Monkey váz és futómű
- Acélváz, fordított teleszkópok, 12″-os gumi méret
- Új, kétfázisú, progresszív hátsó rugók a jobb menetkomfortért
- A csomagtartókonzol immáron megvásárolható kiegészítő
- A menetkész tömeg 104 kg, a tengelytáv 1145, az ülésmagasság 775 mm
- Megmaradt a klasszikus, örökzöld Monkey-stílus
A precízen kidolgozott, acél gerincvázat merevség és rugalmasság tökéletes egyensúlya jellemzi, így változó minőségű úthálózaton is kiváló menetkomforttal, illetve útfekvéssel büszkélkedhet a sokoldalú Monkey. A vázszerkezethez kapcsolt, ovális keresztmetszetű lengővilla remekül illik a motor számtalan pontján visszaköszönő, íves, gömbölyded vonalakhoz, s igen látványosak a fordított, 100 mm-es rugóúttal felvértezett első teleszkópok is, pláne, hogy Alumite eljárással teszik szebbé és persze tartósabbá őket.
A hátsó teleszkópok bekötési pontjainál új, áttervezett gumiágyazások jutottak szerephez, és kétfázisú, progresszív rugókat építettek be, hogy kevésbé üljön össze a motor nagy terhelés alatt és rossz minőségű útburkolaton is kiváló legyen a csillapítás. Maga a hátsó rugóút 102 mm, míg a szabad hasmagasságot 175 mm-ben határozták meg a hondások.
Nem ismertek kompromisszumot a fékrendszert illetően sem. Elöl 220, hátul 190 mm-es átmérőjű tárcsa emészti fel a mozgási energiát, s mivel a féknyergek működését IMU-alapú blokkolásgátló felügyeli, minden helyzetben garantált a biztonságos lassítás, illetve megállás. A gondtalan motorozáshoz a ballonos, „bütykös” abroncsok is hozzájárulnak, méretük 120/80-12 65J, illetve 130/80-12 69J.
S ha már a száraz adatoknál tartunk: a villaszög 25.5°, az utánfutás 82 mm, a tengelytáv 1145 mm, a fordulókör sugara pedig 1,9 m. Az is beszédes, hogy a nedvestömeg csupán 104 kg, és a plüssbevonatú, nagy sűrűségű poliuretánból formázott ülés lapja is csak 775 mm-re esik a talajtól.
A klasszikus Monkey-stílus (chopperes kormány, krómozott sárvédők, égbe meredő, hővédő lemezzel védett kipufogó, pufi ülés és mogyorótank) afféle tisztelgés a korábbi modellváltozatok előtt, nem mellesleg a fiatalok elcsábításának legfőbb eszköze.
Emellett természetesen az idősebb pilótákra is nagy hatással van, s úgy általában mindenkire, aki szereti a retró, funky cuccokat, amelyekkel kitűnhet a tömegből. Bárki is ül a Monkey-ra, egy biztos: fülig ér majd a szája. Ez egy ilyen motor…
A 2022-es változathoz megvásárolható a 3,0 kg terhelhetőségű csomagtartó konzol, valamint az 5,6 literes üzemanyagtartállyal azonos színű váz, lengővilla és rugóstagpár. Ráadásként a tradicionális, szárnyas Honda-logó is felkerült a Monkey-ra, méghozzá térhatású változatban.
A 2022 modellévű Monkey 125 az alábbi színekben lesz elérhető:
Pearl Glittering Blue (2022-es újdonság, gyöngyházkék)
Banana Yellow (sárga)
Pearl Nebula Red (gyöngyházpiros)