Növelte forgalmát és nyereségét a Hyundai

   A Hyundai dél-koreai autógyártó konszern a drágább modelljei növekvő népszerűségének köszönhetően a harmadik negyedévben növelte bevételét és nyereségét a honlapján publikált eredménybeszámoló szerint.

    A nettó nyereség 134 százalékkal 3,3 ezer milliárd wonra (mintegy 2,3 milliárd euró) emelkedett az előző évhez képest. Az értékesítési árbevétel 8,7 százalékkal emelkedett egy év alatt 41,0 ezer milliárd wonra. A működési eredmény 3,822 ezer milliárd won lett, 146,3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.


    A negyedévben a Hyundai 1,046 millió autót adott el, 2 százalékkal többet az egy évvel korábbi 1,025 milliónál. Az idén eladott autók 54,7 százaléka SUV modell volt, míg tavaly 50,6 százaléka. A Genesis luxusmárka részaránya az idén 5,1 százalék volt, a tavalyi harmadik negyedévben pedig 4,9 százalék.


    A Hyundai elsősorban a magasabb árfekvésű SUV és luxusmárka modellek piaci sikerére, valamint kedvező devizaárfolyam-hatásokra vezeti vissza bevételének és nyereségének harmadik negyedévi növekedését.


    Elektromos és hibrid-elektromos autóból 169 ezret értékesített a harmadik negyedévben a Hyundai, 33 százalékkal többet az egy évvel korábbi 127 ezernél. A teljesen akkumulátoros elektromos autók értékesítése az összes értékesítés 6,3 százalékát adta az idén, tavaly pedig 5,1 százalékát. A hibrid-elektromos autók részesedése az idei harmadik negyedévben 8,5 százalék volt, a tavalyi harmadik negyedévben 5,7 százalék.


    A Hyundai bizakodó üzletmenetének további alakulását illetően is, mivel erős kereslet tapasztalható a Genesis modellek iránt. A globális bizonytalanságok, a kamatlábak ingadozása és az emelkedő infláció ellenére is a cég nyereségességének a javulására számít.


https://www.hyundai.com/content/hyundai/ww/data/ir/calendar/2023/0000000398/files/23-10-26-hmc-3q-business-results.pdf

A legújabb Hyundai modellekről naprakész podcastok és videók a Begurulva és a PodCARs oldalainkon!

(#JAJJNEMIDE!)