Minden eddiginél erősebb Európában a Toyota
Ez év első felében soha nem látott magasságokba emelkedett a Toyota európai piaci részesedése. Miután a tavalyi év első félévében az újautó-eladások 6,6 százalékáért felelt a japán gyártó, idén egy teljes százalékponttal jobb eredményt ért el, és ezzel megdöntötte korábbi rekordját.
Az év első hat hónapjában jelentős mértékben, 19 százalékkal esett vissza az európai1 újautó-piac forgalma. A Toyota Motor Europe ehhez képest sikeresen lett úrrá a kedvezőtlen körülmények többségén, és 6 százalékra mérsékelte eladásainak (563 067 db jármű) éves szintű csökkenését. Ennek köszönhetően a márka jelentősen növelni tudta piaci részesedését: a tavalyi értéknél egy teljes százalékponttal magasabb, 7,6 százalékos piacrészt ért el, ami a Toyota Motor Europe fennállásának valaha volt legjobb első féléves eredménye.
Az eladásokat az előző évek trendjéhez hasonlóan a cégcsoport villamosított (hibrid, plug-in hibrid, tisztán elektromos és hidrogén üzemanyagcellás) típusai uralták 383 056 darabbal. Ezek aránya Nyugat-Európában 6 százalékpontos erősödés után elérte a 76 százalékot, azaz a vállalat forgalmának több mint háromnegyedét teszik ki. A térség egészére vetítve még markánsabb, 9 százalékpontos a villamosított modellek térnyerése: ezek az összeladások 68 százalékáért felelnek a régióban.
A Toyota márka 539 260 autót adott el Európában január és június között, 4 százalékkal kevesebbet, mint egy éve ugyanebben az időszakban. A legkeresettebb típusok a Corolla család tagjai, a Yaris és a Yaris Cross, a C-HR és a RAV4: ezek együttesen a forgalom háromnegyedét tették ki. A márka 363 962 villamosított autót adott el, 11 százalékkal többet, mint 2021 első hat hónapjában.
A részben vagy teljesen elektromos járművek aránya meghaladta az összeladások kétharmadát (69%.) Ennél is magasabb: 80 százalékos a Lexus modellmixén belül a villamosított típusok aránya. A cégcsoport prémium márkája 23 807 darabos eladást ért el az első félévben, elsősorban a szabadidőjárművek (RX, NX és UX) iránti, fokozott kereslet jóvoltából: ezeknek a típusoknak köszönhette forgalma 88 százalékát a Lexus.
A Toyota márka legkeresettebb típusai, és azon belül a villamosított változatok iránti kereslet
Típus | Összesen (db) | HEV (db) | PHEV (db) | BEV (db) | Villamosított arány (%) |
Yaris | 85 438 | 66 722 | 78,1% | ||
Yaris Cross | 77 749 | 72 874 | 93,7% | ||
C-HR | 69 590 | 69 383 | 99,7% | ||
RAV4 | 69 548 | 42 640 | 12 939 | 79,9% | |
Corolla ötajtós + Touring Sports | 63 280 | 60 619 | 95,8% | ||
Corolla Sedan | 41 243 | 25 136 | 60,9% | ||
Hilux | 28 040 | 0,0% | |||
Proace | 19 594 | 2 093 | 10,7% | ||
Proace City | 19 384 | 1 396 | 7,2% | ||
Land Cruiser | 15 268 | 0,0% | |||
Camry | 10 520 | 4 214 | 40,1% |
A Lexus márka legkeresettebb típusai, és azon belül a villamosított változatok iránti kereslet
Típus | Összesen (db) | HEV (db) | PHEV (db) | BEV (db) | Villamosított arány (%) |
ES | 2 472 | 2 005 | 81,1% | ||
NX | 7 469 | 3 465 | 3 321 | 90,9% | |
UX | 7 584 | 6 203 | 1 055 | 95,7% | |
RX | 5 016 | 2 918 | 58,2% |
_____________________________
1A Toyota Motor Europe működési területén, azaz Nyugat-, Közép- és Kelet-Európában, beleértve Ukrajnát, Törökországot és Oroszországot, továbbá Izraelben, Örményországban, Azerbajdzsánban, Grúziában és Kazahsztánban.
Fotók: Toyota