Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Mezőnyt leelőző Scania buszok

Posted on 2017.07.17. By AztaCARom

A Lux Express észt busztársaság folyamatosan kihívások elé állítja a piacot. A személyautókkal és repülőkkel is versenyre kelő Lux Express a balti országokba és azokon túl, Lengyelországba és Oroszországba irányuló utazások legjobb szolgáltatójaként pozícionálja magát. A cég 2016-ban több mint 100 felsőkategóriás Scania Irizar buszával 2,1 millió utast szállított kényelmes, sűrű és pontos járatain.
Amikor a balti országok az 1990-es évek elején visszanyerték függetlenségüket, Hugo Osula, a Lux Express alapítója egy, a balti országokat Európa legnagyobb városaival összekötő buszszolgáltatást álmodott meg.

Az egyre olcsóbb légi közlekedés azonban egyre inkább keresztülhúzta számításait, így a Lux Expressznek újra kellett gondolnia üzleti modelljét. „Naponta két emeletes buszunk járt Riga és London között, de nyilvánvalóvá vált, hogy ez így már nem fog sokáig menni” – mondja Osula. „Megkezdtük a felkészülést a piaci változásokra, így meg kellett határoznunk,hogy kik lesznek buszaink utasai, hogy milyen buszokra lesz szükségünk, és hogy hogyan kell megszerveznünk a logisztikát. A legfontosabb kérdés pedig ez volt: ki viszi át a céget a következő évtizedbe?”

„A legjobb, ami kapható”

Az újratervezés részeként a Lux Express a Scania legmagasabb minőségű modelljébe, az Irizar PB-be fektetett be. „Az volt a célunk, hogy csúcsminőséget, technológiai és érzelmi szempontból is a lehető legjobbat nyújtsuk” – mondja Hannes Saarpuu, a Lux Express vezérigazgatója.
Közben a Lux Express a fedélzeti információs-szórakoztató rendszereket is vizsgálni kezdte. „Világunkra igen jellemző az utánzás – mi is azzal kezdtük, hogy áttekintettük, mit nyújtanak a többiek. Például azt is, hogy a hosszabb repülőutakon milyen szolgáltatást biztosítanak a légitársaságok. A műszaki lehetőségeink akkor még elég korlátozottak voltak, így kezdetben utasaink még nem azt kapták, amit ma élvezhetnek: például filmek széles választékát.”

Business osztályú szolgáltatás

Néhány évvel ezelőtt a Lux Express már a PB buszokat is elavultnak kezdte érezni, így, amikor 2016-ban megjelent a Scania Irizar i8, a Lux Express vásárolt ilyen buszokat elsőként. Az új buszokon aztán a szolgáltató külön, tízüléses business osztályt vezetett be, soronként 2+1, teljesen hátra dönthető bőrüléssel.
Az évek során a Lux Express áramvonalasította működését. Buszaik évente 250.000–425.000 kilométert futnak, és öt év, összesen 1,5–1,8 millió megtett kilométer után cserélik őket.
Tíz évvel ezelőtt az átlagos havi futásteljesítmény kb. 10.000 km volt. Mára a szolgáltató rendszeresen 20.000 km feletti eredményt ér el. „Nyilvánvaló, hogy a hatékonyság növelése csökkenti a költségeinket, és bár más tényezők is fontosak, a költségszint mindenképpen az egyik legfontosabb tétel” – mondja Saarpuu.

Innovatív szolgáltató

A Lux Express a Scaniát a piac leginnovatívabb szolgáltatójaként dicséri. „Természetesen az összes piaci szereplővel felvettük a kapcsolatot, de a Scaniánál tapasztaltuk a legnagyobb lelkesedést az iránt, hogy valóban megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb megoldást” – mondja Osula, a cég elnöke.
A karbantartási és javítási munkákat a Scania saját telepein, azokban az országokban végzi el, ahol a személyszállító szolgáltatásait nyújtja, azaz Észtországban, Lettországban és Litvániában. „A karbantartási és javítási rendszereket szinergikusan fejlesztettük, a Scaniával szoros együttműködésben a járművek teljes hasznos élettartamát lefedő menedzsment-rendszert alakítottunk ki” – magyarázza Saarpuu. „Úgy vélem, az az igazán modern megközelítés, és mára régiónk többi társasága is egyre inkább hasonló megoldások felé mozdul.”

A Scania Flotta Menedzsment előnyei

A Lux Express figyelemreméltó, közel 100%-os járatbiztonsága és 95%-os pontossága a Scania Flotta Menedzsmentjére épül. A buszüzemeltető folyamatosan nyomon követi a járművek helyét, a sofőrök és a buszok teljesítményét és a menetrend betartását is. „Hat–hét éve a flotta-nyomonkövetés üzemeltetésünk kulcsfontosságú részévé vált. Követjük, hogy pontosak-e a buszok, és meg tudjuk határozni a problémás területeket és útszakaszokat.”

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autóbusz, busz, közlemény, Scania

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Korlátozásokra kell készülni az Erzsébet tér környékén
Next Post: Két kamion ütközött az M5-ösön Budapest felé

Kapcsolódó cikkek

  • Hallgass ránk! Hírek
  • A tél sem jelenthet akadályt Ctrl+C - Ctrl+V
  • Velenczei Ádámék jó érzésekkel várják az idei első versenyüket Ctrl+C - Ctrl+V
  • Lexus-blokk hajtja a letérdelt “Vaspatkányt” Ctrl+C - Ctrl+V
  • Hétvégén változik a villamosok közlekedése a Népszínház utcában Hírek
  • Hallgasd csak, ki van a márka mögött! Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT