Megismételné tavalyi teljesítményét a magyarországi újautópiacon a SEAT

Newspaper, eyeglasses, pen, and coffee cup on the table

    Stagnálásra, a 2023. évi volumen megismétlésére számít az idén a SEAT és CUPRA márka értékesítésében a magyarországi újautópiac kilátásai alapján Rozgonyi Ádám, az importőr Porsche Hungaria SEAT márkaigazgatója.

    A Volkswagen konszern két márkájából tavaly Magyarországon 2761-et adtak el, ez 5 százalékos növekedés volt, amit a márkaigazgató az előző évben leadott megrendelések felzárkóztatásával magyarázott. A szakma által az idei teljes évre prognosztizált stagnáló piacot ellentétes hatások fogják alakítani, ami alapján a márkaigazgató úgy véli, a két spanyol márka pozícióját a modellpaletta frissítése mellett az is erősíteni fogja, hogy az év során megkezdődik a CUPRA Terramar gyártása a győri Audi gyárban.


    Magyarországon a SEAT márkakereskedői hálózata az év végéig átalakul a két márka átpozícionálása következtében, akkorra 12 kereskedésből 10 fog értékesíteni SEAT-ot és CUPRA-t egyaránt, kettő megmarad a kevésbé sportos márka szalonja. Rozgonyi Ádám jelezte: az idén várhatóan megfordul az arány, és az eladásokban 60-40 százalékban a CUPRA lesz a domináns márka.


    A két spanyol gyökerű márka vevői Magyarországon több mint 80 százalékban cégek voltak tavaly. Az elektromos mobilitás belföldi bővülésében 70 autó átadásával vettek részt tavaly, egy ilyen modelljük volt jelen a piacon, a CUPRA Born. Az eladások 10-15 százaléka ugyanakkor plug-in hibrid jármű volt.


    A márkaigazgató jelezte, hogy a következő két éven belül a CUPRA három elektromos modellel jelenik meg. Emlékeztetett arra, hogy a konszern stratégiája alapján a CUPRA 2030-ra 100 százalékig elektromos márkává válik.


    Rozgonyi Ádám kitért arra, hogy a Volkswagen konszern a SEAT brandet nem engedi el: amíg a belső égésű motorral hajtott járművek gyártása tart, addig a márka gyártását ebben a formában fenntartják. Ugyanakkor a SEAT fokozatosan városi mobilitási gyártóvá válik, miközben a CUPRA mint növekedő új brand a prémium minőség irányába tart, tehát a modellek között transzparens transzformáció zajlik le – fogalmazott a márkaigazgató.


    A Porsche Hungaria a német Volkswagen konszern márkáinak (Audi, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen, Volkswagen haszonjárművek, MOON elektromosautó-töltő rendszerek) magyarországi importőre, emellett használtautó-üzletága a Das WeltAuto. Az autókereskedelem támogatására az elmúlt több mint 30 év alatt vállalatcsoportot épített ki, ennek része egyebek mellett a Porsche Pénzügyi Csoport, a Porsche Ingatlankezelő, az Europcar autókölcsönző és egy alkatrészellátást végző logisztikai központ is.