NX hajtásláncok és menetteljesítmények

FELVILLANYOZOTT ÉRZELMEK ÉS FELELŐS SZEMLÉLET

  • Vadonatúj hibrid és benzines belsőégésű hajtásláncok kategóriaelső teljesítménnyel
  • A NX 450h+, a Lexus első plug-in hibrid autója és az NX modellkínálatának csúcsmodellje 306 lóerős teljesítményt, 63 kilométeres elektromos hatótávot és 40 g/km alatti CO2-kibocsátást biztosít
  • Az NX 350h a Lexus negyedik generációs hibrid rendszerét kapja, amely 22 százalékos teljesítménynövekedés mellett 10 százalékkal alacsonyabb emisszióval működik
  • Az orosz és kelet-európai piacokra szánt új, négyhengeres benzinmotorok élvezetes teljesítménnyel ruházzák fel a vadonatúj NX-et
  • 279 lóerős, 2,4 literes turbómotor az NX 350 modellben, gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú automata váltóval és állandó összkerékhajtással dinamikus nyomatékszabályozó funkcióval
  • Az új 2,5 literes, 199 lóerős alapmotor a régió közepes méretű SUV piacának középpontjába helyezi az új NX 250-et

Az új NX egy különösen fontos átalakulás kezdetét jelképezi a Lexusnál, amelynek célja a nagyobb piaci részesedés elérése. Ez tükröződik a minden eddiginél szélesebb hajtáslánc-kínálatban, amely új és továbbfejlesztett technológiákat használva kínál valós kategóriaelső teljesítményt. Ezek között megtalálható a Lexus első plug-in hibrid rendszere, amely teljesítményével, hatékonyságával és elektromos hatótávjával új mércét állít fel a szegmensben. A kínálatban egy új full hybrid modell is található, amelynek negyedik generációs technológiája jóval élvezetesebb teljesítményt nyújt.

Az új benzinmotorok jelentősen növelik az NX versenyképességét az orosz és a kelet-európai piacokon.

NX 450h+, A LEXUS ELSŐ PLUG-IN HIBRIDJE

A Lexus több mint 15 év hibrid szakértelmére alapozott, amikor megalkotta első plug-in hibrid (PHEV) járművét, az új NX 450h+-t. Az új modell felgyorsítja az elektromos hajtásláncú járművek érkezését a Lexus Electified stratégiának megfelelően.

A vadonatúj NX kínálatának új csúcsmodellje egy 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú hibrid hajtásláncot és egy külső áramforrásról tölthető, 18,1 kWh-s lítiumion akkumulátort tartalmaz, amely a kategória legnagyobb kapacitású akkumulátora. A kiegészítő hátsó elektromotor állandó összkerékhajtást tesz lehetővé. A plug-in hibrid rendszer teljesítménye 306 lóerő, amely várhatóan alig több, mint hat másodperces 0-100 km/órás gyorsulást tesz lehetővé. Ennek ellenére a várható CO2-kibocsátás (a WLTP kombinált ciklusa alapján) kevesebb, mint 40 g/km, az üzemanyag-fogyasztás pedig kevesebb, mint 3 l/100 km – ezek az NX kategóriájának legjobb értékei.

Az akkumulátor mérete és kapacitása, valamint a Lexus elektromos hatékonysággal kapcsolatos tudása együttesen 63 km-es, kategóriaelső elektromos hatótávot biztosít, miközben az autó akár 135 km/órás sebességgel is haladhat tisztán elektromos hajtással.

Különösen fontos, hogy a Lexus plug-in hibrid elektromos rendszere akkor is megőrzi kimagasló hatékonyságát, amikor az akkumulátor lemerült. Számos konkurens modell esetében ilyenkor a működés hatékonysága megfelel egy belsőégésű motorénak, de az NX 450h+ esetében ekkor az öntöltő hibrid rendszer lép előtérbe. Ilyen körülmények között az NX hatékonysága várhatóan akár 20 százalékkal is jobb lehet, mint a konkurens modelleké.

A plug-in hibrid hajtáslánc helyigénye nem követel kompromisszumot: a csomagtartó ugyanakkora, mint a hibrid modellé (vagyis a hajtáslánc elemei nem csökkentik a méretét). Emellett egy 21 literes rekesz is található a csomagtérpadló alatt a töltőkábelek tárolására. A Lexus tisztában van azzal, hogy az ügyfelek az NX szegmensében miképpen használják autóikat hosszabb utakon, ezért az üzemanyagtartály mérete is változatlanul 55 literes.

NX 350h NEGYEDIK GENERÁCIÓS HIBRID TECHNOLÓGIÁVAL

A hibrid NX 350h teljesítménye és hatékonysága még magasabb szintre lépett a negyedik generációs Lexus hibrid technológia bemutatkozásával. Az új rendszer 22 százalékkal nagyobb teljesítményt kínál a korábbinál, az így elérhető 242 lóerő pedig álló helyzetből 15 százalékkal hamarabb, csupán 7,7 másodperc alatt gyorsítja a modellt 100 km/órára. Ugyanakkor a modell széndioxid-kibocsátása körülbelül 10 százalékkal csökkent.

Az NX 350h első- és összkerékhajtással egyaránt elérhető lesz. Az elsőkerékhajtású modell vontatási kapacitása 1.500 kg-ra nőtt, amely megegyezik az összkerékhajtású verzió értékével.

ÚJ 2,5 ÉS 2,4 LITERES TURBÓ BENZINMOTOROK AZ OROSZ ÉS A KELET-EURÓPAI PIAC SZÁMÁRA

Két új benzinmotor fokozza a vadonatúj NX versenyképességét Oroszországban és a kelet-európai piacokon.

Az NX 350 2,4 literes turbómotorja 279 lóerőt és 430 Nm nyomatékot kínál, amelyet a gyors reakcióidejű, rövidebb áttételekkel rendelkező Direct Shift nyolcfokozatú automata váltó továbbít a kerekek felé. A teljes mértékben új, elektronikusan vezérelt állandó összkerékhajtás a teljesítmény hatékony elosztásáról gondoskodik rossz tapadási viszonyok között is, dinamikus nyomatékelosztással fokozva az NX menetdinamikáját. A nyomaték eloszlása az első és a hátsó tengelyek között 75:25 és 50:50 százalékban változhat a vezetési körülmények függvényében.

Az új 2,5 literes szívómotor 199 lóerővel élvezetes autózást kínál az NX 250 vásárlóinak. Ez a típus is állandó összkerékhajtást és Direct Shift nyolcfokozatú automata váltót kapott.