Minden szegmensben nőtt az abroncsértékesítés az első negyedévben
Az európai gumiabroncs-eladások minden szegmensben nőttek idén az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest – közölte a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) az MTI-vel szerdán, az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association – ETRMA) statisztikái alapján.
Kiemelik: a tavalyi első negyedévhez képest valamennyi szegmensben pozitív elmozdulást mértek, ami a szövetség szerint reményt keltő fejlemény. Az idén január-márciusban a tehergépkocsi-szegmensben 18 százalékkal több, 3,336 millió abroncsot értékesítettek, a motorkerékpárok és robogók piaca 17 százalékkal 2,497 millióra bővült. A személyautókra való abroncsokból 12 százalékkal többet, 53,722 milliót adtak el. Ez utóbbin belül a személygépkocsikhoz gyártott négyévszakos gumiabroncsok értékesítése 39 százalékkal nőtt, a téli abroncsoké 17 százalékkal, míg a nyári gumiabroncsok piaca 6 százalékkal bővült.
A Magyar Gumiabroncs Szövetség 2011-ben alakult meg hét, magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat részvételével. Az itt tevékenykedő 7 vállalat – az Apollo-Vredestein, a Bridgestone, a Continental, a Goodyear, a Hankook, a Michelin és a Pirelli – mindegyikének van magyarországi önálló nagykereskedelmi egysége, közülük 4 cég hazai gyártókapacitással is rendelkezik, és folyamatosan fejleszt.
A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az ágazatban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer embernek ad megélhetést. A szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág a GDP 1,5 százalékát állítja elő. Az ágazat belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly meghaladta az 529 milliárd forintot.