Morgan Super 3 tervezés

Áttekintés

A Super 3-mal Morgan új tervezési filozófiát vezet be. A korábbi 3 Wheelerhez képest, amelyet az 1920-as évek V-ikermotoros háromkerekűinek stílusában hoztak létre, a Super 3 tervezői és mérnökei a század közepétől a későig terjedő hatásokat merítették. A jet-korszak olyan korszak volt, amelyben logikus kapcsolat volt a funkció és a forma között, mivel a képzelet látóköre kiszélesedett.

Az aerodinamikai és mechanikai követelmények nagymértékben befolyásolták a Super 3 formáját és arányait. Ez leginkább az öntött alumínium szerkezeteknél figyelhető meg, amelyek a jármű homlokzatát adják, megerősítik a motort és vezérlik a sarokcsomagokat, miközben levegőt irányítanak az oldalsó szerelvényekbe. hűtőcsomagok.

Két téglalap alakú „diffúzorlemez” – úgynevezett „oldallamellák” – intelligensen kezeli a hűtési követelményeket, miközben platformot kínál a táskák, csomagtartók és burkolatok számára.

A Super 3 a Morgan első letisztult dizájnja az Aero 8 2000-es bemutatása óta, és a vállalat legnagyobb vizuális megjelenése az 1962-es Plus 4 Plus óta. A Super 3 megkérdőjelezi a Morgan design tipikus felfogását, ugyanakkor hű marad a vállalat alapelveihez és örökségéhez.

A Super 3-on belül a motor – immár autóból származó és a fedélzetre szerelt – pontos elhelyezése döntő fontosságú. A részben kompakt jellege miatt választott soros háromhengeres blokk pontosan az első tengely mögött helyezkedik el, optimális súlyelosztást és kívánatos arányt biztosítva. Ez utóbbi kulcsfontosságú alapelv a Morgan tervezői számára, akik létfontosságúnak tartják, hogy az autó karosszériáját vizuálisan az első kerekei húzzák, ne pedig üljenek rájuk. A Super 3 mechanikusan bonyolult eleje van, és lineáris geometriát mutat, amelyet szándékosan szembeállítanak a lefutó aerodinamikus utastérrel.

A tervezés őszintesége a Morgan egyik alapelve, és a Super 3 ezt testesíti meg, bárhová is néz. Minden tulajdonságnak – bármilyen felületesnek tűnik is – van egy mögöttes mechanikai célja: a jármű a tervezés és a tervezés házasságát ünnepli. Példák erre az egész Super 3-ban. Olyan jellemzők, mint a fémes lenyomatok a lábtér oldalsó paneleiben, amelyek merevítik a felületet, de tervezési jellemzőként láthatók. Minden őszinte, ésszel.

Arc

A Super 3 arcán két ismerős fényszóró és egy patkós első hűtőrács látható, mindkettő a Morgan dizájn felismerhető eleme. A fényszórófejekre két kicsi, megmunkált alumínium torony van felszerelve. Ezekben a tornyokban helyezkednek el a visszajelzők és helyzetjelző lámpák, kielégítve a széles látómező követelményeit, és maguk a fényszórók alacsonyabban helyezkednek el, és alacsony, célirányos esztétikát biztosítanak.

A motor az orrkúp alatt található, amelyet szándékosan úgy helyeztek el, hogy optimális súlyelosztást és kívánt arányt biztosítson. Ez a vizuális tömeg közvetlenül az első kerekek középvonala mögött helyezkedik el, és a Super 3 fő aránya. A burkolat alatt a motor egy hálón keresztül látható, mozgó mechanikus alkatrészei jól láthatóak.

A motort ezüst vagy fekete színű szerkezeti alumíniumöntvények erősítik. Ezek az öntvények támogatják a motor- és sarokcsomagokat, miközben levegőt vezetnek a hűtőcsomagokba. Ezeknek az öntvényeknek a mechanikai követelményei a Super 3 arcának karakterét kölcsönözték, és kulcsfontosságú design elemmé váltak.

A Super 3 lengőkarjainak, a húzórudas felfüggesztésnek és a fényszórószerkezetnek minden elemét úgy alakították ki, hogy elősegítsék a mögöttük lévő hűtők légáramlását, mechanikai összetettsége pedig a század eleji háromkerekű Morganokéra emlékeztet. Maguk a fényszórókarok szerkezetiek, kiegészítő merevítőként működnek a felső és az alsó lengőkaros felvételi pontok között, miközben továbbra is tükrözik a jármű háromszögű témáját.

Az aerodinamikai előnyökön túl a húzórudas felfüggesztés dinamikus előnyökkel is jár, mivel csökkenti a rugózatlan súlyt. Az elülső öntvény formájával párhuzamosan megkönnyíti a levegő szabad áramlását az oldalra szerelt radiátorcsomagok felé. Vizuálisan a beállítás csökkenti a rendetlenséget, és egy újabb példa arra, hogy a forma és a funkció egy és ugyanaz.

A motorrögzítési stratégia egyedülálló a Super 3 esetében. Konkrétan a Hartland Strut – amely az azt tervező Morgan mérnökről kapta a nevét – a legelső rögzítés és az autó homlokzatának szerves része, miközben kezeli a motor nyomatékreakcióját.

Az első kereket Morgan tervezte. A kerekek pozitív eltolása lehetővé teszi a lehető leghosszabb felfüggesztési lengőkarok használatát, a fékeket messze kifelé szerelve. Ez maximalizálja a menetminőséget, a kezelhetőséget és a stabilitást. A kerékívek belső felülete le van zárva, ami aerodinamikailag csökkenti a szélzajt és segíti a hűtőlevegő áramlását a mögöttük lévő radiátorokhoz. Annak érdekében, hogy a Super 3 arányosan helyesen nézzen ki, egy teljesen új abroncsot fejlesztettek ki az Avonnal (lásd a menetdinamikát lent).

Oldallapátok (diffúzor lemezek)

Az egyik kihívás, amellyel a Super 3 megalkotása során szembesült, az volt, hogy megőrizzük a kis helyigényt, miközben javítjuk a kifutó modell fordulókörét. A motort gondosan faragott öntvények szegélyezik, téglalap alakú radiátorokkal ezeken az öntvényeken kívül, és ez korlátozta az első kerekek számára rendelkezésre álló helyet.

Ennek a kihívásnak a leküzdése érdekében a radiátorokat rendkívül vékony és lapos panelek mögé zárták. A sugárhajtású repülőgépeken ezeket a paneleket „diffúzorlapoknak” nevezik; a Super 3-on ezeket a „diffúzorlemezeket” „oldallapátoknak” nevezik. Az oldallapátok hatékonyan kezelik a radiátorokon keresztül bejövő és elszívott levegőáramlást.

Véletlenül ez az esztétika tükrözi a Morgan régóta fennálló tervezési jellemzőjét, amely egy központi testet tartalmaz, amelyet különálló szárnyformák szegélyeznek.

Az oldallapátok számos poggyászrögzítési lehetőséget is lehetővé tesznek néhány egyedi tervezésű univerzális rögzítésnek köszönhetően, amelyeket „tartozéksínnek” is neveznek. A tulajdonosok számos táskát és exo állványt választhatnak, amelyeket szépen rögzítenek és rögzítenek az oldallapátokhoz. A meglévő 3 Wheeler-tulajdonosok visszajelzései és tapasztalatai nagyban hozzájárultak a Super 3 kalandjaihoz és túráihoz. A Morgan 3 Wheeler egy évtizedes gyártása során a tulajdonosok országúti kirándulásokra és kalandokra vitték járműveikkel a világot. Ezek a kalandok a kalandmotoros túrákkal és a szárazföldi járművek tervezésével kombinálva inspirációt adtak a Super 3 tervezőinek a projekt során.

Az oldallapátok a karosszéria fő színéhez igazodva festhetők, vagy kontrasztos színűre festhetők, és vászonként szolgálnak a matricák és festőcsomagok felviteléhez.

Farok

Míg az eleje a mechanikus őszinteséget testesíti meg, a farok ezt az elegáns, áramvonalas egyszerűséggel állítja szembe. Egy szabadon álló borda övvonalat alkot a jármű függőleges felezőpontja körül. Ez a funkció a hagyományos varrat-illesztési technikák irányába mutat, amelyeket a század közepén repülőgéptörzseken alkalmaztak, és gyakran megjelenik a „hastartályos” versenyzőknél és a korai sugárhajtású repülőgépeknél. Alatta egy egyedi levágott kipufogó-kialakítás rejlik, amely funkció normál esetben lehetetlen lenne, de megfelel az előírásoknak az övvonalon belüli elhelyezkedése miatt.

A Super 3 hátsó csúcsán lévő öntvény tükrözi az elülső öntvények textúráját és funkcionális képességeit. Elsősorban a hátsó öntvény fogja össze a monocoque szerkezet két oldalát. Ugyanakkor a köd- és hátrameneti lámpáknak is helyet adnak, alapot ad a rendszámtábla rögzítéséhez, és eltakarja a hátsó keréknyílás mindennél fontosabb nyomáscsökkentő nyílásait. Ezen túlmenően a hátsó öntvény egy csuklópánttal rendelkezik a hátsó csomagtérfedélhez és az opcionális csomagtartóhoz, és lehetővé teszi ennek a tartozéknak a felemelését függetlenül vagy a csomagtérrel együtt. A hátsó kagylós csomagtartó alatt a maximális csomagteret biztosító burkolat található.

belső

A Super 3 belső terét – kalandos tulajdonságai miatt – szükségszerűen ellenálló képességre tervezték. A jóváhagyott IP64-es behatolásvédelmi szintnek köszönhetően a belső tér bármely része teljesen pormentes és védve van a bármilyen irányból fröccsenő víz ellen, akár az integrált USB-aljzatokig.

A minimalista műszerfalon a Morgan hagyományos, középre szerelt számlapjai találhatók, de a Morgan esetében most először teljesen digitálisak. Környezetük – eloxált fekete vagy ezüst kivitelben egyaránt – fémből készült, akárcsak az utastér bármely érintkezési pontja, és hideg tapintású, anyagi hitelességet kölcsönözve. A motor indító/leállító gombja, amelyet a katonai repülőgépek „rakétakioldó” gombja inspirált, átkerült a kifutó modellből.

Az ülések anyagai között megtalálható a vinil, a vízálló bőr, a megnövelt tartósságú nyeregbőr és a műszaki szövet, amely egyesíti a magas szintű vízállóságot, az UV-állóságot és a könnyű karbantartást, és vonzó alternatívát kínál a bőrhöz.

Első ízben kapható lábtérfűtés, ami még alkalmasabbá teszi a Super 3-at a kalandozásra, míg a kényelmet tovább fokozza a kinyúlásban és a dőlésszögben állítható kormánykerék és a gyorsan kioldható pedáldoboz.

A műszerfal alá egy univerzális rögzítőelem – ugyanaz, mint a jármű oldallapátjaira szerelt – van felszerelve, és lehetővé teszi pohártartó vagy Quad Lock telefontartó felszerelését. A külső pilótafülke alvázlenyomataira bungee zsinórok illeszthetők, amelyek gyors tárolási megoldást biztosítanak a kabátok, térképek és kistáskák tárolására, míg a diszkrét, zárható ülés alatti rekesz lehetővé teszi az értékesebb tárgyak tárolását.

Jonathan Wells, a Morgan Motor Company tervezési részlegének vezetője elmondta: „A Morgan 3 Wheeler tulajdonosai egyéniek, szívesen csinálják a dolgokat a maguk módján, és aktívan keresik a kalandokat. A Super 3-mal arra törekedtünk, hogy ezeket a tulajdonságokat eltúlozzuk a tervezésen keresztül.

„A Super 3 valami másként tűnik ki. A múltunk felé néz, releváns a jelenben, és visszaállítja a Morgan tervezési jövőjének szilárd elképzelését.

„Természetesnek tűnt, hogy a Super 3-ra hatásokat merítsen a következő évtizedekből, amelyek előtt az 1920-as évek ihlette elődje tisztelgett. A „sugárkorszak” során a forma és a funkció egyensúlya kiegyenlített. Ezekben az évtizedekben volt az, hogy a legaerodinamikusabb formákat nemcsak követelték, hanem csodálták is.

„A Morgan a tervezés, a tervezés és a kézművesség egyedülálló kohézióját kínálja minden termékében, és ez különösen jól látszik a Super 3-on belül. Egyetlen alkatrész sem felesleges. Minden alkatrésznek megvan a maga funkciója, és a legtöbb esetben több célja is van. Ez a megközelítés jelentős gazdasági előnyökkel jár, és lehetővé tette számunkra, hogy kivételesen magas minőséget biztosítsunk mindvégig.

„A Super 3 mély mechanikai kapcsolatot biztosít az autóval és a környezetével. A kaland és a menekülés gondolatát túlmutat egy romantikus elképzelésen, miközben egy üres vásznat kínál az önkifejezéshez.

“Az élet ritkán bonyolultabb egy Super 3-as autózás után.”