Megkezdődik az új C-osztály gyártása

Die klassische Linie im Rohbau wird im Mercedes-Benz Werk Bremen erstmals durch ein neues Rohbau-System abgelöst. Die Karosserie-Einzelteile befinden sich dabei in verschiedenen Fertigungszellen, die flexibel miteinander kombiniert werden können. The classic line in the bodyshop will be replaced for the first time by a new bodyshop system at the Mercedes-Benz plant in Bremen. The body parts are located in different production cells, which can be flexibly combined with each other.

Csúcsra jár a Mercedes-Benz globális termelési hálózata

Stuttgart. A Mercedes-Benz maximális rugalmassággal és hatékonysággal, digitális hálózatban gyártja a C-osztály új generációját. A termelés központja a brémai gyár lesz, de Pekingben és Dél-Afrikában is készül a modell, sőt, az akkumulátorok Lengyelországból érkeznek. A nemzetközi együttműködés és a csúcstechnológiák alkalmazása kivételes rugalmasságot biztosít.

A brémai Mercedes-Benz gyárban már elkezdődött a C-osztály gyártása: a Limuzin és a T-Modell különböző példányai folyamatosan gördülnek le a gyártósorról. A márka legnépszerűbb modellsorozatának előállításában a brémai egység vezető szerepet tölt be – innen vezénylik a Pekingben és a dél-afrikai East Londonban található gyárakat.

A következő lépés a konnektoros hibrid modellek gyártásának megkezdése lesz, amelyhez a Mercedes-Benz „Electric first” stratégiájának megfelelően a lengyelországi Jaworban készülnek majd az akkumulátorok. Emellett a pekingi gyár a kínai piac számára a C-osztály hosszított verzióját is készíti, és a hazai piacot látja el, miközben East Londonban a nemzetközi termelés zajlik, beleértve egyaránt jobb- és balkormányos modelleket.

„Az új C-osztály gyártásának megkezdésével globális termelési hálózatunk ismét megmutatja kiválóságát rugalmasság tekintetében. A három kontinensen található három gyár csapatainak együttműködése kivételes, az összehangoltság pedig gyors piaci bevezetést eredményez,” mondta Jörg Burzer, a Mercedes-Benz AG a gyártásért és ellátási láncért felelős vezetőségi tagja.

A C-osztály gyártásánál elsőként használják Brémában az új nyersanyagrendszert, amely az egyes karosszéria-részegységek azonos soron történő elállítása helyett gyártási cellákat alkalmaz, amelyek rugalmasan kombinálhatók egymással. Ezek a cellák hálózatba vannak kötve, így tökéletesen kihasználhatják a nagy adatállomány előnyeit. Az új rendszer hamarosan a Mercedes-Benz összes gyárában működésbe lép.

A különböző hajtásláncokkal felszerelt járművek gyártása jelenleg is fontos szereppel bír a brémai gyár esetében. A C-osztály ugyanazon a soron készül, mint a GLC, a GLC Coupé és a teljesen elektromos EQC. Éppen ezért a gyártás során maximális rugalmasság szükséges, amelynek megteremtéséhez a sindelfingeni Factory 56 gyárhoz hasonlóan itt is egy új TecLine rendszer köti össze az összeszerelés fázisait. A hagyományos szállítószalagok helyett vezető nélküli szállítóegységek dolgoznak.

A Mercedes-Benz Cars Operations 360 (MO360) rendszer a teljes gyártási folyamatot átláthatóvá és különösen hatékonnyá teszi. Az új digitális ökoszisztéma különböző szoftveralkalmazások családját foglalja magába, amelyeket közös csatlakozók és felhasználói felületek kötnek össze. Ezek lehetővé teszik a különböző gyártási adatok valós idejű követését, sőt, a QUALITY LIVE funkció segítségével valós időben ellenőrizhető egy gépjármű összeszerelési minősége.

Az emissziómentes mobilitás felé vezető út a járművek mellett a gyártás tekintetében is fontos szerepet játszik a Mercedes-Benz-nél. Éppen ezért a fenntarthatóság jegyében 2022-től már néhány gyár karbonsemlegesen fog üzemelni. Ezt a célt rengeteg előrelépés szolgálja, így például egy a fényezés során használt új szárítóberendezés, amely 24 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt.