Michelin® X Coach™ Z
A legújabb, egész évben használható, univerzális autóbuszabroncs – alacsonyabb üzemeltetési költség és nagyobb biztonság
AMichelin Hannoverben, a 2018-as Nemzetközi Haszonjármű Kiállításonmutatta be legújabb buszabroncsát, a Michelin X Coach Z-t. Az újabroncs kifejezetten a hosszú távú és regionálisszemélyszállítási szektor számára készült, sokoldalúanfelhasználható: időjárástól függetlenül minden úttípusraajánlott.
A busszal közlekedőknek a biztonság és a kényelem az elsődleges szempont, a személyszállító vállalkozóknak és flottaüzemeltetőknek pedig a maximális üzemidő és járműkihasználtság, illetve a kedvező üzemeltetési költség a legfontosabb – így tudnak a gyorsan fejlődő alternatív utazási formákhoz képest is előnyös ajánlatokat kínálni utasaiknak.
A fenti igényekre idén szeptembertől a 295/80 R22.5 méretű MICHELIN X Coach Z abroncs lehet a válasz.
Sokoldalú, egész évben használható, mind az első, mind pedig a hátsó tengelyeken. Erőteljes felépítménye nagyobb stabilitást és terhelhetőséget biztosít.Költséghatékony, jobb élettartam és alacsony gördülési ellenállás jellemzi. Kényelmes,kitűnő az úttartása és halk (a gördülési zajt egy hanghullám jelzi)
Az új MICHELIN X Coach Z abroncs felépítményét és mintázatát kifejezetten autóbuszokra tervezték, futója utánvágható és újrafutózható, így hosszú hasznos termékélettartammal hálálja meg a vevők bizalmát. További tudnivalókért keresse fel weboldalunkat: https://transport.michelin.hu.
Tények és számok:
16% – ennyivel hosszabb az új MICHELIN X Coach Z abroncs futásteljesítménye az előző generációs MICHELIN X Coach HL Z abronccsal összehasonlítva**, vagyis ennyivel több kilométert tesz meg élete során az új termék. Ez nagyban hozzájárul a buszflotta üzemeltetési költségeinek csökkentéséhez.
400 méter: ilyen hosszúságú az az acéldrót, amely a szerkezeti váz köré tekerve biztosítja az abroncs robusztusságát – ez a Michelin által szabadalmaztatott INFINICOIL technológia. A megerősített felépítményű új abroncs ellenállóbb, azaz biztonságosabb, üzemeltetése megbízható, azaz kevesebb az abroncs miatti üzemidő kiesés, mindemellett maximálisan teljesíti az utasok elvárásait.
7,5 – tonna: ekkora az első tengelyre szimplán szerelt gumiabroncs terhelhetősége. Mindezt a kivételesen robusztus, megerősített abroncsszerkezet teszi lehetővé.
90% – ez a Michelin márkájú abroncsok újrafutózhatósági aránya*, mellyel messze a többi márka előtt jár. Az újrafutózással meghosszabbodik a hasznos termékélettartam, vagyis alacsonyabb lesz a termék tulajdonlási-fenntartási költsége (TCO), és szintén kisebb a környezeti lábnyoma. Az újrafutózás támogatásával a Michelin újabb bizonyítékát adja, hogy mennyire elhivatottan támogatja a fenntartható, felelős mobilitás ügyét.
DÍJNYERTES INNOVÁCIÓ: Az új abroncsban is megtalálható a REGENION, vagyis önmegújító technológia, amellyel a Michelin két kiváló fejlesztőmérnöke 2018-ban feltalálói díjat nyert. A technológia lehetővé teszi, hogy a gumiabroncs futófelülete a termék egész élettartama alatt meggyőző tapadást nyújtson: az önregeneráló gumiblokkoknak köszönhetően a fékhatás is egészen addig kitűnő marad, míg az abroncs profilja teljesen (a törvényileg meghatározott minimum mélységűre) el nem kopik.
csúcstechnológia a gyártásban:Az új MICHELIN X Coach Z abroncs gyártásánál használt vulkanizáló forma 3D-fémnyomtatással készült. Ezzel a technológiával vált lehetővé a speciális, önregenráló futókiképzés.
biztonság minden időjárásban: A 3PMSF jelölés azt igazolja, hogy az abroncsot télies időben való használatra is tesztelték, a vonatkozó ISO normáknak megfelelően. Az új MICHELIN X Coach Z abroncs rendelkezik ezzel a jelöléssel, így az időjárástól függetlenül, sokoldalúan, egész évben használható.
*adat forrása: TRS, UK based casing company data
**Belső teszt (2017); 295/80 R22.5 méretű MICHELIN X® COACH™ HL Z abronccsal szerelt járművel való összehasonlítás
Piaci helyzet:
Európában az autóbuszabroncs felvevőpiaca mintegy 400 000 járműből áll. Az értékesítési volumen kétharmadát az új abroncsok adják, a maradékot pedig újrafutózott buszabroncsok. A szegmensre jellemző személyszállítási tevékenységek: szervezett utak, menetrend szerinti nemzetközi vagy helyi/helyközi buszjáratok, illetve a munkavállalók ingajáratai, iskolabuszok. Az egyéb utazási formák robbanásszerű fejlődése miatt mozgalmas szektor legfontosabb piaci szereplői az utazási irodák, a személyszállító vállalkozások és a különböző költségvetési szervek. Az autóbuszokat egyre nagyobb teljesítményű motorral gyártják, az utasok pedig magas elvárásokat támasztanak a járművek kényelmi szolgáltatásaival és biztonsági teljesítményével kapcsolatban.