Mitől kopik a gumiabroncs, és mit tehetünk ellene?

Havonta egyszer ellenőrizzük az abroncsok nyomását! Normál használat mellett a talaj kicsi szemcsékben gumidarabkákat dörzsöl le az abroncs futófelületéről. Ez természetes folyamat, de nem mindegy, hogy mennyi idő, illetve kilométer után kell új abroncsokat beszereznünk.


    A kopást megállítani nem lehet, de lassítani igen, és ehhez a legtöbb esetben elég havonta néhány perc: a megfelelő keménységűre pumpált gumiabroncsok élettartama hosszabb, tapadásuk biztosabb, az autó úttartása jobb, a fogyasztása pedig kisebb. Egyes becslések szerint, ha a Magyarországon közlekedő valamennyi gépjármű abroncsát a megfelelő értékre pumpálnák fel, az ország üzemanyag-fogyasztása azonnal csökkenne tíz százalékkal. És ami a legfontosabb: a vezetésbiztonság és az abroncsok élettartama is nő, ha odafigyelünk a megfelelő nyomásértékre.


(Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszerek nem helyettesítik a havi, kéthetenkénti ellenőrzést. A TPMS valamennyi, 2014. november 1-je óta újonnan forgalomba helyezett személygépkocsi kötelező tartozéka, arra figyelmeztet, ha valami rendelleneset észlel az abroncsoknál. Persze csak akkor hasznos, ha nem ignoráljuk a műszerfalon felvillanó jelzést: egy abroncs keresztmetszeti rajza, középen egy felkiáltójellel, és jellemzően egy szöveges üzenet: check tyre pressure!) A látszólag rendben lévő abroncsok nyomását…

A cikk teljes terjedelmében a HTA honlapján olvasható.

     MTI-OS
Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség