Menet közben tisztítja a levegőt a vadonatúj Toyota Mirai
Menet közben tisztítja a levegőt
Az új Mirai környezetvédelmi teljesítménye még a zéró károsanyag-kibocsátáson is túlmutat, mert „negatív” az emissziója. Ez az autó valójában tisztítja a levegőt menet közben. A Toyota újítása a katalizátor-szerű szűrő a szívócsőben. Az üzemanyagcellához beszívott levegő egy elektromosan töltött, nem szövött szerkezetű szűrőanyagon halad át, ami felfogja a mikroszkopikus méretű szennyező anyagokat, beleértve a kéndioxidot (SO2), a nitrogénoxidot (NOx) és a PM 2.5 részecskéket. A rendszer hatékonyan szűri ki a 0 és 2,5 mikron közötti méretű, az üzemanyagcella által beszívott levegőben található részecskék 90-100 százalékát.
A cél az eladások megtízszerezése
Az új Mirai bemutatásával a Toyota arra készül, hogy megtízszerezi az eladásokat. Ezt a növekedést az új modell nagyobb teljesítménye és komolyabb vonzereje mellett az is támogatja majd, hogy a mintegy 20 százalékos árcsökkenésnek köszönhetően az jóval megfizethetőbb lesz. A hidrogénhajtású FCEV autók mindennapos használati értéke folyamatosan növekszik majd, ahogy a piacokon javul a hidrogéntöltő infrastruktúra, növekszik a hidrogénkutak száma, a kormányok és helyi hatóságok pedig kedvezményekkel és szabályozások bevezetésével segítik a tisztább mobilitás elterjedését.
MŰSZAKI ADATOK | 2. generációs Mirai |
ÜZEMANYAGCELLA-KÖTEG | |
Modellkód | FCB130 |
Típus | Polimer elektrolit |
Cellák száma | 330 |
Kapcsolási rendszer | Soros |
Max. teljesítmény (kW/LE) | 128/174 |
Energiasűrűség (kW/l) | 5,4 |
AKKUMULÁTOR | |
Típus | Lítiumion |
Cellák száma | 84 |
Névleges feszültség (V) | 310,8 |
Kapacitás (Ah) | 4 |
Tömeg (kg) | 44,6 |
ÜZEMANYAGTARTÁLY | |
Befogadó képesség (kg) | 5,6 |
Terjedelem (liter) | 142,2 |
ELEKTROMOTOR/GENERÁTOR | |
Motor modellkódja | 3KM |
Fajtája | Állandó mágneses szinkronmotor |
Max. teljesítmény (kW/LE) | 134/182 |
Max. forgatónyomaték (Nm) | 300 |
HAJTÁS | |
Elrendezés | Hátsókerékhajtás |
FUTÓMŰ | |
Első felfüggesztés | Magas bekötésű multilink |
Stabilizátor rúd | igen |
Hátsó felfüggesztés | Alacsony bekötésű multilink |
Stabilizátor rúd | igen |
Kormánymű | |
Fajtája | Fogasléces |
Rásegítés | Elektromos |
Min. fordulókör (keréknél/karosszérián mérve) (m) | 11,6/12,6 |
Fékek | |
Elöl | Hűtött tárcsafék, négydugattyús fix féknyereg |
Hátul | Hűtött tárcsafék, kétdugattyús fix féknyereg |
Kerekek és abroncsok | |
Keréktárcsák | 19 x 8.0J – 20 x 8.5J |
Gumiabroncsok | 235/55 R19 – 245/45 R20 |
TELJESÍTMÉNY | |
Végsebesség (km/óra) | 175 |
Gyorsulás 0 – 100 km/órára (mp) | 9,2 |
TÖMEG (kg) | |
Saját tömeg min/max | 1.900/1.950 |
Megengedett össztömeg | 2 415 |
AERODINAMIKA | |
Cd (légellenállási együttható) | 0,29 |
KÜLSŐ MÉRETEK (mm) | |
Teljes hosszúság | 4 975 |
Teljes szélesség | 1 885 |
Teljes magasság | 1 480 |
Tengelytávolság | 2 920 |
Első nyomtáv | 1 610 |
Hátsó nyomtáv | 1 605 |
Első túlnyúlás | 965 |
Hátsó túlnyúlás | 1 090 |
Hasmagasság | 150 |