Negyedik alkalommal rendezik meg Székesfehérváron az elektromos járművek napját
Menő jövő címmel a Székesfehérvári Közösségi és Kulturális Központ az idén negyedik alkalommal szervezi meg az Elektromos járművek napját: a városban szeptember 18-án találkozhatnak az érdeklődők a technika legújabb vívmányaival, az érvényes jogosítvánnyal rendelkezők a járműveket ki is próbálhatják.
A társszervező Jövő Mobilitása Szövetség közleménye szerint az eseményen az elektromos járművek mellett bemutatnak egy energiatároló rendszert, amely csökkent kapacitású elektromos autó-akkumulátorokból készült: az úgynevezett „second life” energiatárolók a napelemek által megtermelt energia tárolására adhatnak megoldást, s bár nem a klasszikus értelemben vett újrahasznosításuk valósul meg, mégsem keletkezik veszélyes hulladék az autóból való kiszerelésüket követően.
A közlemény idézi a szövetség elnökét, Pukler Gábort, aki elmondta, az idén a városi közlekedés fejlesztésére fordítanak kiemelt figyelmet, és szeretnék elérni, hogy minél többen közlekedjenek hatékonyan és gazdaságosan.
Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere hozzátette: a város támogatja az elektromos járműveket, a településen továbbra is ingyenes parkolhatnak ezek a járművek. A tömegközlekedésbe egyre több elektromos buszt kapcsolnak be, jelenleg kilenc, ősz végére már 12 ilyen jármű fog közlekedni a városban. Népszerűek az elektromos rollerek, és bíznak benne, hogy ennek kerékpárváltozata is hamarosan megjelenik Székesfehérváron – mondta.
A 45 tagot számláló Jövő Mobilitása Szövetség a szabályozó hatóságokkal és az innovátorokkal működik együtt az alternatív hajtású közlekedési megoldások elterjesztésén, a mikromobilitási, elektromobilitási, közlekedésszervezési és a megosztáson alapuló közlekedési módok népszerűsítésén. A szövetség hangsúlyozza, hogy fontos lenne annak megértése, hogy nem autósok, gyalogosok és kerékpárosok, hanem közlekedők vannak az utakon.
A tájékoztatás szerint folyamatosan nő az elektromos eszközt választók száma, jelenleg 55 ezer zöldrendszámos – ezek közül mintegy 30 ezer tisztán elektromos – autó van forgalomban Magyarországon, elektromos rollerből a becslések szerint 50 ezer vesz részt a közlekedésben és csak tavaly 20 ezer elektromos kerékpár értékesítettek az országban.
A szövetség szakértői úgy vélik, hogy a mikromobilitásban még hatalmas piaci potenciál rejlik: a számítások szerint 2030-ra körülbelül 30 millió magán e-kerékpárral és e-robogóval, valamint 2,7 millió közös használatú közlekedési eszközzel lehet majd számolni a kontinensen.
A vasárnap 10 órától, a Rákóczi utca-Várkörút lezárt szakaszán kezdődő székesfehérvári rendezvény az Európai Mobilitási Hét programjainak zárása is lesz.