Minden eddiginél nagyobb részt vállal a GYSEV Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland vasúti közlekedésében

Az ideihez mérten negyedével növekszik a vasúti személyszállítás teljesítménye Bécsben, Alsó-Ausztriában és Burgenlandban a következő tíz évben. 

A járatsűrítéssel egyidejűleg még több összeköttetés és modernebb szerelvények várják majd a Bécsbe ingázókat. A bécsi gyorsvasút pedig már éjszaka sem áll le.

Már most is több mint egymilliárd utast szolgál ki a Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland alkotta közlekedési szövetség, a Verkehrsverbund Ost-Region (VOR), amely – az osztrák szövetségi állammal karöltve – tovább fejleszti a vasúti személyszállítást a térségben.

Bécs és Alsó-Ausztria megbízásából a VOR december elején kötötte meg a Wiener Lokalbahnennel – az osztrák főváros déli régióját kiszolgáló Badner Bahn üzemeltetőjével – az új, 15 évre szóló szerződést. A 700 millió eurós megbízás értelmében 2020–35 között korszerűsítik a járműparkot, megnövelik az üzemidőt és sűrítik a járatokat Bécs és Baden bei Wien között. Az utasok már az első évben érzékelhetik a változásokat, ugyanis 2020. december 13-tól 350 ezer vonatkilométerrel növelték meg a kapacitásokat.

A Raaberbahn (GYSEV) és az osztrák közlekedési minisztérium (BMVIT) jövőre írhatja alá azt a közlekedésszolgáltatási szerződést, amely szerint 2021–29 között új összeköttetések, járatsűrítés és a mostaninál magasabb színvonalú szolgáltatások várják a burgenlandi ingázókat. Mivel 2021-től teljes egészében a GYSEV szolgálja majd ki a Bécs Hauptbahnhof–Ebreichsdor –Ebenfurth–Sopron–Deutschkreuz vonalat, a magyar utasok is érzékelhetik a változásokat.

Új időszámítást hozhat a Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland alkotta térség vasúti személyszállításában az Osztrák Vasút (ÖBB) új, 10 éves közlekedésszolgáltatási szerződése, amelyet már Európa-szerte kiírtak. Az első évben hárommillió vonatkilométerrel bővítik a kapacitásokat a térségben, 2029-ig pedig összesen 9 millióval.

A minapi, december 15-i menetrendváltás pedig máris fontos változást hozott a bécsi gyorsvasút, az S-Bahn utasainak. Ezentúl a péntekről szombatra, valamint a szombatról vasárnapra, illetve az ünnepnapokra virradó éjszaka végig 30 percenként, ütemesen közlekednek az S-Bahn szerelvényei, hogy mindenki kényelmesen hazaérjen az éjszakai műszakból, a buliból, illetve a hajnalban kezdők is beérjenek a munkahelyükre. A menetrend-változásig hajnali 1–4 óra között ugyanis üzemszünet volt.

Az ÖBB egyébként Ausztria legnagyobb környezetbarát vállalata, ugyanis a vonatközlekedésben felhasznált áram teljes egészében megújuló energiaforrásból származik. Évente 474 millió utast szállít, tavaly pedig – 96%-os pontossággal – Európa legmegbízhatóbb vasúttársaságai közé tartozott. A vállalat évente kétmilliárd eurót fektet a vasúti infrastruktúrába.