Megkezdődött az új BMW X2 sorozatgyártása

Regensburgban új fokozatba kapcsolt az elektromos mobilitás térnyerése
A gyártókapacitás növelésével párhuzamosan az üzemben a harmadik, éjszakai műszak is beindult
Armin Ebner, a regensburgi gyár igazgatója: „A sorozatgyártás megkezdése csapatunk bátorságát élteti.”

Mindössze néhány hete annak, hogy az új BMW X2 első hivatalos fényképei körbejárták a világot, a BMW Group regensburgi gyárában pedig máris megkezdődött a Sports Activity Coupé (SAC) modell második nemzedékének sorozatgyártása. A rendkívül rugalmas gyártási megoldásoknak köszönhetően Regensburgban mostantól a különböző hajtáslánc-technológiák egyazon gyártósoron látnak napvilágot, a belsőégésű erőforrásokkal szerelt modellektől kezdve, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákon keresztül, egészen a tisztán elektromos meghajtású modellekig. A BMW Group regensburgi gyárában a BMW 1-es sorozat, a BMW X1 és a BMW X2 összesen több mint 1 000 példánya készül nap mint nap, az újdonságokat pedig a világ minden tájára szállítják.

„A BMW X2 és a tisztán elektromos meghajtású BMW iX2 sorozatgyártásával új fokozatba kapcsoljuk Regensburgban az elektromos mobilitás térnyerését” – fogalmazott Armin Ebner, az üzem igazgatója. „A második zéró emissziójú modell sorozatgyártásával tovább növeljük gyártókapacitásunkat” – tette hozzá, kiemelve, hogy a regensburgi létesítmény munkatársai egy emberként büszkék az új modellsorozat érkezésére. „A sorozatgyártás megkezdése csapatunk bátorságát élteti” – mondta Armin Ebner. Az elmúlt hónapokban a BMW Group regensburgi gyárának szakértői mindent megtettek annak érdekében, hogy az újdonságot „csendben” integrálják a gyár sorozatgyártási folyamataiba – az első prototípusoktól és előszériás példányoktól kezdve, az átfogó minőségellenőrzési rendszer biztosításán keresztül, egészen a teljes gyártócsapat szaktudásának továbbfejlesztéséig.

„Gyárunk teljes erőbedobással üzemel. A gyártókapacitás növelésével párhuzamosan beindítottuk Regensburgban a harmadik, éjszakai műszakot is, az újdonságok sorozatgyártását így már három műszakban végezzük” – fogalmazott Armin Ebner. Év végéig a BMW Group több mint 350 millió eurót invesztál a regensburgi üzem sorozatgyártási folyamatainak továbbfejlesztésébe, mintegy 500 új munkahelyet is teremtve ezzel.

Hatékony, zöld, digitális: BMW iFACTORY gyártási stratégiájával a BMW Group Regensburgban is új mércét állít fel, mialatt újraértelmezi az autógyártás jövőjének fogalmát. A regensburgi gyár így például a világ első olyan autóipari létesítménye, amely mesterséges intelligenciára támaszkodva, automatizáltan és teljes egészében digitálisan vizsgálja át, kezeli és jelöli meg a sorozatgyártásban érkező modellek lefényezett karosszériáját. Az üzem életében ez egy újabb lépés a digitális, intelligens hálózatba kapcsolt működés felé vezető úton.

TOVÁBBI FOTÓK >>>

*Átlagos üzemanyag-fogyasztási, illetve kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok

A BMW iX1 xDrive30 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 0 gramm / km.

A BMW X1 xDrive30e átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 0,7 – 1,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztása (WLTP): 14,7 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 16 – 23 gramm / km.

A BMW X1 xDrive23i átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 6,5 – 7,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 146 – 163 gramm / km.

A BMW iX2 xDrive30 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,3 – 17,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 0 gramm / km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 417 – 449 km.

A BMW X2 M35i xDrive átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 7,7 – 8,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 174 – 181 gramm / km.

A BMW X2 sDrive20i átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 6,0 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 136 – 148 gramm / km.

A BMW X2 sDrive18d átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 5,1 – 5,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 133 – 145 gramm / km.