Monkey erőforrás
- Új, 124 cm3-es, léghűtéses erőforrás 9,4 LE-s csúcsteljesítménnyel és 11 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal
- Az ötfokozatú váltóval könnyebb a hosszú, nagyobb tempójú szakaszok leküzdése
- Megfelel az Euro5 előírásainak
A vadonatúj, 124 cm3-es, léghűtésű, SOHC-vezérlésű, kétszelepes hajtómű az MSX125 Gromban debütált, furata 50, lökete 63,1 mm, sűrítési viszonya pedig 10,0:1. Csúcsteljesítménye nem kevesebb, mint 9,4 LE (6750 f./perc), és 5500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 11 Nm-es maximális forgatónyomatéka is elismerésre méltó.
Mindez egyszerűbb és élvezetesebb motorozást jelent a gyakorlatban, már csak azért is, mert az áttervezett légbeömlőnek, szívócsöveknek és levegőszűrőháznak köszönhetően rugalmasabb, egyszersmind könnyebben vezethető lett a modell. Bár a katalizátor kisebb méretű, mint korábban, az új Monkey károsanyag-kibocsátása megfelel az Euro 5 támasztotta feltételeknek, sőt dinamikusabbá vált, és hangja is jellegzetesebb. Utóbbi nemcsak a módosított hosszúságú, optimalizált leömlőnek tudható be, hanem annak is, hogy a kipufogógáz először három-, majd egykamrás dobba áramlik.
Szintén fontos újdonság, hogy a korábbi négy- helyett ötfokozatú váltó került a Monkey-ba, így nagyobb távolságok is fáradtság nélkül, viszonylag gyorsan tudhatóak le vele. Erről tanúskodik, hogy végsebessége 91 km/h. A kuplungkar működtetése olyan érzetet nyújt, mint a nagymotorokon, a 12”-os kerekekkel pedig gyerekjáték átvágni a dugókon. Ehhez a típus kompakt mérete és stabil mivolta is hozzájárul, hiszen tulajdonképpen bárhol el-, illetve átfér.
A kifinomult PGM-FI befecskendezővel felszerelt erőforrás tervezésekor a belső súrlódás mérséklése volt az egyik fő célkitűzés, ezért a dugattyút eltolták a főtengely középsíkjától és görgős szelephimbákat alkalmaztak a szakemberek. Munkájuk gyümölcseként a Monkey rendkívül takarékos motorkerékpárként léphet színre, WMTC-szabvány szerint mért üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,5 l/100 km.