Nissan RE-LEAF – számok, adatok
A RE-LEAF támogatja a katasztrófa-felkészültség három „RE”-jét – reagálás a vészhelyzetre (response), humanitárius segítség (recovery) és a közösség felkészítése a jövőre (resilience).
A RE-LEAF borostyánsárga színvilága főhajtás a borostyán ókori görög neve – electron – felé, amelyből az ‘elektromosság’ szó származik. Ez párosul a Nissan Intelligent Mobility kifejezéssel, utalva a koncepcióautó kapcsolattartási képességeire. A tetőre felszerelt LED-es fényhíd sárga villogót tartalmaz, figyelmeztetve a többi közlekedőt a gépkocsi közeledésére.
Annak érdekében, hogy könnyebben közlekedhessen olyan utakon, ahol akadályok vagy törmelék állhatják útját, a RE-LEAF szabad hasmagasságát 70 mm-rel 225 mm-re növelték, valamint padlóvédővel látták el. Szélesebb nyomtáv (+90 mm elöl / +130 mm hátul), egyéni kerékjárati ívek, sárfogók és terep-abroncsok, 17”-os sport keréktárcsákon javítják képességeit.
A LEAF lítium-ion akkumulátorának nagy kapacitása és a magas fokú megbízhatósága stabil energiaellátást biztosít több elektromos készülék működtetéséhez. Az integrált energiamenedzsment rendszer képes 230V-os feszültség leadására a RE-LEAF akkumulátorából. Három csatlakozó aljzattal rendelkezik – két vízálló külső C-típusú csatlakozó a könnyű hozzáférés érdekében, és egy belső háztartási csatlakozó aljzat is fel van szerelve a csomagtartóban.
A hátsó ülések el lettek távolítva és sík padló lett kialakítva, hogy tárolóhelyet biztosítson az alapvető felszereléseknek. Egy egyedileg kialakított rács választja el az első üléseket a raktértől.
Amint a RE-LEAF megérkezik a katasztrófa zónába, egy méretre szabott polc húzható ki a csomagtartóból, egy 32”.os LED-es képernyővel és saját energiaellátással, műveleti központként a kommunikációhoz és a helyreállítás irányításához.
Miután az energiaellátást helyreállították, a RE-LEAF újra feltölthető, három töltési profil használatával, még háztartási csatlakozó aljzatból is, ha nem található EV infrastruktúra a közvetlen közelben.
Töltő típusa | 40 kWh akkumulátor kapacitás | 62 kWh akkumulátor kapacitás |
3.7 kW háztartási csatlakozó aljzat | 11.5 óra (0-100%) | 18 óra (0-100%) |
7 kW Type 2 | 7.5 óra (0-100%) | 11.5 óra (0-100%) |
50 kW CHAdeMO | 60 perc (20-80%)* | 90 perc (20-80%)* |
* A feltüntetett töltési idő 20 %-os töltöttségről indulva, CHAdeMO (50 kW) gyorstöltő használatával értendő. Az időtartam változhat, függően a töltési feltételektől, beleértve a töltő típusát és állapotát, az akkumulátor hőmérsékletét és a környezeti hőmérsékletet a használat során.
RE-LEAF műszaki adatok
Alaptípus | Nissan LEAF Tekna |
Gumiabroncsok | BF Goodrich Baja All Terrain abroncsok, 225/65/17 |
Kerekek | Compomotive MO5 8” x 17” |
Kerékjárati ívek | Egyedi, GRP kompozit 40 mm-rel szélesebb kerékjárati ívek |
Szabad hasnagasság | 225 mm |
Nyomtáv (első/hátsó) | 1830 / 1890 mm (megnövelve 1740 / 1760 mm-ről) |
A gépkocsi módosításai az RJN, egy, az Egyesült Királyságban található mérnök- és motorsport cég végezte, a GTA Global Ltd. projektmenedzsment támogatásával.
Egy videó a koncepcióautóról akció közben: