Mercedes-Benz 300 SL versenysportkocsi (W 194, 1952)

Bemutató a Goodwood Festival of Speed: Static rendezvényen

Az 1952-es Le Mans-i verseny győztese egy Mercedes-Benz 300 SL versenyautó (W 194) lett. Ez a 300 SL egy magángyűjtőé. Az 1952-es Le Mans-i 24 órás versenyen Hermann Lang és Fritz Rieß ezzel a 21-es rajtszámmal és a hűtőrács körül kék szegéllyel (00007/52) nyert autóval. A második helyen Theo Helfrich és Helmut Niedermayr végzett, szintén 300 SL-vel. A második világháború után a Mercedes-Benz újra beszállt az autóversenyzésbe a W 194-el. A korlátozott erőforrások kezdetben gátat szabtak a Forma-1-es versenyautó fejlesztésének, mivel új szabályokat jelentettek be az 1954-es szezonra. Az új versenyautó tengelyei, sebességváltója és motorja a Mercedes-Benz 300 (W 186) presztízslimuzin alkatrészeiből származott. Az egyik teljesen új funkció a rendkívül könnyű, de nagyon torziósan merev térkeret volt, amelyet áramvonalas könnyűötvözet karosszéria zárt be. Mivel a térkeret magassága korlátozta a rendelkezésre álló belépési teret, a versenysportkocsit jellegzetes sirályszárnyú ajtókkal látták el, tetőre szerelt zsanérokkal. A 300 SL versenyautó 1952-ben azonnali sikereket ért el: a Le Mans-i kettős győzelem mellett a legnagyobb versenysikerek közé tartozott a Berne Prize-n (Svájc) aratott tripla, a mexikói Carrera Panamericanán aratott kettős győzelem és a négyes győzelem. győzelmet aratott a Nürburgring Jubileumi Nagydíjon.

Műszaki adatok: Mercedes-Benz 300 SL versenysportkocsi (W 194)
Bevetés: 1952
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 125 kW (170 LE)
Végsebesség: 240 km/h