Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE – Egy új kor hajnala

Az új Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE új mércét állít fel az AMG 55 éves történetében. A Formula 1 világából átvett tudással közvetlenül a motorsportból ülteti át a legmodernebb technológiákat az utakra. Az elöl, hosszirányban elhelyezett 2,0 literes turbómotort a hátsó tengelyen elhelyezett kétfokozatú elektromotor támogatja. Ezzel ez a legerősebb sorozatgyártású négyhengeres autó a világon. Az erőátvitel és a nyomaték felépülése késedelem nélkül történik: a Formula 1-es versenyautókhoz hasonlóan a turbófeltöltő elektromos támogatása kiküszöböli a hagyományos turbófeltöltőkből ismert turbólyukat, miközben az elektromos hajtás már az első pillanattól leadja teljesítményét. Az elektromos hajtáslánc és a nagy teljesítményű, 400 voltos akkumulátor teljes mértékben az AMG házon belüli fejlesztése. Ez alátámasztja az affalterbachi fejlesztők kimagasló mérnöki tudását. Csakúgy, mint a Formula 1 esetében, az akkumulátort kifejezetten a teljesítmény gyors leadására tervezték és a cellák innovatív közvetlen hűtést kaptak. A rendszer összteljesítménye 680 lóerő (500 kW), a kombinált csúcsnyomaték pedig 1020 Nm. A C-osztály ezekkel az értékekkel új magaslatokat ér el.

GYERE ÉS HALLGASS SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ PODCASTOKAT ITT ÉS ITT!

A limuzinként és kombiként egyidejűleg piacra kerülő új modellváltozat további egyedi jellemzőkkel is bír: a C 63-ban először használták az AMG Performance 4MATIC+ teljesen változtatható összkerékhajtási rendszert a hajtóerő útra történő átvitelére, amely tartalmaz egy Drift módot a még izgalmasabb vezetési élmény érdekében. Ehhez jön még az aktív hátsótengely-kormányzás alapfelszereltségként, ami szintén egy egyedi funkció ebben a szegmensben.

„A C 63 S E PERFORMANCE modellel új fejezetet nyitunk márkánk történetében. Még 55 évvel cégünk alapítása után is ugyanazzal a merészséggel és akarattal dolgozunk a kreatív, különleges autók megalkotásáért az AMG-nél, mint kezdetben. Az új C 63 pedig valóban új mércét állít fel. Forradalmi koncepciójával teljesen új megközelítést hoz a szegmensbe, amelyet eddig elsősorban pusztán a teljesítmény ígérete jellemzett. A 680 lóerős maximális rendszerteljesítménnyel pedig valóban betartjuk ezt az ígéretet, ugyanakkor az intelligens P3 hibrid koncepció ennél sokkal többet kínál. Biztos vagyok benne, hogy ezzel a technológiával, amely a Formula 1 világából származó tudást is magában foglalja, egy új vásárlói kört is megszólíthatunk” – mondta Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke.

Kifejező formák markáns orrkialakítással

A forma követi a funkciót: az új C 63 S megjelenését tekintve izmosabb arányaival különbözik a Mercedes-Benz C-osztálytól. A limuzin és a kombi modellek egyaránt alaposan módosított AMG karosszériát kaptak. Az első túlnyúlás 50 milliméterrel hosszabb, az első légterelők pedig szélesebbek. Összességében a külső méretek jelentősen eltérnek a Mercedes-Benz C-osztályétól. A limuzin és a kombi hosszát tekintve további 83 milliméterrel nyúlt meg. A szélesebb nyomtáv az első tengelynél 76 milliméterrel nagyobb teljes szélességet biztosít, elöl, a tengelytáv pedig tíz milliméterrel nőtt. Összességében ez olyan arányokat eredményez, amelyek erőteljes, megnyújtott és izmos megjelenést kölcsönöznek az új C 63 S-nek.

Az egyik új megkülönböztető elem – amelyet kizárólag a C 63 S tudhat magáénak – a motorháztető közepén található karcsú légkiömlő, amely elegánsan olvad össze az izmos domborulatokkal. Egy apró, de különösen finom részlet: először fordul elő, hogy egy sorozatgyártású Mercedes-AMG modellen a babérkoszorúval ábrázolt Mercedes csillagot egy fekete AMG emblémával ellátott kerek embléma váltja fel a motorháztetőn. A további jellegzetes AMG elemek közé tartoznak a függőleges osztású hűtőrács és az első AMG lökhárító egyedi vonalvezetése. A légterelők és a beömlőnyílások célzottan irányítják a légáramlást a különböző funkciókhoz. Két elektronikusan vezérelt AIR PANEL (a hűtőrács mögött és az első lökhárítóban) lehetővé teszi a levegő igény szerinti szabályozását.

A formatervet az oldalsó küszöbelemek, a nagy diffúzorral rendelkező hátsó lökhárító, valamint a két trapéz alakú, bordázott dupla kipufogó-kivezetés teszi teljessé. A hátsó traktus exkluzív megoldásai közé tartozik a különleges légelvezető él a csomagtartón (a kombi esetében tetőlégterelő), az akkumulátor töltőcsatlakozójának fedele, valamint a típusjelölés, amely piros hátteret kapott. Az „E PERFORMANCE” feliratok az első kerékjárati íveknél a hibrid hajtást jelzik. A C 63 S 19 colos AMG könnyűfém keréktárcsákkal és elöl illetve hátul eltérő szélességű gumiabroncsokkal van felszerelve, de opcionálisan egyedi, kovácsolt 20 colos keréktárcsák is kérhetők, ugyancsak eltérő méretű abroncsokkal.

Aki személyre szabott kialakítást szeretne, azok számára további fényezések és felszereltségek is elérhetők. Az AMG matt grafitszürke magno árnyalat kizárólag a C 63 S modellhez választható. A megjelenés tovább fokozható az opcionális AMG külső karbon csomag I és II, az AMG Night csomag I és II, valamint az AMG aerodinamikai csomagokkal.

Stílusos utastér, új generációs AMG Performance ülések

Az utastérben különleges kárpitozású AMG sportülések és jellegzetes varrások fokozzák a kifinomult összképet. A belső térhez is számos egyedi opcionális lehetőség áll rendelkezésre. Az exkluzív színek és a különféle nappa bőrkárpitok az első fejtámlák dombornyomott AMG emblémájával a C 63 S sportos vagy éppen luxus megjelenését is kihangsúlyozhatják.

A teljesen újratervezett, második generációs AMG Performance ülések is elérhetők opcionálisan. Ezek különlegességei a jobb szellőzést és a súlytakarékosságot egyaránt lehetővé tevő nyílásokkal ellátott oldaltámaszok. Nappa bőrkárpit esetén ezek is eltérő színt kapnak az extra kiemelés érdekében. A háttámla formája alul elkeskenyedik, az AMG logó pedig a matt króm nyílások között helyezkedik el, az integrált fejtámla alatt.

MBUX multimédia rendszer hibrid-specifikus kijelzőkkel

Az MBUX rendszer különféle AMG- és hibrid-specifikus kijelzőket és funkciókat is tartalmaz. Ezek közé tartoznak a műszeregységen, a középkonzolon található álló tájolású, központi médiakijelzőn és az opcionális head-up kijelzőn megjelenő speciális tartalmak.

A műszeregység megjelenése különböző stílusokkal és választható nézetekkel szabható személyre. Az AMG-specifikus Supersport téma lehetőséget kínál különféle tartalmak függőleges menüszerkezetben valómegjelenítésére. Ezek közé tartozik a hibrid rendszer hőmérséklet-adatait tartalmazó nézet vagy egy beállításokat megjelenítő menü, amelyen láthatóak a felfüggesztés vagy a sebességváltó aktuális beállításai. Emellett a Supersport üzemmódban akár a navigációs térképet vagy a fogyasztási adatokat is meg tudja jeleníteni a rendszer.

A head-up kijelző is kínál AMG-specifikus nézeteket, mint például a Race és a Supersport. Ezek a műszeregység főmenüjéből érhetők el. A médiakijelző kiemelkedő minőségű grafikájának köszönhetően a rendszer AMG-specifikus nézetben is képes olyan részleteket megjeleníteni, mint a hajtásrendszer aktuális működése, a motor fordulatszáma, az elektromotor teljesítménye, nyomatéka és hőmérséklete, valamint az akkumulátor hőmérséklete.

Érdemes kiemelni még az AMG DYNAMIC SELECT menetprogramok gyorsbillentyűjét is, illetve az AMG TRACK PACE is integrálva van, ami egy versenypályán használható adatgyűjtő program. A szoftver versenypályás használat közben több mint 80 járműspecifikus adatot rögzít, például sebességet, gyorsulást, kormányzási szöget és fékpedálnyomást másodpercenként tízszer. Ezeken kívül pedig a kör- és szektoridők is megjelennek a képernyőn.