Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA megkezdte az új FABIA gyártását
- A ŠKODA AUTO 110 millió eurót invesztált a gyártósorok átépítésébe
- A ŠKODA FABIA negyedik generációja épül először a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának műszaki alapjaira
- Több mint 4,5 millió kiszállított FABIA az első modellgeneráció 1999-es bevezetése óta
- A cseh autógyártó kisautója piaci szegmense egyik legnépszerűbb tagja
A ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i főüzemében július 12-én legördült a szerelőszalagról a FABIA negyedik generációjának első példánya. A népszerű kisautó negyedik nemzedéke számára széleskörűen átalakították a gyártósorokat, a szükséges beruházások összege összesen elérte a 110 millió eurót. Első ízben épül a FABIA a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának műszaki alapjaira, s kategóriája legtágasabb térkínálata mellett még színvonalasabb kényelem, valamint számos új biztonsági és vezetői segédrendszer választéka jellemzi. A FABIA így minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy folytassa elődei sikerét: 1999-es bemutatkozása óta a ŠKODA több mint 4,5 milliót szállított ki kisautójából ügyfeleinek, amely így az OCTAVIA mögött a márka második legsikeresebb modellje.
Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelési és logisztikai területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „A gyártáskezdet mindig különleges pillanat, amelyre aprólékosan készülünk, s ma az új FABIA gyártásának hivatalos beindítását ünnepeljük. Összesen 110 millió eurót invesztáltunk a termelési folyamatok széleskörű korszerűsítésébe, illetve további automatizálásába, ami most meghozta eredményét: jó látni, amint minden fogaskerék pontosan kapcsolódik egymásba és minden zavartalanul működik. Szeretném megköszönni az egész kollektívának ezt a kiváló csapatmunkát és örülök, hogy munkánkkal nagyban hozzájárulhatunk a FABIA sikertörténetéhez.”
A ŠKODA FABIA ugyanazon gyártósoron készül, mint a SCALA és a KAMIQ modellsorozat. A gyártáskezdetre a cseh autógyártó megfelelő átalakításokat végzett a szerelőszalagon, illetve a prés- és a hegesztőüzemben. Számos összetett és fizikailag megterhelő műveletet robotok vettek át, magas automatizáltsági fokot téve lehetővé a termelési folyamatok során.
Több mint 1,7 millió kiszállított példányával már a FABIA első, 1999-ben bemutatott generációja is a kisautók piaci szegmensének egyik legsikeresebb modellje lett. Az 1,7 milliós darabszámot a 2007-től kínált második nemzedék is elérte, s a 2014-ben debütáló harmadik generációval együtt a FABIA világszerte több mint 4,5 millió alkalommal talált gazdára a modellsorozat bevezetése óta.
Az új ŠKODA FABIA érzelmekben gazdag formavilága mellett újszerű arányaival is mély benyomást kelt és először épül az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platform műszaki alapjaira. A Volkswagen Csoport e platformja biztonsági és kényelmi funkciók jóval szélesebb kínálatát teszi lehetővé. 4108 milliméteres hosszúságával az új generáció első ízben lépi át a négyméteres határt és 1780 milliméter szélességével még elődjénél is tágasabb helyet kínál. A csomagtartó térfogata – amely már az előző generációban is a szegmens legnagyobbjának számított – az új generációban 50 literrel 380 literre bővült.
A ŠKODA elsőkerékhajtással és manuális vagy hétfokozatú automata DSG sebességváltóval kínálja új FABIA modelljét, a Volkswagen Csoport aktuális EVO-generációjának öt benzinmotorja pedig magasfokú gazdaságossággal és dinamikával kombinálja az alacsony károsanyag-kibocsátását. A FABIA légellenállási együtthatója (cw) akár 0,28-os értékével a kisautók piaci szegmensének legjobbja, s az extrafelszerelésként rendelhető 50 literes üzemanyagtartállyal együtt a WLTP-ciklus szerint 900 kilométer feletti hatótávot is lehetővé tesz. Az új generáció számos olyan vezetői segédrendszert is kínál, amelyek mindeddig csupán a felsőbb kategóriák kiváltságainak számítottak.