra.

Az autó külsejét a CBI Off road első és hátsó lökhárítók, küszöbök, illetve motor- és alvázvédő burkolatok teszik teljessé, továbbá az első lökhárítón és a tetőn is helyet kapott egy-egy kiegészítő Rigid LED fényhíd. A szorult helyzetekből utolsó mentsvárként a WARN elektromos csörlője húzhatja ki az autót.

A motortérben itt egy jóval hagyományosabb megoldással találkozhatunk, a GX Outdoor Concept orrában egy 301 lóerős, V8-as hengerelrendezésű erőforrás lapul, ami egy klasszikus összkerékhajtással juttatja el az erőt mind a négy kerékhez.

Ha azonban még több terepképességre és még környezetbarátabb hajtásra lenne szükség, akkor a csúcs egyértelműen a ROV Concept 2, amely kimondottan hobbicélra készült, ráadásul egy hidrogénhajtású belsőégésű motortól kapja a hajtást. A kétszemélyes, homokfutóra hasonlító terepjáró 3,1 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,8 méter magas, 1,0 literes, háromhengeres motorjához pedig egy a kormány mögül vezérelhető, szekvenciális váltót kapcsoltak a japán mérnökök.

Az összkerékhajtás kapcsolható, az alvázat és a motort alulról alumíniumburkolatok védik, a lökhárítók feketék, az egyedi, állítható csillapítású futómű rugózatlan végén pedig légmentes abroncsokat találunk. A beltérben valódi bőrrel bevont a kormánykerék és az utasnak szánt kapaszkodó is, alumíniumból készül a váltógomb, a saját lengéscsillapítóval és rugózással rendelkező üléseken pedig négypontos biztonsági öv fogja az utasokat.

Fotók: Lexus

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:GX Outdoor Concept, Lexus, Lexus GX Outdoor Concept, Lexus ROV Concept 2, Lexus RX Outdoor Concept, ROV Concept 2, RX Outdoor Concept, Tokio Outdoor Show

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
Next Post: Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)

Kapcsolódó cikkek

  • Bakelitlemez-játszót kap a Lexus IS Wax Bemutató
  • Halálra gázoltak egy gyalogost Kaposváron Hírek
  • A Toyota és a Lexus egyaránt árkategóriája legerősebb márkája Ctrl+C - Ctrl+V
  • Új képzési dátumok a BILSTEIN Akadémia „virtuális kiadásához” Ctrl+C - Ctrl+V
  • Jelentősen növelte kiszállításait és eredményeit a Skoda Ctrl+C - Ctrl+V
  • Halálos baleset miatt teljes útlezárás van Csákvár és Vértesboglár között Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT