Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Mirai felszereltségek

Posted on 2021.06.06.2021.06.03. By AztaCARom

Mint arról korábban már beszámoltunk, lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a Mirai hazai bemutatása.

Felszereltség és specifikációk
Az európai piacokra háromféle felszereltséggel érkezik az új Mirai: Mid, High és High+ kivitelben (a részletek és az elnevezések az egyes piacokon eltérhetnek). Valamennyi tökéletesen tükrözi a Mirai technikai töltetének színvonalát, és tökéletes, stílusos utastéri kényelmet is kínál, teljes konnektivitás mellett. A Mid szint könnyűfém keréktárcsái 19 colosak és ezüstszínűek, multimédia rendszerének középkonzoli képernyője 12,3 colos, fényszórói bi-LED szerkezetűek, automatikus távfénykapcsolással, kétzónás légkondicionálója távirányítható, első ülései fűtöttek, vezetőülése elektromosan állítható, jár hozzá a kulcs nélküli nyitó-indító rendszer, a vezető előtti műszeregység TFT információs kijelzője pedig 8 colos. A High felszereltségű Mirai fényes ezüstszínű, 19 colos keréktárcsákon gördül, üléseit szintetikus bőr borítja, van vezeték nélküli telefontöltője, panoráma kamerarendszere, holttérfigyelője (hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel), hátsó oldalablakai sötétítettek, és az alaplistán szerepel még az intelligens parkolóradar, a kormányfűtés és a nyolcféle színben állítható utastéri hangulatvilágítás is. A High+ többlete a 20 colos keréktárcsakészlet, a panoráma napfénytető (fix beépítésű, nem nyitható), a head-up kijelző, a digitális visszapillantó tükör, a félanilin bőrkárpit, a háromzónás légkondicionáló, a fűthető és szellőztethető első-, illetve hátsó szélső ülések, a hátsó utasok kontrollpanelje, és az automata parkolórendszer is.

Automata parkolórendszer
Az automata parkolórendszer a High+ felszereltségi szint alaptartozéka, és önálló párhuzamos, valamint merőleges parkolásokra is képes. Memóriájában több ezer parkolási manőver mintája szerepel, de ezeken kívül, parkolás közben folyamatosan figyeli az autó helyzetét (távolságok, szögek, sebességek), és ennek alapján szabályozza nemcsak a kormányzást, hanem gázt, a sebességváltót és a féket is. A rendszer bekapcsolásához elég csak megállni a kiszemelt parkolóhely közelében, és megnyomni a középkonzol megfelelő gombját. Ezután kamerái és parkoló érzékelői segítségével az autó felméri a környezetében lévő tárgyak és akadályok helyzetét; ha a vezető is meggyőződött a művelet biztonságosságáról, meg kell nyomnia az érintőképernyő ’Start’ gombját. A Mirai innen kezdve automatikusan elvégzi a parkolást, de ha hirtelen új akadályt észlel, megáll és hangjelzést is ad. A rendszer a gyakran használt parkolóhelyek adatainak eltárolására is képes, így még egyszerűbb lehet például az otthoni vagy a munkahelyi parkolás.

Széleskörű összefogás a hidrogén alapú társadalom megvalósításáért
A Toyota hozzáférhetővé teszi élenjáró üzemanyagcellás technológiáját partnerei számára, hogy gyorsítsa a hidrogénalapú társadalom kifejlődését. A hidrogén üzemanyagcellás technológia iránt mutatkozó növekvő érdeklődés mellett az alkalmazások széles körében csökkenthető a széndioxid-kibocsátás. A Toyota létrehozza Európában az új Üzemanyagcella Üzleti Csoportot, hogy hasonlóan gondolkodó partnereivel közösen felgyorsítsa az üzemanyagcellás technológiák elterjedését. A vállalat üzemanyagcellás technológiája mind a kapacitás, mind pedig a költségek és a méretcsökkentés tekintetében rohamosan fejlődik. A Toyota arra számít, hogy az üzemanyagcella-értékesítés már rövid távon tízszeresére bővül. Az új Mirai európai bemutatásával egyre nő az érdeklődés a hidrogénben rejlő potenciál kiaknázása iránt, ahogy a vállalkozások és fogyasztók mind jobban megismerik e számos területen alkalmazható technológia előnyeit. Annak érdekében, hogy maximálisan feltárja a hidrogénben rejlő lehetőségeket Európában, a Toyota Európa létrehozta az Üzemanyagcella Üzleti Csoportot a régióban folyó tevékenységei irányítására. A brüsszeli székhelyű egység támogatja majd a hidrogén széles körű bevezetését a mobilitási, illetve más területekre, hozzáférhetővé téve a technológiát partnerei számára is.

„A hidrogén előnyei egyértelműek. Ezért arra számítunk, hogy üzemanyagcellás rendszereink globális értékesítése már rövid távon is tízszeresre bővül, és ezért növeljük komoly mértékben gyártókapacitásunkat. A Toyota jelentős befektetésekkel jelöli ki az utat a hidrogénalapú társadalom, a következő generációs üzemanyagcellás járművek, az új piacok és alkalmazások megnyitása, a nagyobb üzemanyagcella-gyártási kapacitás és európai szervezetünk területein.” fogalmaz Thiebault Paquet, az Üzemanyagcella Üzleti Csoport igazgatója.

A Toyota élen jár az üzemanyagcellás technológiát érintő innovációban is: a vállalat már 2014-ben bevezette első, kereskedelmi forgalomba került hidrogén üzemanyagcellás elektromos modelljét, a Mirait. Azóta is folyik a Toyota üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése, így azok a nagyobb energiasűrűség mellett is egyre könnyebbé és kompaktabbá válnak. A teljes egészében korszerűsített rendszer most, 2021-ben mutatkozik be az új generációs Mirai modellben. A Toyota technológiája kellően rugalmas ahhoz, hogy ne csupán autókban használják, hanem sokféle alkalmazásban termeljen zéró károsanyag-kibocsátású áramot. Már jelenleg is alkalmazzák teherautókban, városi buszokban, targoncákban és generátorokban, emellett pedig folyamatosan zajlik a vonatokba és hajókba épített rendszerek tesztelése is. Annak érdekében, hogy felgyorsítsa a hidrogén széles körű elterjedését, a Toyota európai hidrogén-klaszterekre, vagy ökoszisztémákra összpontosít majd, ahol a helyi infrastruktúra támogatja a közlekedési flották és mobilitási szolgáltatások működését. A Toyota hisz abban, hogy az ilyen tevékenységek révén növekszik majd a kereslet a hidrogén iránt, ami csökkenti a költségeket és rentábilissá teszi az ellátás infrastruktúráját – ezzel pedig újabb felhasználókat hoz. Az új Üzemanyagcella Üzleti Csoportot felhasználva a Toyota szoros együttműködésre készül az ágazati partnerekkel, országos és helyi kormányzatokkal és egyéb szervezetekkel, hogy egyre több helyen segíthesse elő a hidrogén ökoszisztémák kifejlődését, és ezzel együtt az előrelépést a mindenki javát szolgáló, hidrogénalapú társadalom felé.

Előzetes Toyota Mirai árlista
Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:bemutató, hidrogén, hidrogén-töltőállomás, hydrogen, Linde, Linde Gáz Magyarország Zrt., Mirai, mobil hidrogén-töltőállomás, Nemzeti Hidrogéntechnológiai Platform, premier, tesztüzem, töltőállomás, Toyota, Toyota Mirai

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Megújul a Jaguar E-Pace
Next Post: BMW i4

Kapcsolódó cikkek

  • Honda CBR1000RR-R Fireblade SP aerodinamikai csomag és felszereltség Bemutató
  • Buszgyártó cégekkel kötött együttműködési megállapodást a MÁV Hírek
  • Okosfalu projekttel támogatja a vidékieket a Toyota Bemutató
  • Új elnök a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) élén Ctrl+C - Ctrl+V
  • Új autószalonhoz és szervizhez vásárolt ingatlant az AutoWallis Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Hyundai globális kampányt indít az önvezető IONIQ 5 robottaxi elképzeléséről Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Így ne legyünk vezetők
  • Nem is gondolnánk, mennyi információt rejthet egy csepp vér
  • A Manó Könyvek könyvheti újdonságai és programjai
  • A lisztérzékenység több, mint egy divathóbort
  • Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
  • „This is the land of Audi”
  • Van képünk hozzá (23.06.05.) –  Egyedi Leclerc bukó és overál
  • A három szabadedzés és az időmérő után a futamot is behúzta Verstappen
  • Van képünk hozzá (23.06.04.) –  Toyota Yaris
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Horvátországban természeti katasztrófák előrejelzésére kifejlesztett rendszert vezetnek be a teszteket követően
  • A sikeres tesztidőszak után újabb kétszáz budapesti kukára kerül fedő a madarak miatt
  • Kiiktatta irányítóját egy MI-vezérelt drón egy teszt során
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Újabb termékek árát csökkentette a PENNY
  • Egészéges sütést kínál a Sage legújabb minisütője
  • Fellendülésre számíthatnak a házhoz szállító éttermek
  • A 2. a 42 Restaurant
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT