Megnövelt menetdinamika és csökkentett üzemanyag-fogyasztás
Új soros hathengeres dízelmotorok 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával a BMW 3-as sorozatban és a BMW 8-as sorozatban
Azáltal, hogy a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia újabb modellsorozatokban is megjelenik, a BMW tovább folytatja modellportfóliója átlagos üzemanyag-fogyasztásának és kombinált károsanyag-kibocsátásának átfogó csökkentését. 2020 őszén a jövőbe mutató technológia a soros hathengeres dízelmotorok új generációjának bevezetésével párhuzamosan érkezik meg a BMW 3-as sorozat négy középkategóriás modellváltozatába és a BMW 8-as sorozat három luxus sportautójába, érezhetően lendületesebb menetdinamikát és magasabb fokú hatékonyságot garantálva.
Utóbbi két tulajdonság a BMW TwinPower Turbo technológia további korszerűsítésének, valamint az erőteljes indítógenerátor és a kiegészítő akkumulátor közreműködésének köszönhető. Az intenzív elindulásokat és a dinamikus kigyorsításokat a 48 Volt kapacitású indítógenerátor 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel támogatja, minden más vezetési szituációban a technológia terhet vesz le a belsőégésű erőforrásról, ezzel növelve a hajtáslánc-technológia hatékonyságát. A mild-hibrid technológia működtetéséhez a rendszer a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza a fékezéskor felszabaduló energiát, amellyel a technológia az autó fedélzeti elektromos rendszerét is táplálja.
2020 novemberétől a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia négy további 3-as BMW-ben válik elérhetővé a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára: az új BMW 330d limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,4 – 4,7 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 116 – 125gramm / km*), az új BMW 330d xDrive limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 5,0 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 123 – 132 gramm / km*), az új BMW 330d Touring modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,8 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 119 – 128gramm / km*) és az új BMW 330d xDrive Touring modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,2 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 127 – 136gramm / km) a technológia egy új fejlesztésű, soros hathengeres dízelmotort támogat, amelynek maximális teljesítményét 15 kW-tal / 21 lóerővel 210 kW-ra / 286 lóerőre növelték a mérnökök. A kétlépcsős turbófeltöltésnek és a fejlett Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezésnek köszönhetően – amely működési körönként tíz injektorral, 2 700 bar maximális nyomással fecskendezi be az üzemanyagot az égéstérbe – jelentős mértékben javult a 3.0 liter hengerűrtartalmú motor rendszerreakciója és hatékonysága. Az új erőforrás percenkénti 1 500 és 2 500 főtengely-fordulat között adja le 30 Nm-rel megnövelt, immár 650 Nm csúcs forgatónyomatékát, miközben a megnövelt maximális teljesítmény és az elektromos rásegítés az újdonságok sprintidejére is jótékony hatással van. Az új BMW 330d limuzin például 0,2 másodperccel gyorsabban, 5,3 szekundum alatt képes álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsulni.
A BMW 8-as sorozat esetében a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia egy ugyancsak új és még erősebb, 3.0 liter hengerűrtartalmú dízelmotorral dolgozik együtt: a BMW 840d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,6 – 5,8 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 146 – 154 gramm / km), a BMW 840d xDrive Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,0 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 151 – 159 gramm / km) és a BMW 840d xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,6 – 5,9 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 148 – 155gramm / km) meghajtásáról egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik. A 15 kW-tal / 20 lóerővel megnövelt maximális teljesítmény szintén a BMW TwinPower Turbo technológia továbbfejlesztésének köszönhető, amely immár többlépcsős turbófeltöltéssel és mind az alacsony-, mind pedig a magasnyomású turbófeltöltő esetében változó turbinageometriával dolgozik. A motor percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat között adja le 700 Nm csúcs forgatónyomatékát, amellyel a BMW 840d xDrive Coupé hajtáslánc-technológiája például 0,1 másodperccel gyorsabban, 4,8 szekundum alatt képes felsprintelni álló helyzetből 100 km / órás tempóra. A dízelmotor optimalizált teljesítmény-karakterisztikájához tovább finomított futómű-technológia és továbbfejlesztett vezérlőrendszerek társulnak.
A BMW 3-as sorozat és a BMW 8-as sorozat új dízelmotorjait a legkorszerűbb emisszió-csökkentő innovációkkal vértezték fel a mérnökök. Mindegyik erőforrás új, speciális kipufogógáz-kezelő technológiával, a részecskeszűrőn túl oxidációs katalizátorral és SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) dolgozik együtt, hogy a kipufogógáz-kezelés második ütemében még tovább csökkentsék a levegőbe kerülő gázok nitrogén-oxid tartalmát.
A BMW új modelljei 2020 őszétől*
BMW 1-es sorozat | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 120i | 131 / 178 | 5,5 – 5,8 | 126 – 134 |
BMW 2-es Gran Coupé | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 216d Gran Coupé | 85 / 116 | 3,8 – 4,1 | 99 – 108 |
BMW 3-as limuzin | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 330d limuzin | 210 / 286 | 4,4 – 4,7 | 116 – 125 |
BMW 330d xDrive limuzin | 210 / 286 | 4,7 – 5,0 | 123 – 132 |
BMW 3-as Touring | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 330d Touring | 210 / 286 | 4,5 – 4,8 | 119 – 128 |
BMW 330d xDrive Touring | 210 / 286 | 4,8 – 5,2 | 127 – 136 |
BMW 5-ös limuzin | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 545e xDrive limuzin | 290 / 394 | 2,2 – 2,3 | 49 – 53 |
BMW 5-ös Touring | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 530e Touring | 215 / 292 | 1,8 – 2,0 | 42 – 46 |
BMW 530e xDrive Touring | 215 / 292 | 2,2 – 2,4 | 50 – 54 |
BMW 8-as Coupé | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 840d xDrive Coupé | 250 / 340 | 5,6 – 5,8 | 146 – 154 |
BMW 8-as Cabrio | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 840d xDrive Cabrio | 250 / 340 | 5,7 – 6,0 | 151 – 159 |
BMW 8-as Gran Coupé | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 840d xDrive Gran Coupé | 250 / 340 | 5,6 – 5,9 | 148 – 155 |
Az új modellek a 2020 novemberi gyártástól kezdődően érhetők el.
*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.
További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)
https://egyszermarlattamautot.hu/2020/09/28/a-bmw-valamennyi-modellje-teljesiti-az-euro-6d-emisszios-normat