Nem lehet elég hamar elkezdeni a gyermekek biztonságos közlekedésre való nevelését

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye

Schanda Tamás: a kormány elkötelezett a gyermekek közlekedésbiztonsági oktatása ügyében. Nem lehet elég hamar elkezdeni a gyermekek biztonságos közlekedésre való nevelését – többek közt erről beszéltek a résztvevők azon az eseményen, amelyen bemutatták az iskolás korosztálynak szóló ismeretterjesztő anyaghoz és munkafüzethez kapcsolódó, online elérhető, Tudáspróba elnevezésű tesztet.

Mielőtt mindent agyatlanul megosztassz, nézd meg alaposabban a “bringás jogosítványt”

A közlekedéspolitikáért is felelős Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára, Schanda Tamás a rendezvényen rámutatott: a kormányzat több módon, így a Biztonságos óvoda, a Kétkerekű suli és a Mobilsuli programmal, valamint évente több tucat tematikus rendezvénnyel is küzd azért, hogy a legfiatalabb korosztályok minél több ismeretet szerezzenek a biztonságos közlekedéssel kapcsolatban.

Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta: a Tudáspróba lehetőséget ad arra, hogy a 4-6. osztályos tanulók lemérhessék, hogy mennyire alaposak a közlekedéssel kapcsolatos ismereteik. Mint mondta, a szándékuk az, hogy a kerékpározást minden korosztályban népszerűbbé tegyék – ehhez viszont elengedhetetlen, hogy az emberek megfelelő tudással bírjanak, és be is tartsák a szabályokat, a Közlekedési kisokos pedig ehhez segít hozzá.

A KRESZ szerint ugyanis 12 éves kortól szülői felügyelet nélkül kerékpározhatnak főúton a gyerekek. Ehhez azonban korábban semmilyen tudást nem kaptak, a Közlekedő kisokos segítségével viszont könnyen elsajátíthatják az alapvető közlekedési szabályokat a fiatalok.

Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke azt hangsúlyozta: a Tudáspróba célja nem a diákok elrettentése, hanem a sikerélménnyel járó bátorítás. Hozzátette, hogy a három évfolyam bevonásával immár 300 ezer gyerekhez jutott el a Közlekedő kisokos.
Óberling József rendőr ezredes arról beszélt, hogy a rendőrségnek régi álma valósult meg mindezzel, hiszen szerintük is fontos, hogy közlekedésbiztonsági program valósuljon meg az iskolákban.

Abelovszky Tamás, a BringaAkadémia program felelőse a Tudáspróbáról elmondta: a kérdések egyharmada a gyalogosok számára is fontos, kétharmada pedig a kerékpáros közlekedésre vonatkozik, a sikeres teljesítéshez a teszt 80%-át kell helyesen megválaszolni.
Szabó Balázs a KRÉTA rendszer képviseletében elmondta, hogy mind a munkafüzet digitális változata, mind a teszt az ő felületükön érhető el, így a tanárok és a szülők is hozzáférhetnek, sőt, akár ők is frissíthetik a KRESZ-tudásukat.

 Kiadó: Innovációs és Technológiai Minisztérium