• Egyéb

Meglepő „lelet” az „autópiacon”

Makulátlan állapotú, bejáratós Lexus LFA igényesnek eladó

Az életben egyszer adódik ilyen lehetőség – nem, valójában egyszer sem. Most mégis megtörtént az elképzelhetetlen: egy különleges luxemburgi autókereskedésben felbukkant a Lexus LFA egy utolsó évjáratos, tökéletes állapotú karcmentes példánya. Indulhat a harc!

A pénz nem boldogít – tartja a mondás. Ezt persze egészen addig nem hajlandó elfogadni az ember, amíg elég vagyonossá nem válik ahhoz, hogy elkezdje megvalósítani élete nagy álmait – csak akkor döbben rá ugyanis, hogy léteznek olyan álmok, amelyek nem valósíthatók semmilyen nagyságú készpénzköteggel.

Ha például valaki 2009 októberében, a Tokiói Autókiállításról szóló tudósításokat olvasgatva ráébredt, hogy az élete nem lehet teljes a frissen bemutatott Lexus LFA nélkül, ám akkor nem állt módjában beszerezni egyet a nevetségesen kevés – mindössze 500 – példányban gyártott szupersportkocsiból, gyakorlatilag örök életre lemaradt a japán autóipar csúcsát képviselő modellről.

A mindössze két évig gyártott, karbon kompozit műalkotás példányai azonnal gyűjtői kinccsé váltak, amelytől normál esetben nem válik meg gazdájuk – vagy az autó és az általa képviselt tökéletesség iránt érzett vonzalom, vagy a hosszú távú befektetés biztosra vehető, bőséges hozama (de leginkább a kettő kombinációja) miatt. Amint aztán elérik a veterán kort, egymás után fognak persze megjelenni az LFA-k az aukciós házak árverésein, hogy a tulajdonosok learassák bölcs befektetésük gyümölcsét. Na, de kinek van türelme kivárni az addig hátralévő két évtizedet – vagy kedve megfizetni az addigra megsokszorozódó árat?

Az élet olykor azonban tartogat meglepetéseket, és a legváratlanabb helyeken és pillanatokban merülhetnek fel valószínűtlen esélyek. Így kerülhetett most egy luxemburgi luxuscikk-kereskedés, az egzotikus gépjárművek felkutatására és értékesítésére szakosodott Arts & Revs stúdió kínálatába egy gyakorlatilag újnak számító Lexus LFA.

Az éjfekete szupersportautó az utolsó évjáratból, 2012-ből származik. Életét az Egyesült Államokban kezdte meg, de miután tulajdonosa két év alatt mindössze 600 kilométert tett meg vele, eladta egy brit vevőnek, aki a számára kedvezőtlen, bal kormányos konfiguráció ellenére megtriplázta a futásteljesítményt. Az 1800 megtett kilométer a legcsekélyebb nyomot sem hagyta az autón, a fényezés éppúgy makulátlan, mint az aranyszínű keréktárcsák; a 4.8 literes, 560 lóerős V10-es motor alkatrészei talán még össze sem koptak igazán ennyi idő alatt, az utastérben nyoma sincs elhasználódásnak.

A mindössze 500 példányban gyártott LFA ára fél évtized alatt még korántsem emelkedett azokba a csillagászati magasságokba, amelyekkel hosszú távon reálisan számolhatunk. Az eladó azonban így is busás hasznot könyvelhet el: az eredetileg 375 ezer dolláros (akkori árfolyamon 94 millió forint) áron kínált autóért most nem kevesebb mint 525 ezer eurót, körülbelül 164 millió forintot kérnek. Hogy is szól egy másik bölcsesség? Ez csak pénz…

Képek: http://www.artandrevs.com