Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

+++ A BMW 5-ös sorozat nyolcadik nemzedéke már tisztán elektromos meghajtással is elérhető
+++ Milan Nedeljković: „Gyártási hálózatunk új normáit világszerte az elektromos mobilitás adja.”
+++ 2021 és 2024 között a BMW Group világszerte 15 tisztán elektromos meghajtású modellt gurít ki az utakra
+++ Jövőre már a müncheni központú vállalatcsoport zéró emissziójú modelljeinek több mint 40 százaléka Dingolfingban lát napvilágot

A BMW Group dingolfingi gyárában megkezdődött az új BMW 5-ös sorozat, és vele párhuzamosan a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 sorozatgyártása. Az eseményen Markus Söder, Bajorország miniszterelnöke is tiszteletét tette. Az alsó-bajorországi üzem, amely idén már kereken fél évszázada gyárt BMW modelleket, ezzel két év alatt a harmadik tisztán elektromos meghajtású autó sorozatgyártását állítja rendszerbe, a BMW iX és a BMW i7 után. Az előrejelzések szerint jövőre már a müncheni központú vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású modelljeinek több mint 40 százaléka itt, a BMW Group legnagyobb európai gyárában lát napvilágot.

„A BMW i5 és dingolfingi gyárunk tökéletes példaként szolgálnak arra, miként állítja magát a BMW Group az elektromos mobilitás irányába és hogyan haladnak gyáraink a BMW iFACTORY gyártási stratégia felé vezető úton” – mondta Dingolfingban Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja az új 5-ös BMW sorozatgyártásának beindítása kapcsán. „Gyártási hálózatunk új normáit világszerte az elektromos mobilitás adja. 2021 és 2024 között 15 tisztán elektromos meghajtású modellt építünk be gyártási hálózatunkba” – tette hozzá.

A BMW Group ennek érdekében rendkívül rugalmas gyártási struktúrákra építkezik, legtöbb modelljét pedig világszerte többféle hajtáslánc-technológiával kínálja ügyfeleinek. A BMW 5-ös sorozat – ahogyan a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 is – tisztán elektromos meghajtással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és belsőégésű erőforrással is megrendelhető. Ez nagyfokú rugalmasságot igényel, ugyanakkor lehetővé teszi a vállalat számára, hogy üzemei kapacitását hatékonyan használja ki és kínálatát maximálisan ügyfelei igényeihez igazítsa. „Teljes mértékben követjük a piacot. Aktuális hajtáslánc-technológiai kínálatunkat világszerte ügyfeleink igényei határozzák meg” – fogalmazott Milan Nedeljković. Utóbbit a gyártási hálózatba történő átfogó befektetések tették lehetővé. A BMW Group több mint 1 milliárd euró invesztálásával készítette fel dingolfingi gyárát a BMW iX, a BMW 7-es sorozat és a BMW 5-ös sorozat érkezésére.

Dingolfing elsőszámú modelljeként a BMW 5-ös sorozat új gyártási lendületet ad

Az új BMW 5-ös sorozat érkezésével Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója az elkövetkező években egyre növekvő gyártási kapacitással számol. „A BMW 5-ös sorozat hagyományosan a dingolfingi üzem elsőszámú modellje, amely ezúttal is új gyártási lendületet ad majd” – mondta. 2022-ben összesen több mint 280 000 darab új autó gurult le a dingolfingi létesítmény gyártósorairól. Christoph Schröder számításai szerint az elkövetkező években ez a szám az új BMW 5-ös Touring és a nyolcadik generációs BMW M5 érkezésével jóval 300 000 darab fölé nőhet. „Az elektromos mobilitásra történő sikeres átállás mellett a BMW 5-ös sorozat gyártási kapacitásunk hosszútávú kiaknázásában és munkahelyeink stabilizálásában is központi szerepet játszik” – tette hozzá Stefan Danner, a dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnökhelyettese.

Dingolfing már fél évszázada gyárt BMW modelleket

A dingolfingi gyárban máig napvilágot látott körülbelül 12 millió darab új autó közül több mint 8 milliót a BMW 5-ös sorozat modelljei adtak. A létesítmény történelmét így az 5-ös BMW szorosan áthatja. Az első BMW modell – az első generációs BMW 520i – 1973 szeptemberében gurult le itt a gyártósorról. Az alsó-bajorországi üzem azóta az autóipar egyik legjelentősebb gyárává és a régió gazdaságfejlesztési motorjává fejlődött fel. A dingolfingi gyárban dolgozó több mint 18 000 ember összesített éves bérköltsége meghaladja az 1 milliárd eurót, miközben az üzem hozzávetőlegesen 1 000 alsó-bajorországi beszállítóval áll kapcsolatban. A létesítménybe történő invesztálások mellett a BMW Group 2015 óta itt több mint 1 milliárd euró befektetésével állította rendszerbe a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek sorozatgyártását is.

A BMW iFACTORY gyártási stratégia víziója

Ahogyan az 1970-es évek eleji olajválság idején meghozott gyárépítési döntés esetében, úgy a BMW Group jövőbe tekintő vállalkozói víziója ma is jelen van Dingolfingban. A müncheni központú vállalatcsoport dingolfingi üzeme az átfogó beruházásoknak köszönhetően készen áll a jövőre – és a BMW iFACTORY gyártási stratégia innovációira. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a tény, hogy 2022-ben a müncheni központú vállalatcsoport alsó-bajorországi üzemének jármű-összeszerelő létesítménye nyerte el az „OEM” (Original Equipment Manufacturer) kategória leghatékonyabb gyártási folyamatokat éltető, nívós „Automotive Lean Production Award” díját – a BMW iFACTORY gyártási stratégia „HATÉKONY” és „DIGITÁLIS” pilléreinek égisze alatt. Az elismerés a sorozatgyártási folyamatok minőségellenőrzését végző intelligens kamerarendszert, az intelligens logisztikai megoldásokat, valamint az alkatrészek mesterséges felismeréséért és folyamatos rendelkezésre állásáért felelős IT platformot egyaránt éltette. Tavaly Dingolfingban kísérleti jelleggel rendszerbe állt az üzemi környezetben alkalmazott automatizált járművezetés is, az új BMW 7-es sorozattal a főszerepben. Az új BMW 5-ös sorozat érkezése mindezt új szintre emeli.

A létesítmény a BMW iFACTORY gyártási stratégia „ZÖLD” pillérének égisze alatt a fenntarthatóság terén is újabb és újabb területeken fokozta tevékenységét: a biodiverzitás megőrzésétől kezdve, a legyártott autók után maradó mindössze 600 grammnyi hulladékon át, egészen a károsanyag-kibocsátást csökkentő intézkedésekig. A zöld energia átfogó alkalmazása mellett a dingolfingi üzem fűtését is regionális, biomassza-alapú megoldás garantálja, amely az évtized közepétől a létesítmény melegvízigényének mintegy felét fedezi majd – ezzel 10-15 százalékkal csökkentve a gyár károsanyag-kibocsátását.

Fontos döntések a jövőre vonatkozóan

Milan Nedeljković kijelentette: a dingolfingi és a többi bajorországi üzem technológiai átállásába történő legújabb befektetésekkel a BMW Group megerősítette hosszútávú elköteleződését Bajorország mellett. „Tízből kilenc BMW modell Németországon kívül talál gazdára. Ennek ellenére munkatársaink több mint fele itt dolgozik, főleg Bajorországban – amely a globálisan kiegyensúlyozott növekedéshez szükséges nemzetközi fejlődés érdekében a jövőben is a BMW Group és gyártási hálózata fontos pillére marad” – fogalmazott.