Minden idők leginnovatívabb és legerősebb SL-je
A gyógyulás négy szakaszban választható
Mivel a nagy teljesítményű akkumulátor a közvetlen hűtésnek köszönhetően mindig az optimális, 45 fok körüli hőmérsékleti ablakban van, a regeneráció is optimalizálható. Általában az akkumulátor nagyon felmelegszik, ha magas a rekuperációs teljesítmény, ezért az energia-visszanyerést korlátozni kell. A felépülés akkor kezdődik, amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, azaz szabadonfutás üzemmódban a fékpedál megérintése nélkül. Ez feltölti az akkumulátort, és fékezőnyomatékot hoz létre. A kerékfékek védettek, vagy a regenerálódási szinttől és a forgalmi helyzettől függően egyáltalán nem kell őket aktiválni.
A vezető a jobb oldali AMG kormánygombbal négy különböző regenerációs fokozatot választhat. Ez minden vezetési programra vonatkozik, kivéve a „Simaság” funkciót. A legmagasabb szinten lehetséges az úgynevezett „egypedálos” vezetés. Több mint 100 kW teljesítmény visszavezethető az akkumulátorba. A gyógyulás másik előnye: a jármű nem lesz gyorsabb, ha meredeken lefelé halad. A rendszer úgy működik, mint egy motorfék.
A vizuális módosítások az E PERFORMANCE meghajtót jelzik
Az SL sorozat új csúcsmodelljének kizárólagos azonosítója a hátsó rész. Az újdonság itt az integrált beépülő betöltő fedél és a pirossal kiemelt modellnév. Kívül hornyolt, trapéz alakú iker kipufogócső-betétek is találhatók. Az oldalsó „E PERFORMANCE” sárvédő jelvény az exkluzív hajtást jelzi. A hibrid alapfelszereltségként 20 colos, többküllős AMG könnyűfém keréktárcsákon gurul. Aerodinamikailag optimalizált, matt feketére festett, magas fényű felülettel. A méretek az első tengelyen 265/40 R 20 a 9,5 J x 20-on, a hátsó tengelyen pedig 295/35 R 20 a 11 J x 20-on.
Az egész sorozathoz hasonlóan a hibrid változathoz is számos festék és egyedi felszerelési részlet áll rendelkezésre. A MANUFAKTUR program a külső és belső testreszabás széles választékával is elérhető. A MANUFAKTUR narancssárga láng új és exkluzív. A külső dizájnt többek között számos megjelenési csomaggal lehet tovább hangsúlyozni. Különféle színváltozatokban 20 és 21 colos könnyűfém és kovácsolt keréktárcsák is kaphatók.
Vezetőközpontú belső tér széles választékkal
A belső tér a sportos célcsoportot, valamint a maximális kényelmet értékelő vásárlókat szolgálja. A pilótafülke kialakítása egészen a középkonzol portré formátumú kijelzőjéig a vezetőre összpontosít, és harmonikus összbenyomást kelt. A praktikus méretkoncepció 2+2 üléssel tágas teret kínál a belső térben.
Az utastér számos fénypontja közül az egyik az elektromosan állítható AMG sportülések. Egyesítik a jó oldalirányú támasztást a nagy távolságú kényelemmel. Az opcionális AMG nagy teljesítményű ülések integrált fejtámlákkal és az üléstámlák szellőzőnyílásaival még sportosabbak. Három masszázsprogram biztosítja a kiváló hosszú távú kényelmet. Ez még tovább növelhető: Az ENERGIZING Package Plus kombinálja az ülésfunkciókat és a világítási hangulatot, hogy pihentető kényelmi programokat hozzon létre.
Az üléshuzatok széles választéka a kényelmestől a teljesítményorientált funkciókig terjedő skálát tükrözi. Egy- és kéttónusú Nappa bőr, valamint a különösen elegáns MANUFAKTUR Nappa bőr kárpitozás gyémánt foltvarrással. A sportos oldalt a Nappa bőr és a MICROCUT mikroszál kombinációja és a kontrasztos sárga vagy piros felső varrás erősíti.
MBUX multimédiás rendszer hibrid-specifikus kijelzőkkel
Az MBUX multimédiás rendszer (Mercedes-Benz User Experience) intuitívan használható, és képes tanulni. Az SL 63 S E PERFORMANCE számos AMG- és hibrid-specifikus kijelzőt és funkciót tartalmaz. Az olyan exkluzív menüelemek, mint az „AMG Performance”, kiemelik a sportos karaktert. A hibrid technológia vizuálisan is megtapasztalható: a kiváló minőségű grafika megjeleníti a hajtásrendszer teljesítményét. Az elektromos gép fordulatszáma, teljesítménye, nyomatéka és hőmérséklete is lehívható.
Aktív aerodinamika újrahangolt
Az aktív aerodinamika is finomhangolásra került. Az elektromos hajtástechnikához igazodik. Az aktív aerodinamikai elem, amely a motor előtt az alvázban van elrejtve, hozzájárul a kiegyensúlyozott vezetési viselkedéshez. Az SL csúcsmodell alapfelszereltsége. Ez a szénprofil egy exkluzív AMG fejlesztés és szabadalmak által védett. Az AMG vezetési programok helyzetére reagál, és 80 km/órás sebesség mellett automatikusan lefelé nyúlik körülbelül 40 millimétert. Ez létrehozza az úgynevezett Venturi-effektust, amely ráadásul felszívja az autót az úttestre, és csökkenti az első tengely emelését.
Egy másik aktív elem a csomagtérajtóba zökkenőmentesen integrált, kihúzható hátsó légterelő. A vezetési körülményektől függően változtatja a helyzetét. Az AMG aerodinamikai csapata a nagyobb teljesítményhez igazította az SL 63 S E PERFORMANCE vezérlőszoftverét, és számos paramétert módosított. A számításba beletartozik a menetsebesség, a hossz- és oldalgyorsulás, valamint a kormánysebesség. 80 km/órás sebességtől kezdve a légterelő öt új szöghelyzetet vesz fel, hogy optimalizálja a menetstabilitást vagy csökkentse a légellenállást.
AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés félaktív gördülési stabilizálással
Szintén alapfelszereltség az AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés félaktív gördülésstabilizátorral. A visszapattanásban és kompresszióban állítható elmozdulás csillapítók félaktív, egymással összekapcsolt hidraulikus elemekkel is rendelkeznek. Felváltják a hagyományos torziós rúdstabilizátort. Ez a technológia lehetővé teszi a karosszéria gurulási mozgásának csökkentését és a vezetési programok széles skáláját. A csillapítókamrák hidraulikus csatlakoztatása mind a négy keréken a megfelelő vezetékeken és az adaptív lengéscsillapítókon belüli vezérlőszelepeken keresztül történik.
A négy rugós támaszték összekapcsolása, valamint a szivattyú és a kapcsolószelepek nyomásszabályozása igen széles görgős rugósebességet tesz lehetővé, ugyanakkor csökkenti a gördülési mozgásokat. Képletesen fogalmazva: minden torziós rúd a nullától a merevig automatikusan ábrázolható. Ez növeli a mindennapi élet kényelmét, mert az egyik oldal egyenetlenségeit is egyénileg kompenzálják. Dinamikus kanyarodáskor a hidraulika aktívan csökkenti a dőlésveszteséget is. Az ebből adódó magas dőlésmerevségnek köszönhetően a roadster nagyon pontosan kormányoz.
Egyenesen haladva a rendszer a vezetési programtól és a vezetési helyzettől függően teljesen kinyílik. A rendszer kompenzálja az egyoldalú akadályokat, amelyek egyébként gördülő mozgásokhoz vezetnének. A vezetők és az utasok lényegesen kényelmesebb vezetési élményben részesülnek. A csökkentett gördülési mozgások kanyarodáskor egyaránt hozzájárulnak a kényelemhez és a menetdinamikához. Az egyes vezetési programokban a vezetési viselkedés jellemzői is tovább különböztethetők kényelem és sport között.
Az aktív hátsó tengely kormányzás egyesíti az agilitást és a stabilitást
Az SL 63 S E PERFORMANCE alapfelszereltségként aktív hátsó tengely kormányzással is fel van szerelve. Sebességtől függően a hátsó kerekek vagy ellentétes irányba (100 km/h-ig), vagy ugyanabba (100 km/h-nál gyorsabban) kormányoznak, mint az első kerekek. A rendszer ezért agilis és stabil vezetési viselkedést is lehetővé tesz. Ezek olyan jellemzők, amelyek a hátsó tengely kormányzása nélkül ellentétesek egymással. További előnyök közé tartozik a könnyebb járművezérlés a határnál és a kisebb kormányzási erőkifejtés, mivel az első kerék kormányzási aránya közvetlenebb.
Könnyen irányítható és stabil: AMG kerámia nagy teljesítményű kompozit fékrendszer
Az extrém teljesítményértékeknek és az ehhez kapcsolódó teljesítménynek megfelelően az AMG kerámia nagyteljesítményű kompozit fékrendszer alapfelszereltség, elöl bronz színű 6 dugattyús fix féknyergekkel, hátul pedig 1 dugattyús úszónyergekkel. A tisztán belső égésű motorral szerelt AMG modellekhez képest nagyobb méretű: a szénkerámia féktárcsák mérete az első tengelyen 420 x 40 milliméter, a hátsó tengelyen pedig 380 x 32 milliméter. A fékrendszer lenyűgözi a nagyon rövid féktávokat, valamint a maximális stabilitást és az erős igénybevétel során elhalványuló stabilitást. Hosszú élettartamával is pontokat szerez. A könnyű anyag további súlyt takarít meg és csökkenti a rugózatlan tömegeket.