Mercedes-AMG S-osztály (4.)

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE (Angaben WLTP | Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 4,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet, kombiniert: 100 g/km, Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 21,4 kWh/100 km); Exterieur: MANUFAKTUR selenitgrau magno; Interieur: Leder Exklusiv Nappa AMG schwarz Disclaimer:Das abgebildete Fahrzeug ist möglicherweise teilweise mit Sonderausstattungen ausgerüstet, welche möglicherweise erst später lieferbar und nur in bestimmten Märkten angeboten werden.Aus den Abbildungen können daher keine Ansprüche hergeleitet werden.;Angaben WLTP | Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 4,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet, kombiniert: 100 g/km, Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 21,4 kWh/100 km* Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE (Data WLTP | weighted, combined fuel consumption: 4.4 l/100 km; weighted, combined CO2 emissions: 100 g/km; weighted, combined power consumption: 21.4 kWh/100 km); exterior: MANUFAKTUR selenite grey magno; interior: AMG Exclusive nappa leather black  Disclaimer:The vehicle shown may be partially equipped with special equipment which may not be available until later and only offered in certain markets.No claims can therefore be derived from the illustrations.;Data WLTP | weighted, combined fuel consumption: 4.4 l/100 km; weighted, combined CO2 emissions: 100 g/km; weighted, combined power consumption: 21.4 kWh/100 km*

A dinamikus vezérlés a mozgékonyságot a stabilitással ötvözi
Az integrált AMG DYNAMICS dinamikus vezérlőrendszer is az alapfelszereltség része. Befolyásolja az ESP® (elektronikus menetstabilizáló program), az összkerékhajtás és az elektronikusan vezérelt, korlátozott csúszású hátsó differenciálmű szabályozási stratégiáit. Ez növeli a mozgékonyságot anélkül, hogy veszélyeztetné a jármű stabilitását. Különösen figyelemre méltó: az AMG DYNAMICS határozza meg, hogyan reagáljon a jármű. A rendszer a rendelkezésre álló szenzorok segítségével többek között a sebességet, az oldalgyorsulást, a kormányzási szöget és az elfordulási sebességet határozza meg. Az intelligens elővezérlés révén a jármű viselkedése előre jelezhető a vezető tevékenysége és az érzékelők adatai alapján. A szabályozás a vezető dinamikus vezetési képességeihez igazodik – a rendszer észrevehető vagy zavaró beavatkozása nélkül. Az eredmény egy hiteles vezetési élmény magas kanyardinamikával és optimális tapadást, nagy stabilitást és kiszámítható kezelhetőséget. Még a tapasztalt illesztőprogramok is optimálisan támogatottak anélkül, hogy a rendszer pártfogolná őket.

  • Az “Alap” a “Komfort” és az “Elektromos” vezetési módokhoz van hozzárendelve. A dizájn nagyon stabil futást eredményez, magas lengési csillapítással.
  • Az „Advanced” funkció „Sport” módban aktiválódik. A jármű semlegesen kiegyensúlyozott marad. A csökkentett lengéscsillapítás és a fokozott agilitás támogatja a dinamikus manővereket, például a kanyargós országutakon való vezetést.
  • A “Pro” (a “Professional” rövidítése) a “Sport+” mód része. A “Pro”-ban a vezető még több segítséget kap a dinamikus vezetési manőverekhez, miközben a mozgékonyság és az útról érkező visszajelzések kanyarodáskor tovább fokozódnak.

Az „Egyéni” vezetési módban a vezető személyesen állíthatja be az AMG DYNAMICS „Basic”, „Advanced” és „Pro” szintjeit.

Belső hangélmény elektromos vezetés közben
Teljesen elektromos hajtás esetén a törvényileg előírt akusztikus járműriasztó rendszer figyelmezteti a környezetet, hogy a teljesítményhibrid közeledik. Speciálisan megkomponált, alacsony frekvenciájú és sebességmodulált AMG hangot bocsátanak ki. Ezt hangszórókon keresztül sugározzák kifelé. A hang a belső térben is visszafogottan hallható, akusztikus visszajelzésként az utasok számára. Az Európai Unióban a rendszer 20 km/h-ig, az USA-ban kb. 30 km/h. Ezután az elektromos hajtás jele harmonikusan elhalványul. Aki akarja, nagyobb sebességtartományban is megtapasztalhatja az elektromos vezetési hangot. Mindössze annyit kell tenniük, hogy kiválasztják a hangot a kormánykeréken található megfelelő gombbal (a frekvenciahullám szimbólummal azonosítható).

Magabiztos erőforrás: AMG 4,0 literes V8-as biturbó motor
A P3 hibrid hajtáslánc központi eleme az AMG 4.0 V8 biturbó motor, amely jelen esetben 450 kW (612 LE) teljesít. Maximális nyomatéka 900 Nm, amely széles fordulatszám-tartományban elérhető. A motor legfontosabb tervezési jellemzői közé tartozik a két dupla görgős turbófeltöltő, amelyek a forró belső V-ben találhatók. A két hengersor közötti helyzet lerövidíti a kipufogógázok útját a turbófeltöltőhöz és a sűrített friss levegőt az égéstérbe. Az eredmény egy nagyon azonnali válasz. Egy másik fontos funkció a 400 voltos elektromos rendszerbe integrált szíjhajtású indító-generátor (RSG). Ez egy egységben egyesíti az önindítót és a generátort, és elegendő erővel rendelkezik ahhoz, hogy mindig egyszerre indítsa el a V8-at.

Az S-osztályban először kapott aktív motort
Az S 63 E PERFORMANCE az egyetlen olyan modell a piaci szegmensben, amely aktív motortartókkal van felszerelve. A csapágyak feloldják a konfliktust a hajtáslánc lágy csatlakozása között a nagy kényelem érdekében és a kemény csatlakozás között az optimális menetdinamikáért: Fokozatmentesen állíthatják merevségüket az aktuális vezetési körülményekhez. A jármű érzékelői érzékelik az adott vezetési helyzetet, valamint a motor ebből eredő vibrációs viselkedését, és továbbítják ezt az információt a vezérlőegységnek. Ez szabályozza azt az erőt, amellyel a motor a karosszériához kapcsolódik. A legnagyobb előny a teljesítmény és a kényelem közötti további nagyobb különbség.

Rövid váltási idők, nagy hatékonyság: az AMG SPEEDSHIFT MCT 9G sebességváltó
Az AMG SPEEDSHIFT MCT 9G sebességváltóban (MCT = Multi-Clutch Transmission) a nedves indító tengelykapcsoló helyettesíti a nyomatékváltót. Csökkenti a súlyt, és alacsonyabb tehetetlenségének köszönhetően optimalizálja a gázpedál bevitelére adott reakciót, különösen spurtek és terhelésváltások során. Az igényesen hangolt szoftver rövid váltási időket, valamint szükség esetén gyors többszöri visszakapcsolást biztosít. A „Sport” és „Sport+” vezetési módok kettős kioldó funkciójának köszönhetően különösen érzelmes váltási élményt nyújt. A meghatározott gyújtási beavatkozások lehetővé teszik a sebességváltást még gyorsabban, mint a többi üzemmódban. Minden vezetési programban az indulás az első sebességfokozatban történik, hogy mindig dinamikus vezetési élményt biztosítson. Rendelkezik még a RACE START funkcióval, amely álló helyzetből biztosítja az optimális gyorsulást. Kézi “M” üzemmódban a sebességváltó azonnal és pontosan reagál a vezető kézi sebességváltási parancsaira, és villámgyorsan végrehajtja a parancsokat.

Teljesen változtatható összkerékhajtás AMG Performance 4MATIC+
Az AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás egyesíti a különböző hajtási koncepciók előnyeit: A teljesen változó nyomatékeloszlás az első és a hátsó tengelyre optimális tapadást biztosít a fizikai határon. A vezetők minden körülmények között számíthatnak a magas vezetési stabilitásra és biztonságra: szárazon, nedvesen vagy havas úton. A hátsókerék-hajtásról az összkerékhajtásra és fordítva az átmenet folyamatosan egy kifinomult mátrix alapján történik, amely integrálja az intelligens vezérlést a jármű teljes rendszer-architektúrájába.

Az állandó hajtású hátsó tengelyt egy elektromechanikusan vezérelt tengelykapcsoló köti össze változtathatóan az első tengelyhez. A lehető legjobb nyomaték-megosztást a rendszer folyamatosan számítja a vezetési körülményeknek és a vezető bemeneti adatainak megfelelően. A vonóerő és az oldaldinamika mellett az összkerékhajtás a hosszirányú dinamikát is javítja a még erőteljesebb gyorsulás érdekében.

Magas torziós merevség: nagymértékben megerősített karosszéria
A magas menetdinamika és a kiemelkedő kényelem alapja az AMG S-osztály stabil karosszériája. Elöl egy alumínium stabilizátor kapott helyet a V8-as biturbó motor alatt. Növeli az elülső rész torziós merevségét, és ezáltal javítja a visszajelzést a vezető felé – különösen kanyarokban. A felfüggesztés rögzítési pontjain található keresztmerevítő szintén merevíti a karosszéria szerkezetét.

Hátul erős, könnyű alumíniumból készült átlós rugóstagok találhatók az alvázban, amelyek észrevehetően növelik a vezetési pontosságot. A könnyű, szálerősítésű műanyagból (FRP) készült speciális raktérmélyedés befogadja a nagy teljesítményű AMG akkumulátort, és egyúttal növeli a karosszéria merevségét ezen a területen.

AMG RIDE CONTROL+ felfüggesztés adaptív lengéscsillapítással alapfelszereltségként
Az AMG RIDE CONTROL+ felfüggesztés légrugózáson alapul, automatikus szintszabályozással, adaptív állítható lengéscsillapítással kombinálva. A légrugós rugóstagok a helyzetnek megfelelően levegővel vannak feltöltve, így puhább vagy keményebb beállítást tesznek lehetővé. További jellemző a szintszabályzó rendszer, amely 120 km/h feletti sebességnél automatikusan 10 milliméterrel lejjebb engedi az S-osztályt.

Két fokozatmentesen változtatható szabályozószelep segítségével a csillapítóerő nagyon pontosan állítható a különböző vezetési körülményekhez és vezetési módokhoz: az egyik szelep a visszapattanó csillapítást, azaz a kerék visszapattanásakor fellépő erőt, a másik pedig a kompressziós csillapítást szabályozza. amikor a kerék összenyomódik. A visszapattanási és kompressziós fázist egymástól függetlenül szabályozzák. Az AMG fejlesztőcsapata jelentősen növelni tudta a sportosság és a kényelem közötti különbséget, többek között a minimális és maximális csillapítóerő karakterisztika közötti különbség növelésével, valamint a karakterisztikás feltérképezés még nagyobb rugalmasságának biztosításával. A szelepek speciális kialakításának köszönhetően a lengéscsillapító gyorsan és érzékenyen reagál a változó útfelületekre és vezetési körülményekre.

A vezető az AMG DYNAMIC SELECT vezetési módokon keresztül előre kiválaszthatja az alapbeállításokat: egy gombnyomásra a kezelhetőségi jellemzők megváltoznak, például a „Sport+” üzemmód teljes dinamikájáról a „Komfort” beállításban sima cirkálásra. Ezenkívül a hangolás a vezetési módoktól függetlenül, három fokozatban (“Comfort”, “Sport” és “Sport+”) állítható egy erre a célra szolgáló gomb segítségével. A rendszer vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli az üzemi adatokat, például a kormánykerék dőlésszögét, a jármű sebességét, a gyorsulást és a karosszéria mozgását. Ily módon a lengéscsillapítók vezérlése ezredmásodperceken belül a helyzetnek megfelelően történik. Az eredmény az, hogy még extrém vezetési manővereknél vagy rossz utakon is a kerekek mindig szilárdan a talajon vannak. Három különböző lengéscsillapító-karakterisztika közül választhat.

Aktív gördülésstabilizátor alapfelszereltségként
Egy másik funkció döntő mértékben hozzájárul a magas menetdinamikát biztosító AMG-specifikus beállításhoz: az AMG ACTIVE RIDE CONTROL aktív dőlésstabilizálás. A hagyományos, merev bukókeretek használata helyett a rendszer elektromechanikusan kompenzálja a karosszéria mozgásait. Ebből a célból az első és a hátsó tengelyen lévő bukókeretek két részre vannak osztva. Középen egy elektromechanikus hajtómű található, amelybe háromfokozatú bolygókerekes hajtómű van beépítve. Ha az útfelület egyenetlen vagy a vezetési stílus mérsékelt, a működtető aktívan szétválasztja a stabilizátor feleket, ami növeli a vezetési kényelmet. Dinamikus használat során, például kanyargós úton, a felek összeérnek és egymáshoz csavaródnak.

Sőt, a rendszer nemcsak a gördülési mozgásokat csökkenti kanyarodáskor, hanem lehetővé teszi a kormányzás és a terhelési ciklus viselkedésének pontosabb beállítását is. Ezen túlmenően növeli a vezetési kényelmet egyenes vonalban, mert például kiegyenlíti az egyoldalú útegyensúlyok okozta ingereket. A test mozgásai aktívan és optimálisan a vezetési körülményekhez igazíthatók. Ez lehetővé teszi a vezető számára, hogy még intenzívebben tapasztalja meg az AMG-re jellemző menettulajdonságokat a dinamika, a precizitás és a visszajelzés tekintetében.

A nagy teljesítményigények kielégítése érdekében a rendszer egy további 48 voltos fedélzeti alhálózaton alapul. Egy másik előny a szokásos hidraulikus alapú rendszerekhez képest a lényegesen gyorsabb reakció. Az AMG vezérlőrendszer másodpercenként akár 500-szor is módosíthatja a jármű állapotát. Ehhez járul még az alkatrészek kisebb súlya a hidraulikus megoldásokhoz képest.