Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+

Mit dem neuen Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ als Limousine und T-Modell (Energieverbrauch gewichtet kombiniert: 26,7-24,1 kWh/100 km plus 1,1-0,8l/100 km, Kraftstoffverbrauch bei entladener Batterie 9,5-8,6 l/100 km), CO₂-Emissionen kombiniert, gewichtet: 24-19 g/km, CO₂-Klasse gewichtet kombiniert: B, CO₂-Klasse bei entladener Batterie: G) präsentiert die Performance- und Sportwagenmarke aus Affalterbach zwei weitere Plug-in-Hybrid-Modelle. Sie kombinieren eine ausgeprägte Performance und Fahrdynamik mit einer hohen elektrischen Reichweite.;(Energieverbrauch gewichtet kombiniert: 26,7-24,1 kWh/100 km plus 1,1-0,8l/100 km, Kraftstoffverbrauch bei entladener Batterie 9,5-8,6 l/100 km), CO₂-Emissionen kombiniert, gewichtet: 24-19 g/km, CO₂-Klasse gewichtet kombiniert: B, CO₂-Klasse bei entladener Batterie: G) With the new Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ as a saloon and estate (energy consumption combined, weighted: 26.7-24.1 kWh/100 km plus 1.1-0.8 l/100 km, fuel consumption discharged battery combined, weighted: 9.5-8.6 l/100 km, CO₂ emissions combined, weighted: 24-19 g/km, CO₂ class discharged battery combined, weighted: G), the performance and sports car brand from Affalterbach is presenting two further plug-in hybrid models. They combine outstanding performance and driving dynamics with a long electric range.;(energy consumption combined, weighted: 26.7-24.1 kWh/100 km plus 1.1-0.8 l/100 km, fuel consumption discharged battery combined, weighted: 9.5-8.6 l/100 km, CO₂ emissions combined, weighted: 24-19 g/km, CO₂ class discharged battery combined, weighted: G)

Teljesítmény és hatékonyság egy új kombinációban:

  • 3,0 literes hathengeres és villanymotor kombinációja 430 kW (585 LE) rendszerteljesítménnyel
  • A hibrid rendszer egyesíti a nagy teljesítményt, a menetdinamikát és a hatékonyságot
  • Tisztán elektromos vezetés akár 100 kilométer felett is lehetséges
  • A következő hibrid sorozat a Mercedes-AMG-től a GLE 53 HYBRID 4MATIC+ után

Az új Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+-val limuzinként és kombiként (együttes energiafogyasztás, súlyozás: 26,7-24,1 kWh/100 km plusz 1,1-0,8 l/100 km, üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral kombinált, tömeg: 9,5-8,6 l /100 km, CO₂-kibocsátás kombinált, súlyozott: 24-19 g/km, CO₂ osztály kombinált, súlyozott: B, CO₂ osztály lemerült akkumulátor: G), az Affalterbach teljesítmény- és sportautó-márkája két további plug-in hibrid modellt mutat be . A kiemelkedő teljesítményt és a menetdinamikát hosszú elektromos hatótávval ötvözik.

„Az E-osztály évtizedek óta az egyik legnépszerűbb modellünk, és erre szeretnénk építeni az új E 53 HYBRID-del. A jármű tipikus AMG vezetési élményt kínál kiváló reakciókészséggel, nagyszerű menetdinamikával és sportos dizájnjával. Plug-in hibridként az E 53 HYBRID a hatalmas teljesítményt a hatékonysággal ötvözi. A nagy elektromos hatótávnak köszönhetően sok mindennapi utazás tisztán elektromosan teljesíthető. A jármű ugyanakkor kiterjedt alapfelszereltséggel érkezik, beleértve a teljesen változó összkerékhajtást és az aktív hátsó tengely kormányzást. Ily módon olyan járművet kínálunk ügyfeleinknek, amely tökéletesen megfelel a magas igényeiknek.”
Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója és a Mercedes-Benz G-Class & Mercedes-Maybach üzletágának vezetője

A 3,0 literes hathengeres soros motor és az állandó gerjesztésű E-szinkron gép kombinációja 430 kW (585 LE) maximális rendszerteljesítményt és maximális rendszernyomatékot biztosít 750 Nm. A teljesítmény ennek megfelelően dinamikus: 0-100 km/h-ról 3,8 másodperc alatt gyorsul (limuzin RACE START, az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag része). A végsebességet elektronikusan 280 km/h-ra korlátozzák (limuzin opcionális AMG Driver’s Package). Tisztán elektromosan akár 140 km/h sebesség is elérhető.

A 120 kW-os villanymotor az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G sebességváltóba van beépítve a helytakarékosság érdekében. A hibrid erőforrás nagy teljesítménysűrűségét a tartósan gerjesztett belső rotor szinkron technológia biztosítja. A villanymotor 480 Nm-es maximális nyomatéka már az első fordulattól elérhető, és még induláskor is nagy mozgékonyságot biztosít. A 400 V-os vontatóakkumulátor bruttó 28,6 kWh teljesítményű, és a hátsó részre, a csomagtartó padlója alá van beszerelve. A naponta felhasználható energiatartalom kisebb, 21,22 kWh, mivel az energia egy része mindig a fellendítésre, így a nagy teljesítményű vezetésre van fenntartva. Ennek ellenére a nagyfeszültségű akkumulátor akár 100 kilométeres elektromos hatótávolságot is lehetővé tesz.

A fedélzeten egy 11 kW-os töltőteljesítményű töltő található a váltakozó áramú töltéshez. Ezen kívül kérésre egy 60 kW-os egyenáramú gyorstöltő is elérhető. Ez lehetővé teszi az akkumulátor 10%-ról 80%-ra történő feltöltését körülbelül 20 perc alatt. A rekuperációs teljesítmény akár 120 kW. DAuto módban a rendszer a forgalmi helyzettől függően automatikusan kiválasztja a regenerációs teljesítmény szintjét. Ha saját maga szeretné befolyásolni a gyógyulási teljesítményt, három fokozatban választhatja ki a kormány mögötti billenők segítségével. A D- programban a vezető megtapasztalja az „egy pedál érzését”: Ha leveszi a lábát a gázpedálról, a jármű tisztán elektromosan lassít olyan mértékben, hogy a hidraulikus lábfékre sokszor nincs is szükség.

A sportos és hatékony hajtás alapja a jól bevált AMG 3,0 literes soros hathengeres turbómotor. Az E 53 HYBRID 4MATIC+ 330 kW (449 LE) teljesítményt ad le. Az előd W213 sorozat E 53-as változatához képest ez 10 kW (14 LE) növekedést jelent. Számos szoftveres és hardveres intézkedés járul hozzá a teljesítmény növeléséhez. Ez magában foglalja az új, dupla görgős kipufogógáz-turbófeltöltőt, magasabb töltőnyomással (1,5 bar a korábbi 1,1 bar helyett). A frissítés újonnan programozott szoftvert, egy további első hűtőt és egy kerékjárati hűtőt is tartalmaz. Az eredmény: A 3,0 literes motor spontán reagál a gázpedál parancsaira, és így rendkívül dinamikus választ ad.

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Megerősített testhéj számos merevítéssel

A hajtáslánc nagy dinamikus potenciáljának figyelembevétele érdekében a karosszéria burkolatát számos merevítési intézkedéssel felülvizsgálták. Az első felfüggesztés rugóstag-rögzítői között található rugóstag merevíti az elülső szerkezetet, és megnövelt oldalirányú dinamikát tesz lehetővé. A motor alatti tolóerő növeli a kormányzás pontosságát azáltal, hogy csökkenti az elülső rész torzióját. A hosszanti gerendákkal további támasztékokkal csatlakozik. A hátsó tengelyen az oldalsó tagoktól a hátsó részig tartó kiegészítő rugóstagok biztosítják a nagyobb stabilitást és a vezetési pontosságot.

AMG és hibrid-specifikus dizájnelemek

Az új Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ számos különleges formai elemről ismerhető fel. Az AMG-specifikus, függőleges lamellákkal ellátott hűtőborítás alapfelszereltségként megvilágított. A szélesebb első sárvédők (plusz mindkét oldalon tizenegy milliméter a Mercedes-Benz E-osztályhoz képest) helyet adnak a nagyobb nyomtávnak az első tengelyen. Az erőteljes formájú külső légbeömlők, mindegyik két függőleges bordával, és a középső A-szárny jellemzi a független AMG első kötényt. A nagy központi alsó beömlőnyílás a kiegészítő AMG első hűtőhöz irányítja a levegőt. Van egy külső nyílás is a kerékjárati hűtő számára.

Az oldalnézetet a gyöngyök és élek nélküli, folyékony modellezett felületek jellemzik, egészen a süllyesztett ajtókilincsekig. Az AMG-specifikus oldalsó szoknya panelek vizuálisan összekötik a két kerékívet. A könnyűfém keréktárcsák, amelyek szinte egy szintben vannak a karosszériával, kiemelik az erőt és a dinamizmust. A lapos, vízszintesen összekapcsolt LED-es hátsó lámpák letisztult és feltűnő grafikával a stilizált Mercedes csillagjegyekkel pontosan beágyazódnak az erőteljes hátsó részbe. Az elrendezés megadja a jármű szerkezetét és aláhúzza a teljes szélességet. Az utolsó simítás az AMG légterelő ajka a csomagtérfedélen (limuzin) és az AMG hátsó kötény diffúzorral és két kerek dupla kipufogócső-betéttel a bal és a jobb oldalon.

Az első és a hátsó sárvédőkön található hibrid-specifikus jelvények jelzik az elektromos meghajtást. Az E 53 HYBRID 4MATIC+ alapfelszereltségként 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal érkezik. Opcióként 20 colos kerekek és 21 colos átmérőjű kovácsolt kerekek is kaphatók.

Exkluzív díszítés, opcionális Superscreen utas monitorral

A pilótafülke kialakítása harmonikus összbenyomást kelt. Az alapfelszereltség része az E 53 HYBRID-specifikus, megvilágított szürke, nyitott pórusú kőrisfa borítás, AMG logóval. Opcióként elérhető az MBUX Superscreen utasfigyelővel. Az MBUX multimédiás rendszer AMG-specifikus kijelzőket és funkciókat, valamint a kiegészítő, exkluzív AMG Performance és AMG TRACK PACE (opcionális) menütartalmat kínál. Ehhez jönnek még a hibrid-specifikus kijelzők és funkciók. Ez magában foglalja a töltési menüt, valamint a műszercsoportban és a multimédiás képernyőn megjelenő kijelzőket. Ezek többek között a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi állapotáról és hőmérsékletéről, valamint az elektromos hatótávolságról adnak tájékoztatást.

Az elektromosan állítható AMG sportülések alapfelszereltségként szerepelnek a fedélzeten. A kárpitot ARTICO mesterséges bőr/MICROCUT mikroszál borítja, vörös kontrasztos varrással, és egyedi AMG ülésgrafikával. Az elektromosan állítható AMG performance ülések opcionálisan rendelhetők. Az alapfelszereltséghez tartozik a Nappa bőr bevonatú AMG nagy teljesítményű kormánykerék AMG kormánygombokkal.

Teljesen változtatható összkerékhajtás AMG Performance 4MATIC+

Az alapfelszereltségű összkerékhajtás optimális tapadást biztosít. Kiváló menetstabilitást és vezetési biztonságot biztosít száraz utakon, valamint nedves vagy havas utakon. Az elektromechanikusan vezérelt tengelykapcsoló változtatva osztja el a hajtóerőt az első és a hátsó tengely között minden vezetési programban. Ez biztosítja a maximális tapadást, menetdinamikát és biztonságot mindenkor és minden vezetési körülmény között.

Új fejlesztésű és hangolt AMG RIDE CONTROL felfüggesztés adaptív lengéscsillapítás-beállítással

Az AMG fejlesztőcsapata az AMG RIDE CONTROL acélrugós felfüggesztést adaptívan állítható lengéscsillapítással kifejezetten az új hardverrel és szoftverrel rendelkező E 53 HYBRID 4MATIC+ követelményeihez igazította. A megfelelő hangszigetelés kiegyensúlyozott kombinációját kínálja a tisztán elektromos vezetéshez, valamint az AMG-re jellemző nagyon sportos karaktert. A független első tengely nagyobb nyomtávú, mint a Mercedes-Benz modellé. A hátsó tengelyen a független vezérlőkarokat a tengelytartóval összekötő gumitartók merevebb elasztokinemetikája biztosítja a nagyobb nyomkövetést és a dőlésszög stabilitását.

Az acél felfüggesztés sportos rugós lengéscsillapítóval és adaptív, kétszelepes állítható lengéscsillapítással ötvözi a kiváló menetdinamikát és a nagyon jó menetkényelmet. Az egyes kerekek csillapítása alkalmazkodik az aktuális vezetési helyzethez és az útviszonyokhoz. Ez gyorsan és pontosan megtörténik a lengéscsillapítókban lévő feszítési és kompressziós irányok külön szelepein keresztül. A lengéscsillapító jelleggörbéje három szinten előre kiválasztható: „Komfort”, „Sport” és „Sport+”, így lehetővé válik a nagy távolságú kényelem és a sportos menetdinamika közötti jól észrevehető különbségtétel.

A szoftvert is átprogramozták. A futómű, az ESP® hangolása, a teljesen változó AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás és a hibridhajtáshoz igazított kormányzás kiegyensúlyozott és biztonságos, ugyanakkor dinamikus és magabiztos vezetési élményt tesz lehetővé.

Az AMG nagyteljesítményű sportfékrendszere az első tengelyen lévő 370×36 milliméteres, belső szellőzésű féktárcsákon és négydugattyús, rögzített féknyergeken alapul. A hátsó tengelyen 360×26 milliméteres egydugattyús lebegő féknyergek találhatók.

A csúcstechnológiás funkció az elektromechanikus fékrásegítő. Gondoskodik arról, hogy a fékrendszer hatékonyan egyesítse az elektromos regenerációt a hidraulikus fékkel. A vezetési helyzettől és a fékezési követelményektől függően a vákuumfüggetlen fékrendszer automatikusan szabályozza a hidraulikus fékezés és az elektromos rekuperáció közötti rugalmas váltást. Ez azt jelenti, hogy a maximális regenerációs teljesítmény gyakrabban és hosszabb időn keresztül érhető el. A rendszer változtathatóan csökkenti a hidraulikus fék fékező erejét, még állandó pedálnyomás mellett is, hogy a sebesség csökkenésével magas szintű regenerációs teljesítményt tartson fenn. A vezető nem veszi észre ezt az automatikus változást.

A standard aktív hátsó tengely kormányzás egyesíti a stabilitást és a mozgékonyságot

A sebességtől függően a hátsó kerekek vagy az első kerekekkel ellentétes irányba (100 km/h-ig), vagy ugyanabba az irányba (100 km/h felett) kormányoznak. A rendszer ezért agilis és stabil vezetési viselkedést is lehetővé tesz. A lábujjszög változása 0,7 fok (párhuzamos kormányzás) 2,5 fokig (ellentétes kormányzás).

AMG vezetési programok széles körben

A hatékonytól a dinamikusig: Az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programokat pontosan a plug-in hibrid hajtástechnológiájához szabták. Olyan fontos paramétereket állítanak be, mint a hajtás és a sebességváltó reakciója, a kormányzási karakterisztika, az alváz csillapítása vagy a hang. A jól ismert „Comfort”, „Sport”, „Sport+”, „Smoothness” és „Individual” vezetési programok mellett két hibrid-specifikus vezetési programmal egészül ki az új Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+. „Elektromos” és „Akkumulátortartás”.

Az elektromos 53-as modell alapértelmezés szerint az elektromos motor bekapcsolásakor hangtalanul indul az „Elektromos” vezetési programban. A „Ready” ikon a műszercsoportban jelzi, hogy a jármű készen áll a vezetésre. Az „Electric”-ben a tisztán elektromos vezetés a 120 kW (163 LE) teljesítményű villanymotorral történik, hatótávolsága akár 100 kilométert is meghaladhat. Ha az akkumulátor töltöttségi szintje túl alacsony, vagy a vezető időközben nagyobb teljesítményt kér, és túllépi a haptikus gázpedál nyomáspontját, az intelligens működési stratégia automatikusan átkapcsol: a belső égésű motor beindul, és szükség szerint átveszi a hajtási erőt.

Az „Akkumulátortartás” vezetési programban a belső égésű motor és a villanymotor a helyzettől függően összehangoltan működik. A működési stratégia az akkumulátor töltöttségi szintjét szinte állandó szinten tartja. Az elektromos motor használata korlátozott, és alacsony energiafogyasztásra van optimalizálva. A regeneráció újra egyensúlyba hozza az energiaegyensúlyt. A vezetési program egyszerű megváltoztatásával a sofőr eldöntheti, hogy mikor kívánja újra teljesen kihasználni az akkumulátort, például a belvárosi közlekedéshez.

AMG DYNAMIC PLUS csomag

A még érzelmesebb vezetési élmény érdekében az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag műszaki és vizuális felszerelési részleteket is tartalmaz.

  • Nappa bőr/MICROCUT mikroszálas AMG nagy teljesítményű kormánykerék kormánykerék gombokkal a vezetési programok és egyéb menetdinamikai beállítások gyors működtetéséhez.
  • Nagyobb, nagy teljesítményű kompozit fékrendszer elöl 390×36 mm-es féktárcsákkal és hatdugattyús fix féknyergekkel.
  • A féknyergek pirosra festettek, és vizuálisan kiemelik a sportos karaktert.
  • Az elektronikusan vezérelt hátsó tengely reteszelő differenciálmű még jobb tapadást tesz lehetővé a kanyarokban, nagyobb menetstabilitást és terheléseloszlást anélkül, hogy az erő veszítene minden vezetési körülmény között.
  • A dinamikus motortartók lehetővé teszik a motor sportos vagy kényelmes csatlakoztatását a karosszériához. Két egymásba illeszkedő hengerből állnak, amelyek egy magnetorheológiai folyadékhoz vannak csatlakoztatva. Mágneses tér hatására változtatják viszkozitásukat. Ha a motor rezgéseit a lehető legkevesebb kényelem-központú módon szeretnénk átvinni a karosszériára, a soros hathengeres különösen lágyan kapcsolódik. Ekkor a csapágyakban lévő mágnes kikapcsol. Ha a motort a lehető legmerevebben kell a karosszériához csatlakoztatni a nagyobb teljesítmény érdekében, a mágneses tér folyamatosan növekszik, és a kapcsolat merevebbé válik. Az E 53 HYBRID 4MATIC+-ban az aktív csapágyak különösen optimalizálják a sportosság és a kényelem közötti különbséget.
  • A RACE START funkcióval az optimális sprint álló helyzetből érhető el. A RACE START során a hajtástechnika minden ütközőt kihúz a lehető legjobb gyorsulás érdekében. Ehhez a szoftver lekéri a villanymotor (120 kW) és a belső égésű motor (330 kW) teljes teljesítményét, valamint minden esetben a maximális nyomatékot.

Különleges „Edition 1” modell, kiterjedt felszereltséggel

Az új E 53 HYBRID 4MATIC+ exkluzív „Edition 1”-ként rendelhető MANUFAKTUR alpesi szürke uni vagy MANUFAKTUR opalit fehér magno külső színekben a piaci megjelenéstől számított egy évig. A fekete díszcsíkokkal ellátott fólia vizuálisan nyújtja a jármű oldalát. A 21 hüvelykes AMG kovácsolt kerekek keresztküllős kivitelben matt feketére festettek, és fényes felniperemekkel vannak kiemelve. A kerékagy-sapkákon babérkoszorúban „Edition” felirat található. A feketére festett, fehér AMG logóval ellátott féknyergek is passzolnak a sötét megjelenéshez.

A fedélzeten megtalálható az AMG Exterior Night Package és az AMG Exterior Night Package II is. Az olyan elemek, mint az elülső elosztó, valamint az övvonal és az ablakvonal díszítőlécek, magasfényű fekete színűek. A magasfényű fekete dupla kipufogóvég-díszítéssel erős kontrasztok születnek. Ezen kívül ott van a hőszigetelő, sötétre színezett üveg a hátsó ablakhoz és a hátsó oldalablakokhoz. Az AMG Night Package II fekete krómozott elemeket tartalmaz, nevezetesen a hűtőbordák támasztóelemeit és környezetét, valamint az első sárvédőkön található díszelemeket és jelvényeket. Ezen kívül az ajtókilincsek, a csomagtérajtó burkolata, a típustáblák és a Mercedes-csillag hátul.

Az AMG Carbon külső csomag megerősíti a dinamikus vizuális benyomást. A külső tükörházak karbon megjelenésűek. A limuzinban a csomagtartó fedelén lévő légterelő ajak karbonból készült. Az ezüst krómozott AMG tanksapka „AMG” felirattal szintén hangsúlyozza a kiadás különleges státuszát.

A belső teret a fekete és a sárga kontraszt jellemzi. Az AMG Performance ülések rendkívül elegánsak, fekete Nappa bőr kárpitozással, sárga díszvarrással és „Edition 1” felirattal az első fejtámlákon. Követik a sportos megjelenést, csakúgy, mint a sárga biztonsági övek és az exkluzív AMG karbon díszítőelemek sárga menettel. Ehhez tökéletesen passzol a Nappa bőr / MICROCUT mikroszálas AMG Performance kormánykerék sárga díszvarrással és a sárga színű megvilágított „AMG” feliratú AMG küszöbök. Az utolsó simítás az exkluzív „Edition 1” gravírozás a középkonzolon, valamint a speciális AMG padlószőnyegek sárga díszvarrással és „Edition 1” felirattal. Az utasok képernyőjével ellátott MBUX Superscreen szintén a fedélzeten található.

Értékes járművének védelme érdekében minden vásárló személyre szabott, „Edition1” logóval ellátott AMG beltéri autóburkolatot kap. Szakadásálló műszálas szövetből készült, lélegző külső borításával és flanelből készült antisztatikus belső szövetével védi a járművet a portól és a garázsban lévő karcolásoktól.