Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Nem semmi!

Posted on 2017.11.13.2017.11.13. By Iroda Távirati

A Toyota C-HR már eddig is fenekestül forgatta fel a crossoverek piacát, most pedig új bravúrra készül – igaz, ehhez minden porcikájában át kellett alakulnia.

Fantasztikus, rendszerint csak tanulmányautókon látható formai megoldások, hipertakarékos hibrid hajtáslánc és rock-sztároknak kijáró piaci népszerűség: egyetlen mondatban így foglalható össze annak a C-HR crossover modellnek a lényege, amellyel a Toyota megerősítette a világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártói között elfoglalt pozícióját.

Nincs persze az a tökéletes termék, amit ne lehetne még jobbá tenni – ha nem is minden szempontból, egy-egy jellemzőjében feltétlenül. A Las Vegasban megrendezett SEMA kiállításon, a világ legnagyobb és legfontosabb tartozék- és tuningpiaci szakmai rendezvényén kiállított Toyota C-HR R-Tuned egy vadonatúj, gyakorlatilag nem is létező piaci szegmensbe, a szupersport-szabadidőjárművek osztályába vezeti be a modellt.

Az Európában 1.2 literes turbómotorral vagy 1.8 literes hibrid hajtáslánccal, Észak-Amerikában 2.0 literes szívómotorral szerelt városi crossover ezúttal egy negyedik erőforrást, egy 2.4 literes, négyhengeres benzinmotort kapott. A rettenetes méretű Garrett turbófeltöltővel szerelt blokk felfoghatatlan 600 lóerőt küld az első kerekekre, amelyek a beépített részlegesen önzáró differenciálműnek köszönhetően minden logikát nélkülöző módon nemcsak megbirkóznak az iszonyatos teljesítménnyel, de szuper-sportkocsikat megszégyenítő menetdinamikát tesznek lehetővé: az autó minden idők ötödik legjobb köridejét futotta a kaliforniai Willow Springs International Raceway versenypályán.

A pontos köridő 01:25:22 századmásodperc ez pedig azt jelenti, hogy a Toyota C-HR R-Tuned a világ leggyorsabb szabadidőjárműve. Az átépítés során a gyári autó brutális motortuningot, gigantikus Brembo versenyfékeket, egy felettébb harcias megjelenést és 130 kilogramm leszorítóerőt biztosító aerodinamikai csomagot, valamint 18 colos keréktárcsákra szerelt, fél-slick Toyo Proxes RR versenyabroncsokat kapott. A Toyota hivatalosan is megerősítette, hogy a fejlesztés több mint másfél éven át tartott, az autó prototípusai rendszeres vendégek voltak a versenypályán.

A SEMA kiállítás egyik legmeghökkentőbb sztárjának utastere is méltó a crossover átalakult funkciójához: a hátsó üléseket kiszerelték, a felületeket szénszálas panellel fedték le. Felesleges azonban a modell használati értékén töprengenünk, a C-HR R-Tuned sajnos minden bizonnyal megmarad egyedi, bár teljességgel feledhetetlen példánynak.

A C-HR átépítéséről az alábbi rövid videóból tudhat meg többet: https://www.youtube.com/watch?v=JSUa0vDAQxQ

A Willow Springsi teljes kört pedig itt tekintheti meg: https://www.youtube.com/watch?v=qE_r-fh5p6w

Bejegyzés navigáció

Previous Post: 7 + 5 jó tanács a téli autózáshoz
Next Post: Tragédiával indult a hét – Halálos baleset miatt lezárták az M6-os autópályát Paksnál, Pécs felé
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT