Mercedes-Benz Classic Notes 1/2024

Mercedes-Benz 500 K Spezial-Roadster (W 29) von 1936 im Mercedes-Benz Museum, Raum Mythos 3: Umbrüche – Diesel und Kompressor, 1914 bis 1945. Der 500 K wird auf der Internationalen Automobil- und Motorrad-Ausstellung IAMA in Berlin, 8. bis 18. März 1934, vorgestellt. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D577526) Mercedes-Benz 500 K Special Roadster (W 29) from 1936 in the Mercedes-Benz Museum, Legend Room 3: Times of Change – Diesel and Supercharger, 1914 to 1945. The 500 K is presented at the International Automobile and Motorcycle Exhibition (IAMA) in Berlin, 8 to 18 March 1934. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: D577526)

  • 1954: A 300 SL (W 198) és a 190 SL (W 121) világpremierje
  • 1934: Mercedes-Benz 500 K (W 29) kompresszoros motorral debütál Berlinben
  • 2004: Második SLK generáció (R 171 modellsorozat)
  • 1954: Mercedes-Benz 220 (W 180)
  • 2004: A Mercedes-Benz CLK DTM AMG egy saját osztályú sportautó
  • Fontos szerviz: Mercedes-Benz Classic Eredeti Alkatrészek az első SLK-hoz (R 170 modellsorozat)
  • Születésnapok: Gottlieb Daimler és Bertha Benz

A Mercedes-Benz, a világ legrégebbi autógyártója 1886 óta újra és újra feltalálja az autót. Ennek során a márka folyamatosan új mércéket állít fel, miközben lépést tart a társadalmi változásokkal. A cég története ennek megfelelően gazdag eseményekben és történetekben. Itt egy rövid összefoglaló a történetének néhány fontos évfordulójáról és mérföldkövéről.

1954. február 6. és 14. között – 70 éve

A Mercedes-Benz 300 SL (W 198) és 190 SL (W 121) debütálása New Yorkban

  • A Mercedes-Benz megörvendezteti a közönséget a Nemzetközi Motorsport Kiállításon
  • 300 SL (W 198): A versenysportkocsikból származó szupersportkocsi
  • 190 SL (W 121): fényűzően sportos kompakt roadster

A Mercedes-Benz két új sportautót mutatott be 70 évvel ezelőtt a New York-i Nemzetközi Motorsport Kiállításon. A 300 SL „Gullwing” szupersportkocsi (W 198) és a sportos 190 SL túraautó (W 121) elragadtatta a közönséget. Mindkettő Maximilian E. Hoffman, a Mercedes-Benz kelet-USA-importőrének impulzusára nyúlik vissza. Friedrich Geiger dizájnja megalapozta a sportos Mercedes-Benz sorozatgyártású járművek SL arculatát. A jellegzetes sirályszárnyas ajtókkal ellátott 300 SL az 1952-es, azonos nevű versenysportkocsiból (W 194) származott. 1954-ben mutatták be, és az évszázad ikonikus sportautójává vált. 1955-ben követte a New York-i, gyártás előtti modellként bemutatott kompakt 190 SL roadster. Különösen sikeres modell lett az észak-amerikai piacon: 1960-ra a 190 SL az összes Mercedes-Benz közel 18 százalékát tette ki. az USA-ba szállított személygépkocsik. Ez megerősítette Maximilian E. Hoffman értékelését, aki 1953-ban azt javasolta, hogy a márkának a fényűző sportosság varázsát kellene átvinnie egy kompakt roadsterbe. A 190 SL-t a felső középkategóriás (W 120) „Ponton” limuzinok technológiájával szerelték fel. Az 1957-ben bemutatott 300 SL Roadstert (W 198) szintén Hoffman ihlette.

1934. március 8. és 18. között – 90 éve

Berlinben bemutatott Mercedes-Benz 500 K (W 29) nyolchengeres kompresszoros motorral

  • Premier a Nemzetközi Autó- és Motorkiállításon
  • Erőteljes, abszolút csúcskategóriás túraautó
  • Modern felfüggesztés trapézlengőkaros első tengellyel és lengőtengellyel hátul

A Mercedes-Benz 1934 márciusában Berlinben, a Nemzetközi Automobil- és Motorkerékpár-kiállításon (IAMA) mutatta be az 500 K (W 29) 500 K-t (W 29), mint egy erős és sportos csúcskategóriás túraautót. A nyolchengeres kompresszoros motorral felszerelt jármű 74 darabot szállított. kW (100 LE) és 188 kW (160 LE) bekapcsolt kompresszorral. Az 500 K azoknak az igényes vásárlóknak szólt, akik az 1920-as évek végén a Mercedes-Benz S sorozat nagyszámú, nagy teljesítményű járműveitől izgatottak voltak. Műszaki jellemzői között szerepelt a modern, trapézlengőkaros első és hátsó lengőtengelyes futómű, végsebessége pedig 160 km/h volt. Ez a sebesség megfelel a mindennél fontosabb 100 mph-nak, amelyet akkoriban csak néhány sportos szériajármű volt képes elérni. A Mercedes-Benz 500 K-ből összesen 354 példány készült az 1936-ig tartó időszakban, sok közülük igényesen testreszabott karosszériával. Ma a sportos luxusautó a márka egyik legvágyottabb klasszikusa. A különlegesen lenyűgöző 500 K Special Roadster változat a Mercedes-Benz Múzeumban, a Legend Room 3: Times of Change – Diesel and Supercharger, 1914-1945-ben tekinthető meg.

2004. március 4. és 14. között – 20 évvel ezelőtt

Az R 171-es sorozat SLK premierje a Genfi Autószalonon

  • A kompakt roadster második generációja acél Vario tetővel
  • Az SLK 55 AMG az első Mercedes-Benz SLK V8-as motorral
  • AIRSCARF és innovatív hátsó ablakmechanizmus

Az R 171 sorozat SLK-ját a 2004. március 4. és 14. között megrendezett Genfi Autószalonon mutatták be a nagyközönségnek. A piacra dobott első modellek az SLK 200 és az SLK 350 voltak. A 265 kW (360 LE) teljesítményű SLK Az év végén az 55 AMG követi majd a kategória csúcsmodelljét – az első V8-as motorral szerelt SLK-t. Az R 171 modellsorozat folytatta az R 170 modellsorozat első SLK-jének sikeres koncepcióját, mint egy kompakt és könnyen kezelhető sportautó. Egyik fő jellemzője az acélból készült Vario-tető volt. Néhány másodpercen belül a roadster kupévá változhat. Az R 171 modellsorozat egyik műszaki újítása az innovatív AIRSCARF fejtérfűtő rendszer volt, amelyet a Mercedes-Benz az SLK-ban dobott piacra. Egy új mechanizmus megnövelte a csomagtér befogadóképességét, amikor a tető nyitva volt: a hátsó ablak a keresztirányú tengely körül forgott, amikor becsukták, így a leengedés után görbülete felfelé nézett. Az SLK 350-ben debütáltak az új, négyszelepes technológiával és egydugós gyújtású V6-os motorok is.

1954. március 11. és 21. között – 70 éve

A Mercedes-Benz 220 (W 180) a Genfi Autószalonon mutatkozik be

  • Modern „Ponton” limuzin hathengeres motorokkal
  • Új csúcstermék a márkától
  • Hatékony közös alkatrészek koncepció a „Ponton” négyhengeres limuzinokkal

Az új „Ponton” hathengeres limuzinok a 24. Genfi Autószalonon (1954. március 11-21.) ünnepelték premierjüket. A W 180, W 105 és W 128 modellsorozat luxuskategóriás járművei korszerű technológiájukkal mércét állítanak szegmensükben. A W 120 modellsorozat négyhengeres, 170 milliméterrel rövidebb tengelytávú modelljei már tavaly megjelentek a piacon. Valamennyi jármű kifinomult közös alkatrész-koncepción alapult, ami hatékony módja a személygépkocsik széles választékának. A Mercedes-Benz 220-at pontonos önhordó karosszéria, az úgynevezett „három dobozos kialakítás” jellemezte. Az utastér elöl és hátul is szinte téglatest alakú járműrészekké egyesült. A szárnyak teljesen beépültek a testbe. A W 187-es modellsorozat azonos nevű elődjéhez képest a Mercedes-Benz 220 „Ponton” könnyebb és áramvonalasabb volt. Míg az elöl kettős lengőkaros tengely segédkeret-koncepcióval a W 120-ból származik, a hátsó tengely új dizájnt kapott: a sorozatgyártású Mercedes-Benz személygépkocsiban először került egycsuklós lengőtengely alacsony forgásponttal. a W 196 Forma-1-es versenyautóhoz fejlesztették ki. Ez jelentősen növelte a vezetési biztonságot és kényelmet.

2004. április 30. – 20 évvel ezelőtt

A Mercedes-Benz CLK DTM AMG bemutatója

  • A csúcskategóriás sportautó ünnepelte a márka sikereit a DTM-ben
  • A 209-es modellsorozat nagy teljesítményű járműve 100 darabra korlátozódott
  • Lenyűgöző teljesítményértékek a versenypályán is

A German Touring Car Masters (DTM) 2003-as szezonja rendkívül sikeres volt a Mercedes-Benz számára: Bernd Schneider negyedszer nyerte meg a címet. A márka ezt a 209-es modellsorozat CLK DTM AMG Coupéjával ünnepelte, amelyet 2004. április 30-án mutattak be. 100 darabra korlátozva, a csúcskategóriás sportautó új fejlesztésű felfüggesztéssel és a szélcsatornában optimalizált aerodinamikával. 428 kW (582 LE) teljesítménnyel. 236 060 euróba került. AMG 5,5 literes V8-as motorja akkoriban a Mercedes-Benz SLR McLaren szupersportkocsi motorja után a második legerősebb erőforrás volt a márka személygépkocsi-kínálatában. A 800 newtonméteres maximális nyomaték 3500-as fordulatszámon volt elérhető. A nagy teljesítményű kupé 3,9 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra, végsebessége pedig 320 km/h volt (elektronikusan korlátozva). A CLK DTM AMG csúcstechnológiás tervezést kínált a motorsport világából, és nagyon hasonlít a CLK versenyautókéhoz. Az automata sebességváltó, az automata klímaberendezés, a fedélzeti számítógép, az ESP® elektronikus menetstabilizáló program és az ovális, bakbőrrel kárpitozott kormánykerék volt. A Nürburgring híres északi hurkán (Nordschleife) a CLK DTM AMG mindössze két tizedmásodperccel volt lassabb, mint a Mercedes-Benz SLR McLaren, sőt a Hockenheimring rövidzárlatán is felülmúlta azt.

Eredeti Mercedes-Benz Classic alkatrészek

Több ezer csere- és kopóalkatrész az R 170-es sorozat Mercedes-Benz SLK modelljeihez

  • Fókuszáljon a funkcionális és vezetési szempontból fontos alkatrészekre
  • Pótalkatrészek a jellegzetes Vario tetőhöz
  • Eredetiség és értékmegtartás

1994-ben, 30 évvel ezelőtt a Mercedes-Benz két koncepcióautót mutatott be. Kikövezték az utat az első SLK (R 170) előtt. 1994. április 22. és május 1. között egy purista roadstert mutattak be a Torinói Autószalonon. 1994. október 6. és 16. között a sportautó a Párizsi Autószalonon jelent meg jellegzetes Vario tetővel. Az R 170-es sorozat SLK-ját 1996 és 2004 között gyártották, összesen 311 222 darabot gyártottak belőle. A Mercedes-Benz Classic Genuine Parts már több ezer csere- és kopóalkatrészt kínál az első SLK-hoz. Különös figyelmet fordítanak a funkcionális és vezetési szempontból releváns alkatrészekre. Ide tartoznak a jellegzetes Vario-tető alkatrészei, mint például a hidraulikus henger (rendelési szám: A 170 800 00 72, 274,61 euró), a hidraulika szivattyú (rendelési szám: A 170 800 08 48, 601,41 euró) és az elülső rész (rendelési szám: A 170 790 04 40, 1 037,40 euró) és a hátsó rész (A 170 790 05 40 rendelési szám, 1 365,00 euró). A teljes kínálat a karosszériaelemektől, például a bal első szárnytól (rendelési szám: A 170 880 01 18, 297,16 euró) az olyan részletekig terjed, mint a „KOMPRESSOR” jelvény az első oldalon (rendelési szám: A 170 817 03 15, 38,62 euró) . Minden feltüntetett ár nettó ár, és az ÁFA-t tartalmazza. A Mercedes-Benz Classic eredeti alkatrészek a karbantartáshoz és javításhoz megőrzik a klasszikus autót eredeti állapotában és segítenek megőrizni értékét. További információk és alkatrészkeresés a https://teilesuche.mercedes-benz-classic.com címen

Születésnapok

  • 190 éve – Gottlieb Daimler 1834. március 17-én született egy pékcsaládban a Stuttgart melletti Schorndorfban. A fegyverkovács képzés után a műszakilag tehetséges diák ösztöndíjjal a Stuttgarti Műszaki Egyetemre járt. Miután különböző vezetői pozíciókat töltött be a gépiparban, 1882-ben saját vállalkozást alapított, és Wilhelm Maybach-al együtt dolgozott Cannstattban a nagy sebességű belsőégésű motor fejlesztésén. 1886-ban ez hajtotta a motoros kocsit, a világ első négykerekű autóját. Daimler 1900-ban halt meg.
  • 175 éve – Bertha Benz 1849. május 3-án született Bertha Ringer néven. Carl Benz bátor és előrelátó felesége kulcsszerepet játszott az autó találmányának sikerében. A fiatal nő már eljegyzésük során is fontos támasza volt a mérnöknek. Egyenrangú partnerként később gyakorlati szempontból is elősegítette fejlődését: 1888-ban Bertha Benz és fiai, Eugen és Richard elindultak a történelem első hosszú távú autós útján. A mobilitás úttörője 1944-ben halt meg Ladenburgban.