Áprilisi tréfa? A Toyota Yaris Cross az Év Magyar Autója a kisautó kategóriában

Harmadik alkalommal szervezte meg az Év Magyar Autója versenyt az Autós Nagykoalíció és a Járműipar.hu, a megmérettetésre ezúttal 26 márka 58 modellt jelölt. A Magyar Év Autója 2022-es díjat nyolc kategóriában osztották ki, ebből két kategóriában végzett első helyen a Toyota, egy kategóriában pedig egy Lexus modell vitte el a prímet, ezen felül több további dobogós helyet is szerzett a két márka. A zsűri ítélete szerint 2022-ben nincs jobb kisautó a Toyota Yaris Crossnál.

Immáron harmadik éve választja ki a nagy példányszámú illetve olvasottságú online és print lapok elismert autós szakújságíróiból álló független szakmai zsűri (tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán) hogy több kategóriában melyik lesz a magyar autópiacon a „legmagyarabb”, a „legjobb” és a „legzöldebb” autó. A mára Magyarországon piacvezető Toyota és prémium márkája, a Lexus az előző évekhez hasonlóan 2022-ben is rendkívül jól szerepelt a megmérettetésen, így a szakmai zsűri döntése egybecseng a vásárlók értékítéletével. A Magyar Év Autója 2022-es díjat a Toyota hiánypótló vadonatúj crossovere, a Yaris Cross kapta meg a kisautó kategóriában, amelynek forgalmazása az idei év elején kezdődött el Magyarországon, ám sokan azt várják, hogy nagyon hamar szegmense legkedveltebb autója lehet.

A 2021-es Év Autója díjas Yaris padlólemezére épülő vadonatúj Yaris Cross hiánypótló modellként érkezett meg a Toyota kínálatába, hiszen a legnagyobb európai újautószegmensnek számító kisméretű crossoverek kategóriájában a Toyota eddig nem kínált alternatívát. Ezzel, illetve a mini crossoverek szegmensét erősítő, ugyancsak idén érkező Aygo X crossoverrel ugyanakkor teljessé vált a Toyota SUV kínálata. Az Aygo X, a Yaris Cross, a C-HR és az ebben a méretben az idei év második felében érkező Corolla Cross, a RAV4, a szintén idén késő nyáron érkező bZ4X valamint a Highlander révén így a Toyota hat méretben hét SUV modellt kínál majd idéntől, amelyből öt érhető el öntöltő hibrid elektromos, egy plug-in hibrid elektromos és további egy pedig akkumulátoros elektromos hajtással.

Nem ez az első rangos elismerés amit vadonatúj Yaris Cross kapott

Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a siker a 2021-es Év Autója díjas Yaris padlólemezére épülő vadonatúj Yaris Cross DNS-ében van, hiszen a Toyota vadonatúj slágervárományos crossovere januárban már elhozta a mértékadó brit What Car? magazin 2022-es True MPG (Valódi fogyasztás) díját, miután új átlagfogyasztási rekordot állított fel a magazin független tesztjén, egy hónappal később pedig a 2022-es Világ Városi Autója díj döntősei közé is bekerült. A What Car? által is méltatott üzemanyag-hatékonyság és a csekély emisszió egyébiránt csak egy a világ jelenleg sorozatgyártásban elérhető legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával is megrendelhető Yaris Cross vonzó tulajdonságai közül. A modellben a nagyvonalú és rugalmas utastér kompakt, városbarát dimenziókkal párosul, míg a vagány, trendi formaterv a Toyota SUV örökségéből merít. A robosztus, mégis kedves forma pedig nem pusztán üres ígéret: a Yaris Cross ugyanis elérhető a Toyota több modellben már bizonyított AWD-i intelligens összkerékhajtási rendszerével is. A mindehhez társuló kedvező, 6.650.000 Forintos indulóárat is figyelembe véve vadonatúj Yaris Crossnak így minden esélye meg van arra, hogy Magyarországon is szegmense egyik legkedveltebb modellje legyen, abban pedig, hogy már alig megérkezése után is keveseknek kell bemutatni, kétségkívül szerepe van annak is, hogy a modell márkanagykövete nem más, mint a többszörösen díjazott, és több televíziós műsorban, köztük a Dancing with the Starsban országos ismertséget és népszerűséget szerző táncos Molnár Andi.

A kompakt méretet ötvözi a meglepő tágassággal

A Yaris Cross, hasonlóan a Yarishoz, 2560 mm-es tengelytávolságával készül, de a jármű 240 mm-rel hosszabb, mivel első túlnyúlása 60, hátsó túlnyúlása pedig 180 mm-rel nagyobb, így a belső tere is megnőtt. A hasmagasság 30 mm-rel gyarapodott, és a karosszéria is 90 mm-rel magasabb és 20 mm-rel szélesebb lett a Yarishoz képest. A padlólemez kimagasló merevséget, alacsony súlypontot és jól kiegyensúlyozott futóművet biztosít, így az erre épült autók élvezetesen és stabilan irányíthatók, miközben kényelmesen rugóznak. Mindennek köszönhetően a Yaris Cross vásárlói továbbra is számíthatnak a Yaris által kínált lendületes vezetési élményre, fejlett biztonsági technológiákra és csekély üzemanyag-fogyasztására, emellett pedig olyan újszerű értékekre is, amelyek révén ez nagyvárosi, kompakt SUV hűen tükrözi vezetőjének és utasainak egyéniségét és életstílusát. Az új Yaris Crosst kiegyensúlyozott és kifinomult arányok jellemzik, amelyek érzékletesen kihangsúlyozzák az SUV-modellekre jellemző robusztus, látványos stílust, mindehhez pedig az aktív életstílust szolgáló, könnyen használható és kompromisszumoktól mentes csomagtér társul.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!