Mercedes-Benz C 111-II V8-as motorral, 1970

Mercedes-Benz C 111-II mit V8-Motor aus dem Jahr 1970. Fahraufnahme aus Los Angeles, 2022. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D794428) Mercedes-Benz C 111-II with V8 engine from 1970. Driving shot from Los Angeles, 2022. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: D794428)


Használata: dinamikus (február 25., szombat) és statikus (február 24., péntek)
A Mercedes-Benz 1969 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatta be a C 111-est. Az extrém ék alakú és sirályszárnyas ajtók miatt a kutatójármű üvegszállal megerősített műanyag (GRP) karosszériát kapott, és három hajtású volt. Rotoros Wankel motor 206 kW (280 LE) teljesítménnyel. Ez a futurisztikus sportautó akár 270 km/órás sebességet is elérhet. A következő évben a Genfi Autószalonon bemutatták a C 111-II átdolgozott változatát, immár négyrotoros Wankel-motorral és 257 kW (350 LE) teljesítménnyel. Ebben a változatban a C 111 álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra, végsebessége pedig 300 km/óra. A számos megrendelés ellenére a C 111 pusztán kísérleti jármű maradt, és soha nem került gyártásba. A Mercedes-Benz ehelyett egy sor rekordot döntő jármű kifejlesztését folytatta az alapján: a C 111-II D (1976) és a C 111-III (1977-1978), mindkettő öthengeres dízelmotorral, és a C 111-IV (1979) V8-as szikragyújtású motorral és turbófeltöltővel. 1970-ben a C 111-II volt az alapja egy V8-as változatnak is, amely az M 116-os motorral (147 kW/200 LE) volt szerelve a Wankel sportautóhoz képest.

Műszaki adatok – Mercedes-Benz C 111-II V8-as motorral
Gyártási időszak: 1970
Hengerek: V8
Lökettérfogat: 3499 cc
Teljesítmény: 147 kW (200 LE) 5800 ford./percnél