Minden a tavaszi abroncscseréről és a DOT számokról

Minden arra utal, hogy a télnek lassan vége, le lehet cserélni a téli mintázatú abroncsokat a nyárira. Aki kora reggel indul otthonról autóval – a hajnali hőmérsékletek a héten még egyszámjegyűek lesznek –, az várjon még egy-két hetet a cserével. Mai sajtóközleményünkben ehhez kapcsolódóan két témával is foglalkozunk: amellett, hogy összegyűjtöttünk néhány hasznos tudnivalót a tavaszi abroncscsere kapcsán, igyekszünk eloszlatni néhány félreértést a DOT-számokkal kapcsolatban is.

Mire figyeljünk a tavaszi abroncscsere előtt?

A HTA szakembereinek javaslatai a gumiabroncsok kiválasztásával, illetve cseréjével kapcsolatban:

Kezdjük a leggyakoribb, hozzánk érkező kérdéssel!

Fent lehet-e hagyni a téli abroncsokat nyárra?

Ha muszáj… A melegben ezek óhatatlanul is jobban kopnak, amit megspórolunk a nyári szett árán, azt jó eséllyel elveszítjük a gyorsan elkopó téli abroncs idő előtti cseréjén. Az abroncscsere az egyik, ha nem a legfontosabb része az autónk nyári felkészítésének. A téli abroncs egyszerűen nem alkalmas a nyári közlekedésre. A téli időjárási körülményekre tervezett mintázat rontja a komfortérzetet a nyári hónapokban, például zavaró mértékűre nőhet a zajszint. Sőt, ez a futófelületkialakítás rosszabb irányíthatóságot és fékezhetőséget eredményez a nyári időjárási körülmények között.

Nyáron téli abronccsal autózni több, mint kompromisszum: rossz döntés.

Ha mindenképpen egy szettel akarunk autózni évben, akkor vásároljunk négyévszakos abroncsokat. A mai négyévszakos abroncs-mintázatok …a cikk teljes terjedelmében a HTA honlapján olvasható.

MTI-OS
Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!