Nasser Al Attiyah nyerte a 2021-es FIA Tereprali-világkupát a Hiluxszal

A 2022-es Dakar-rali főpróbájának tekinthető Hail International Rally megnyerésével biztossá vált, hogy a Toyota katari versenyzője ismét megnyerte a világ legrangosabb tereprali-bajnokságát.

A Toyota Gazoo Racing magabiztosan várhatja a 2022-es Dakar-ralit azok után, hogy a Toyota Hilux versenyautóval első számú párosuk, Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel megnyerte a 2021-es Tereprali-világkupát. Ez volt az 50 éves katari versenyzőnek az ötödik, a 45 éves francia navigátorának pedig a negyedik bajnoki címe, amiből hármat együtt szereztek a Toyota Gazoo Racing színeiben.

Idén a bajnokság hat fordulójából négyet megnyertek, többre nem is lett volna lehetőségük, mert a maradék két versenyen egyéb kötelezettségeik miatt nem indultak. Stílusosan fejezték be a szezont, mivel az utolsó verseny utolsó gyorsaságiját is több mint 1 perces előnnyel nyerték meg. Az első három szakaszt főként homokdűnéken futották, az utolsó, 148 km-es gyorsasági azonban sziklás-köves pályákon vezetett, így a verseny nagyon jó felkészülés volt a vegyes talajú Dakarra, amelyet szintén Szaúd-Arábiában rendeznek meg, 2022 januárjában.

Al Attiyahék teljesen megérdemelten nyerték meg a Hail International Rally-t, mivel az elejétől a végéig vezettek, a négy gyorsasági szakaszból hármat megnyertek, műszaki hibájuk nem volt, és több mint 21 perccel végzett mögöttük a második helyezett, a Mini Buggy-val versenyző, orosz Denis Krotov/Konstantin Zsilcsov páros.

Fontos tudni, hogy Al Attiyah a Hail International Rally-n utoljára vezette a régi, T1-es kategóriájú Hiluxot, hiszen a januári Dakaron és a 2022-es FIA Tereprali-világkupán már az újabb generációs Toyota GR DKR Hilux T1+-t fogja vezetni. Ez a korábbi, ötliteres, V8-as Lexus szívómotor helyett az új Toyota Land Cruiser 300-as 3,5 literes, V6-os turbómotorját (V35A) használja, amely 405 lóerőt és 660 Nm-t képes leadni, és jóval nyomatékosabb az alsó fordulatszám-tartományban. Szintén növeli majd az autó versenyképességét, hogy a Toyota mérnökei a rugóutak hosszát 280-ról 350 mm-re, a terepgumik szélességét 245-ről 320-ra, az átmérőjét pedig 32-ről 37 colra növelhették.

A TOYOTA GAZOO Racing csapat most már minden figyelmét a közelgő Dakar-ralira fordítja, amely január 2-án kezdődik, és 14-én ér véget. Nasser és Mathieu 2020-ban és 2021-ben is második helyen végzett, 2019-ben viszont győztek a Toyotával. Az új autó izgalmas versenyt ígér Szaúd-Arábiában, mivel a szabályváltozásoknak köszönhetően sokkal kiegyenlítettebbek lesznek az erőviszonyok az összkerékhajtású terepjárók és a könnyebb, hátsókerék-meghajtású buggy-k között.

Glyn Hall, csapatfőnök:

„Nasser és Mathieu tökéletes munkát végzett ebben az évben. Megnyertek minden világkupaversenyt, amelyen részt vettek, és az évet ismét a Hail Rally-n aratott győzelemmel zárták. Örülünk annak is, hogy a Hilux egész évben problémamentesen futott, ismét megmutatva, milyen szívós és megbízható versenyautó. Nagyszerű eredmény ez Nasser, Mathieu, és az egész csapat számára!”

Nasser Al Attiyah:

„Jó volt az utolsó szakasz, és teljesen más, mint az első három. Csupa kavics és murva volt, át a hegyeken. Fantasztikus volt, és nyilvánvalóan nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel. Boldog vagyok, hogy megnyertem ezt a futamot és a világkupát is, nagyszerű győzelmet arattunk. Nekem ez volt az utolsó alkalom ebben a régi autóban. A következő lépés a T1+-os autóval való indulás lesz a Dakaron!”

Végeredmény, Hail International Rally:

1. Nasser Saleh Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA) TOYOTA GAZOO Racing Hilux 10 óra 50 perc 23 mp
2. Denis Krotov (RUS)/Konstantin Zsilcsov (RUS) MINI John Cooper Works Buggy +21 perc 51 mp
3. Sebastien Halpern (ARG)/Bernardo Graue (ARG) MINI John Cooper Works Buggy +28 perc 44 mp
4. Vladimir Vasilyev (RUS)/Oleg Uperenko (LVA) BMW X5 +29 perc 27 mp
5. Lucio Alvarez (ARG)/Armand Monleón (ESP) Toyota Hilux Overdrive +35 perc 08 mp

Fotók: Toyota